مرکز ساخت و پرینت سه بعدی اینوفب

قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش-اینوفب

قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش ؛ تعرفه 1403

اختصاصی مرکز پرینت سه بعدی تبریز‌:‌ پیش‌بینی شده که ارزش صنعت تولید کفش تا سال 2027 میلادی به بیش از 530 میلیارد دلار برسد. در چنین صنعت پیشرو و عظیمی، تقاضا برای فرآیندهای تولید کارآمد و هزینه مقرون‌به‌صرفه، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. یکی از راهکارهای محبوب و پیشرفته برای سودآوری بیشتر در این صنعت، استفاده از فناوری پرینت سه بعدی برای ساخت ماکت زیره کفش است. با بهره‌مندی از مزایای بی‌نظیر تکنولوژی پرینت می‌توان قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش را تا 70% و مدت زمان مورد نیاز برای ساخت ماکت را تا 90 % کاهش داد.

واضح است که این فناوری نقش پر رنگی در آینده صنعت تولید کفش ایفا خواهد کرد. به همین جهت ما در این مقاله به بررسی قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش توسط تکنولوژی پرینت سه بعدی پرداختیم. با ما همراه باشید تا از جدیدترین نکته‌های محاسبه هزینه پرینت سه بعدی ماکت زیره کفش، با خبر شوید.

قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش-اینوفب

پرینت سه بعدی؛ تکنولوژی پیشرفته برای ساخت ماکت زیره کفش

صنعت تولید کفش در حال حاضر دستخوش دگرگونی بزرگی است. این دگرگونی و تحول در درجه اول به نقش محوری فناوری پرینت سه بعدی در تولید رویه کفش، زیره کفش و ماکت زیره کفش مربوط می‌شود. پرینت سه بعدی با بهره‌مندی از مزایای سرعت بالا، دقتی بی‌نظیر و هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، به طور موثر چالش‌های متعددی را که در ساخت ماکت زیره کفش به روش‌های سنتی وجود داشت را از میان برداشت.

تولید ماکت زیره کفش به روش دستی و یا روش‌های ماشین‌کاری سنتی همچون برش سی‌اِن‌سی، نیازمند صرف زمان، انرژی و هزینه بیشتری بود و در عین حال ویژگی‌های نهایی محصول، قابل مقایسه با کیفیت ایده‌آل ماکت پرینت‌شده نبود. به همین جهت پرینت سه بعدی در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفت و خیلی زود به خط تولید برندهای مطرح و معتبر جهانی راه پیدا کرد. سفارشی‌سازی، تولید انبوه و امکان تولید هندسه‌ها و بافت‌های پیچیده از مزایای منحصربه‌فرد ساخت ماکت زیره به این روش تکنولوژیک است.

علاوه بر این قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش به دلیل روش تولید افزودنی پرینت سه بعدی بسیار مناسب است. چرا که میزان متریال مصرفی در این روش بسیار کم‌تر است. همچنین از آنجایی که پرینت سه بعدی یک روش دیجیتالی و بدون نیاز به نیروی انسانی در فرآیند تولید است، پیچیدگی طرح در این روش ملاک قابل توجهی در محاسبه قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش محسوب نمی‌شود. تمام این ویژگی‌ها، پرینت سه بعدی را انتخابی هوشمندانه برای ساخت ماکت زیره کفش می‌سازد.

قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش-اینوفب

مزایای پرینت سه بعدی در فرآیند ساخت ماکت زیره کفش

انعطاف‌پذیری و سرعت فناوری به ویژه در پرینت سه بعدی کفش و زیره و همچنین تولید رویه، کفی میانی و ماکت زیره کفش بسیار حائز اهمیت است. این روش به طور موثر منجر به حذف ضایعات مواد و متریال خام در فرآیند تولید و در نتیجه کاهش قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش می‌شود.

علاوه بر این، ایده‌های جدید برای طراحی کفش‌ها و زیره‌های خاص را می‌توان در یک بازه زمانی کوتاه به محصولات واقعی تبدیل کرد. همچنین از طریق سفارش پرینت سه بعدی، تولید انبوه ماکت زیره کفشی دلخواه را می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام داد. این فرآیند منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان و انرژی نیروی انسانی می‌شود و در نهایت قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش را کاهش می‌دهد.

قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش-اینوفب

عوامل موثر بر قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش

در ادامه نگاهی به پارامترهایی می‌اندازیم که معمولاً هنگام محاسبه هزینه پرینت سه بعدی در نظر گرفته می‌شوند. روش پرینت، هزینه مواد و متریال، ساختار ماکت زیره کفش، مدت زمان پرینت، نوع عملیات پردازشی و سایر پارامترهای پیشرفته، مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت و هزینه ماکت زیره کفش محسوب می‌شوند.

قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش-اینوفب

روش پرینت ماکت زیره کفش

فرآیند، متریال و دستگاه‌های مختلفی برای انواع پرینت سه بعدی به کار گرفته می‌شود. علاوه بر تفاوت در هزینه خرید و راه‌اندازی دستگاه پرینتر و متریال‌های به کار رفته، تفاوت‌های چشم‌گیری در کیفیت و دقت نهایی انواع روش‌های پرینت سه بعدی وجود دارد. بسته به ویژگی‌های نهایی هر محصولی می‌توان از روش مناسبی که پتانسیل ساخت محصول مورد نظر شما را دارد، بهره‌مند شد. به همین جهت در گام نخست با انتخاب روش پرینت سه بعدی ماکت زیره کفش، یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش تعیین خواهد شد.

هزینه مواد و متریال

مواد و متریال پرینت سه بعدی می‌تواند نقش مهمی در هزینه نهایی محصول شما داشته باشد. به طور مثال، وقتی صحبت از روش پرینت سه بعدی مدل‌سازی رسوب ذوب شده (FDM) می‌شود، هزینه فیلامنت وجود دارد. برای پرینت سه بعدی رزینی هم باید هزینه رزین را در نظر گرفت. نقطه شروع برآورد قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش، محاسبه مقدار رشته متریالی به کار رفته برای ساخت این ماکت است. بدیهی است که با افزایش میزان متریال مصرفی و یا کاربرد متریالی گران قیمت و ویژه، قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش هم افزایش می‌یابد.

بنابراین فرآیند انتخاب متریالی مناسب توسط انطباق ویژگی‌های نهایی محصول مورد نظر شما با قابلیت‌ها، مزایا و معایب متریال بسیار اهمیت دارد. با انتخابی هوشمندانه شما می‌توانید قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش را به مراتب کاهش دهید. در نظر داشته باشید که فرآیند انتخاب متریال، نیازمند دانش تخصصی در این زمینه است. شما از طریق مشورت با متخصصین شرکت‌های پرینت سه بعدی می‌توانید بهترین انتخاب را در مورد متریال ماکت زیره کفش خود داشته باشید.

قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش-اینوفب

ساختار ماکت زیره کفش

همچنان که می‌دانید پرینت سه بعدی یک روش تولید افزودنی است و در این روش، میزان مصرف مواد و متریال دقیقاً بر اساس ساختار محصول تعیین می‌شود و ضایعات متریالی در فرآیند ساخت وجود نخواهد داشت. در چنین شرایطی قطعاً ساختار ماکت زیره کفش و میزان متریال به کار رفته در آن، تأثیر زیادی در قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش خواهد داشت. البته در نظر داشته باشید که ماکت زیره در روش پرینت سه بعدی به صورت شبکه‌ای طراحی می‌شود. به همین جهت می‌توان گفت که این نوع ساختار هوشمندانه، قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش را به مراتب کاهش می‌دهد.

مدت زمان پرینت سه بعدی

یکی دیگر از پارامترهای اساسی که نقش مهمی‌ در محاسبه قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش دارد، مدت زمان پرینت است. با دسترسی به بهترین پرینتر سه بعدی موجود در بازار می‌توان گام مهمی برای افزایش سرعت پرینت برداشت. البته در نظر داشته باشید که هزینه راه‌اندازی پرینترهای حرفه‌ای بیشتر است و باید راهکارهای دیگری را هم برای کاهش مدت پرینت به کار برد. با کاهش مدت زمان پرینت، بدیهی است که هزینه نهایی محصول شما هم کاهش می‌یابد. بهینه‌سازی طرح دیجیتالی، یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش مدت زمان پرینت و همچنین قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش است.

قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش-اینوفب

عملیات پردازشی

همانطور که انتظار می‌رود، هر محصول پرینت سه بعدی حداقل به چند مرحله عملیات پس پردازش نیاز دارد. پس از طی این عملیات پس از پردازش است که می‌توان گفت فرآیند ساخت ماکت زیره کفش به پایان رسیده است. متریال و روش پرینت سه بعدی به کار گرفته شده در ساخت ماکت زیره کفش به طور مستقیم تعیین‌کننده نوع فرآیندهای پسا پردازش مورد نیاز هستند. روش‌های معمول در فرآیندهای پساپردازش شامل برداشتن تکیه‌گاه، رنگ و سنباده‌زنی می‌شود. این فرآیندها نیازمند تلاش نیروی انسانی است و هر شرکت خدمات پرینت سه بعدی، این مورد را به عنوان متغیری در محاسبه تعرفه پرینت و برآورد قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش در نظر می‌گیرد.

پارامترهای پیشرفته

پارامترهای ذکر شده در بالا پارامترهای اساسی در محاسبه هزینه پرینت سه بعدی محصولات هستند. برخی از دیگر پارامترهای پیشرفته هم تعیین‌کننده قیمت دقیق و نهایی ماکت زیره کفش هستند؛ پارامترهایی اعم از هزینه راه‌اندازی دستگاه پرینتر سه بعدی، هزینه تعمیر و نگه‌داری از تجهیزات، هزینه‌های جاری همچون برق و اینترنت و همچنین هزینه طراحی فایل دیجیتالی و بهینه‌سازی ساختار ماکت زیره کفش.

در نظر داشته باشید که یک پرینتر سه بعدی معمولی شاید میزان مصرف برقی مشابه با یک لامپ رشته‌ای داشته باشد، اما قطعاً یک پرینتر سه بعدی حرفه‌ای و صنعتی، میزان مصرف برق قابل توجهی دارد و حتماً باید در محاسبه قیمت نهایی محصولات در نظر گرفته شود. بدون شک، هیچ یک از این پارامترهای پیشرفته را نمی‌توان در برآورد قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش نادیده گرفت.

قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش-اینوفب

سفارش ساخت ماکت زیره کفش با هزینه‌ای مناسب و کیفیتی ایده‌آل

استودیو اینوفب، سال‌هاست که در زمینه پرینت سه بعدی کفش و زیره در سطح حرفه‌ای فعالیت می‌کند. متخصصان این تیم خلاق در طول این سال‌ها تجربیات درخشان و موفقیت‌های بی‌نظیری را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند و به عنوان یک پیشرو در صنعت تولید و پرینت سه بعدی زیره و ماکت زیره کفش شناخته شده‌اند. همچنین تیم اینوفب با حضور مستمر در مراکز صنعتی مختلف و نمایشگاه‌های تخصصی در سطح کشورمان، فناوری پیشرفته و تجربه منحصربه‌فرد خود را به نمایش گذاشته است.

 این تیم جوان و نوآور، مأموریت اصلی خود را پیشبرد صنعت تولید کفش ایران به عصر جدیدی می‌داند و به تلاش خود برای ادغام جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا در خط تولید کفش ادامه می‌دهد. برای بهره‌مندی از خدمات پیشرفته این استودیو و سفارش پرینت سه بعدی زیره کفش و برآورد قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش در کوتاه‌ترین زمان، می‌توانید با ما در تماس باشید.

قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش-اینوفب

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

5 مثال هیجان انگیز کاربرد پرینت سه بعدی کفش

راز طراحی زیره کفش ؛ اسرار طراحی مهمی که برملا شد !


منبع:  uniontech3d  |  all3dp  |  formlabs

امتیاز ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا