مرکز ساخت و پرینت سه بعدی اینوفب

کاربرد پرینت سه بعدی کفش- اینوفب

3 کاربرد پرینت سه بعدی کفش + 5 نمونه خلاقانه پرینت کفش

امروزه “نوآوری” در توسعه کسب‌و‌کارها عاملی مهم و اساسی به حساب می‌آید. رهبران و مدعیان حوزه‌های مختلف در صدد تحقق این مهم در محصولات و ایده‌های خود هستند و سعی در روشن کردن شکاف میان “اختراع” و “نوآوری” را دارند. ماحصل نوآوری و گسترش سریع کاربرد پرینت سه بعدی کفش، تولید کفش‌هایی است که مشابهی ندارند. گزارشگر اسمارتک (SMARTECH) می‌نویسد: کاربرد پرینت سه بعدی کفش در صنعت خود سودِ ۵.۹ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۹ به دنبال خواهد داشت؛ با پشتوانه ادغام کمپانی ای‌ام (AM) با صنعت کفش پی‌شبینی می‌شود که رسیدن به این رقم دور از باور نیست.

در این مقاله از مرکز خدمات پرینت سه بعدی تبریز، موضوع پرتاب از مُد به عملکرد گرایی و تحولات خارق‌العاده در حوزه‌ی صنعت کفش و کاربرد پرینت سه بعدی کفش صورت خواهد گرفت. در ادامه نیز 5 مورد موفق در این زمینه، بررسی خواهد شد. بر کسی پوشیده نیست که با دوری از مسیری که قبلاً در کسب‌و‌کارها به خوبی پیموده شده است، می‌توان تغییرات مورد نیاز برای جهش رو به جلو را ایجاد کرد و این همان رویه‌ای است که این شرکت‌ها برای طراحی کفش‌های خود از آن استفاده کرده‌اند.

کاربرد پرینت سه بعدی کفش

کاربرد پرینت سه بعدی کفش

طی چند سال گذشته، پرینت سه بعدی به عنوان یک فناوری پیشگامانه با  طیف وسیعی از کاربرد‌ها در صنایع مختلف ظاهر شده است. یکی از زمینه‌هایی که پتانسیل پرینت سه بعدی در آن خیلی سریع به اثبات رسید، صنعت تولید کفش است. کاربرد پرینت سه بعدی کفش امروزه بیش از هر محصول پرینت سه بعدی دیگری است. چرا که این ابزار تکنولوژیک با توانایی ویژه خود برای ایجاد ساختارهای پیچیده و امکان سفارشی‌سازی محصولات، شیوه طراحی و خط تولید کفش را متحول کرده است. در ادامه این مقاله با تمرکز بر سه حوزه کلیدی، به بررسی انواع کاربرد پرینت سه بعدی کفش می‌پردازیم؛ اعم از 1- پرینت سه بعدی کفش و زیره ، 2- پرینت سه بعدی رویه کفش، و 3- پرینت سه بعدی ماکت زیره کفش.

کاربرد پرینت سه بعدی کفش- اینوفب

پرینت سه بعدی کفش و زیره

به طور سنتی، کفش‌ها با استفاده از تکنیک‌های ساخت معمولی شامل قالب، برش و دوخت تولید می‌شدند. با این حال، با معرفی فناوری‌های جدید و توسعه کاربرد پرینت سه بعدی کفش، فرآیند تولید به طور قابل توجهی ساده‌‌تر شده است. پرینت سه بعدی امکان ایجاد کفش‌هایی با اشکال پیچیده و طرح‌های متنوع را فراهم می‌کند؛ طرح‌هایی که قبلاً با استفاده از روش‌های سنتی به سختی قابل اجرا بودند و یا هزینه زیادی داشتند. این در حالی است که با افزاییش پیجیدگی طرح، هزینه پرینت سه بعدی کفش هیچ تغییری نمی‌کند!

با گسترش کاربرد پرینت سه بعدی کفش، تولیدکنندگان می‌توانند بر اساس نیاز و سلیقه کاربران، کفش‌های سفارشی ایجاد کنند؛ یعنی کفش‌هایی که کاملاً متناسب با آناتومی پای هر فرد و هر عملکرد متفاوت باشند. این رویکرد شخصی‌سازی، هرگونه اذیت وناراحتی را از بین می‌برد و سلامت کلی پا را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این با گسترش کاربرد پرینت سه‌بعدی کفش و ادغام ویژگی‌ها و عناصری همچون بالشتک و ارگونومیک، سطح بالاتری از راحتی به طور مستقیم در طراحی اعمال می‌شود. این جنبه سفارشی‌سازی فرصتی را برای ورزشکاران به ارمغان می‌آورد که کفش‌هایی اختصاصی داشته باشند؛ کفش‌هایی که به طور خاص، نیازهای ورزشی منحصربه‌فرد آن‌ها را برآورده کند و عملکرد را افزایش دهد.

در کنار پرینت کل کفش، فناوری پرینت سه بعدی امکان ساخت زیره کفش با ویژگی‌های عملکردی بهتر را نیز فراهم کرده است. تولیدکنندگان با استفاده از مواد و متریال‌های پیشرفته پرینت سه بعدی مانند پلیمرهای انعطاف‌پذیر یا  موادی با چگالی بالا می‌توانند زیره‌های کفشی متناسب با زمین‌ها، فعالیت‌های ورزشی یا محیط‌های کاری مختلف را طراحی و تولید کنند. این زیره‌های کفش، جذب ضربه، پایداری و دوام بهتری نسبت به زیره‌های کفشی سنتی دارند. علاوه بر این، کاربرد پرینت سه بعدی کفش تنها با استفاده از مقدار دقیق مواد و متریال‌های مورد نیاز، مواد زائد را کاهش می‌دهد و منجر به فرآیند تولیدی پایدارتر می‌شود.

کاربرد پرینت سه بعدی کفش- اینوفب

پرینت سه بعدی رویه کفش

رویه کفش نقش مهمی ‌در ایجاد راحتی، پشتیبانی و تنفس دارد. فناوری پرینت سه بعدی این پتانسیل را دارد که روش تولید رویه کفش را هم تغییر دهد. با توجه به مواد منعطف و وزن سبک متریال‌های قابل پرینت، کاربرد پرینت سه بعدی کفش برای تولید رویه‌هایی با با الگوها و ساختارهای سفارشی هم فراهم می‌شود. پرینت رویه کفش، منجر به بهبود عملکرد کفش می‌شود. در عین حال رویه‌های ساخته‌شده با این روش از نظر زیبایی‌شناسی نیز متمایز هستند.

پرینت سه بعدی ماکت زیره کفش

قبل از فناوری پرینت سه بعدی، ایجاد ماکت زیره کفش فرآیندی زمان بر و پرهزینه بود. با این حال، با ظهور این فناوری و توسعه کاربرد پرینت سه بعدی کفش، تولیدکنندگان اکنون می‌توانند به سرعت نمونه اولیه و ماکت زیره کفش را در کسری از زمان و با هزینه‌ای منطقی تولید کنند. این روش به طور قابل توجهی، کارایی فرآیند تولید را بهبود می‌بخشد.

با استفاده از پرینت سه بعدی ماکت زیره کفش، سازندگان انعطاف بیشتری در طراحی و تولید زیره کفش با سطوح مختلف پیچیدگی دارند. آن‌ها می‌توانند، اشکال، خطوط و ضخامت‌های مختلفی را برای بهینه‌سازی عملکرد و راحتی، آزمایش کنند. علاوه بر این، کاربرد پرینت سه بعدی برای ساخت ماکت زیره کفش، امکان سفارشی‌سازی و تنظیمات آسان را فراهم می‌کند و نیاز به تغییرات پرهزینه را از بین می‌برد.

همچنین باید اشاره کرد که ساخت ماکت زیره کفش با روش پرینت سه‌بعدی، دقت بالایی را به ارمغان می‌آورد و در نتیجه کیفیت ثابت و مناسبی برای تمام سری‌های زیره کفش ایجاد می‌شود. این ویژگی تضمین می‌کند که محصول نهایی بدون هیچ گونه تغییراتی و دقیقاً مطابق با مدل اولیه طراح، تولید می‌شود. با پتانسیل تکرار عملیات، اصلاح سریع طرح‌ها با تغییراتی سریع، تولیدکنندگان می‌توانند مطابق با تقاضای بازار پیش بروند و هر چه سریع‌تر کفش‌های خود را روانه بازار کنند.

کاربرد پرینت سه بعدی کفش- اینوفب

5 مثال هیجان انگیز کاربرد پرینت سه بعدی کفش

در ادامه به بررسی 5 کاربرد پرینت سه بعدی کفش به شیوه‌ای خلاقانه می‌پردازیم.

1- کفش پرینت سه بعدی آدیداس و کربن

شرکت آدیداس – خالق تغییرات و پیشرو در صنعت کفش- تولید اخیر خود، با عنوان (4DFWD) جدیدترین همکاری‌اش با شرکت چاپ سه بعدی بنام کربن (CARBON) را معرفی کرد.

اولین کفش تولید شده با استفاده از این تکنولوژی در سال ۲۰۱۷ بنام فیوچر کرفت (FUTURE CRAFT) است که قسمت میانی و ضربه‌گیر کفش به عنوان محوری با کارکردِ راحتیِ شخص استفاده کننده، عمل می‌کند. نسخه جدید ” ۴دی اف” توانست ترکیبی امید بخش از پیشرفت‌های جدید را به نمایش بگذارد.

یکی از بهترین‌های ِتولیدی ِشرکت آدیداس در زمینه کاربرد پرینت سه بعدی کفش در 5 سال گذشته، ترکیب انقلابی رزین کربن بنام “EPU41” بوده است: ماده‌ای با خواص الاستومری بالا که انعطاف و سختی را توامان شامل می‌شود.

در گام بزرگ بعدی ۴ دی ترکیب جدید “EPU44” را که یک الاستومر سخت‌تر و بسیار انعطاف پذیرتر است، با همکاری شرکت کربن معرفی می‌کند. ۴۰ درصد ترکیبی این ماده مناسب محیط زیست است و این سازگاری با محیط زیست برای بازاری که نگرانی‌های زیست محیطی دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. با افزایش الاستومر، پتانسیل طراحی کفش با کیفیت بالا نیز توامان زیاد می‌شود.

ساختار مشبکی زیره میانی آدیداس، یکی دیگر از ویژگی‌های خاص آن است که قابلیت تنظیم و در نتیجه شخصی‌سازی محصول را فراهم می‌آورد. با در نظر گرفتن الزامات آناتومیک مخصوص پا، ضربات وارده شده به پا در حین دویدن و توجه به ساختار مشبک پاپیونی شکل ” ۴دی”، فرم کفش از جلو تا پاشنه‌ی پا تغییر پیدا می‌کند و بهترین تجربه ورزشی را پدید می‌آورد؛ این یعنی کفش با دونده همکاری می‌کند. در اصل شخصی‌سازی برای مدتی مزیت اصلی پرینت سه بعدی در صنعت کفش به حساب می‌آمد. همکاری نیوبالانس (New Balance) با شرکت سوپربفیت (SUPERBFEET) و اچ‌پی (HP Inc) در سال ۲۰۱۹ کفش‌های سفارشی موسوم به نیوبالانس استراید (New Balance Stride3D Insoles) رونمایی می‌کند که از اسکن سه بعدی پا برای تولید زیره کفش‌ها استفاده می‌کنند. این کفش نه تنها برای اهداف ورزشی، بلکه برای پیاده روی روزانه نیز استفاده می‌گردد که چنین پیشرفت توسط “ای‌ام” بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسد.

کاربرد پرینت سه بعدی کفش

2- کتانیهای مرموز شرکت سین ترتکت

دنیای خارق‌العاده‌ی خیالِ استفان هنریش (Stephan Henrich) “کفش کتانی مرموز” با فناوری‌های “ای اپ‌م”  را معرفی می‌کند. کفشی که با هر قدم اثری به سبک موجودات مرموزی چون پاگنده‌ها بر زمین می‌گذارد.

سیستم جوشی لیزری و سیستم شخصی‌سازی یکی از ویژگی‌های بارز این محصول است که چاپ آن در راستای آناتومی فردی هر شخص صورت می‌گیرد و ترکیبی عجیب و در عین حال هیجان انگیزی از جلوه‌های بصری نامتعارف و راحتی ارگونومیک، پدید می‌آورد.

زمانی که کفش‌های هنریش در تاریخچه کفش‌های چاپ سه بعدی قرارگرفت، به عنوان نمونه‌ای بارز از پیشرفت در سال ۲۰۱۹ یاد می‌شود. در همین سال در مقاله‌ای نوشته شد: کاربرد پرینت سه بعدی کفش، ایده‌ای خلاقانه ولی در حال حاضر غیر قابل اجراست. در آن زمان چنین هدفی دور از دسترس به نظر می‌رسید. سه سال بعد در یک اقدام ناباورانه کفش‌های هنریش که به‌طور کامل از پرینت سه بعدی تشکیل شده است، رونمایی شد و در اقدامی، تمام ظرفیت تولید آن به “ای‌ام” واگذار گردید.

در واقع سینتراتکت (Sintratec) در این زمینه تنها نبود. همکاری زیلر فیلد (zeller field) و هرون پرستون (Heron Preston) در سال ۲۰۲۱ باعث به وجود آمدن کفش‌های هیرو نامبر وان (hero no 1)  آغاز شد که تولید آن مدیون چاپ سه بعدی است. مزیت اساسی و مهم ساخت مبتنی بر این روش، ایجاد محصولی با قابلیت بازیافت است. پروژه هنریش، معناهای زمینی را به اسطوره شناسی تبدیل می‌کند. این تحولات نوآورانه بر تاریخ “ای‌ام” اثرگذاشته و به هر قدم از دارنده‌ی این کفش اهمیت داده می‌شود.

صندلی پرینت سه بعدی کفش

3- صندلهای ایسی میاکه و مگاریمونو (Type-III Magarimono Project)

در حالی که تولید کفش چاپ سه بعدی قدرت ایجاد طرح‌های فوق العاده را دارد، صندل‌های مارک (IsseyMiyake) “میاکه”  معنای تازه‌ای به همکاری میان انسان و ماشین اضافه کرد. این کفش با در نظرگرفتن یک موضوع تاریخی ِغنی و باز سازیِ صندل‌های بند دار ژاپنی که به صورت سنتی با متریالی مانند کاه برنج بافته می‌شوند، توانست این مجموعه را تولید کند.

میاکه به عنوان یک چهره‌ی مبتکر در صنعت مد در کنار ماگاریمونو (Magarimono) با طراحی مجموعه‌ی اوریجینا‌ل‌ها، اولین کتانی‌های چاپ سه بعدی را وارد صنعت کفش ژاپن کرد. با تلاش هر دو، پروژه‌ی موسوم به “ماگاریمونو سه” شروع می‌شود. صندلی که زیره‌اش چاپ سه بعدی و شامل طناب‌های با دست بافته شده است تا پایه‌ی بالشتکی مانندی ایجاد کند. ورود انسان و عملکرد ماشینی با هماهنگی توصیف ناپذیری عمل می‌کنند و نگرانی‌هایی از قبیل اینکه حضور پرینت سه بعدی در صنعت مد ممکن است وجود حس ارزشمندِ عشق و مراقبت طراح، در طرح‌های دست ساز را به خطر بیاندازد، از بین می‌برد.

میاکه و ماگاریمونو روایت نبرد بین جدید و قدیم را از بین می‌برند تا به جای آن ظرفیت‌های هم زیستی و هماهنگی را کشف کنند. روش‌هایی که می‌توانند با هم ادغام گردند و همزمان به شکوفایی هم کمک کنند.

مقاله ژا (weixin zha) در سال ۲۰۱۹ برای فشن یونایتد ( fashion united) از لوکاس دانشجوی طراحی مد نقل قول می‌کند که: “صنعت مد بدون چاپ سه بعدی هم می‌تواند به خوبی عمل کند. هر دو به گونه‌ای باید تعامل کنند که قبلاً مشابه آن دیده نشده است. صندل‌های میاکه به این دست‌آورد هم به معنای واقعی کلمه و هم استعاری آن دست یافته است.

کاربرد پرینت سه بعدی کفش

4- کفشهای کوهنوردی شرکت اتوس با همکاری اسکالپتئو و اچی‌پی

کفش‌های ورزشی در جست‌و‌جوی خلاقیت و نوآوری، در چندین سال گذشته در مرکز توجه بوده‌اند. به عنوان مثال آدیداس همواره در این حوزه پیشرو بوده‌است. با ادامه همین روند در سال ۲۰۲۲ شاهد آفرینش اولین کفش کوهنوردی پرینت سه بعدی بودیم که وارد بازار شد.

آتوس (ATHOS) یک استارتاپ مستقر در بارسلون با فناوری اچ‌پی (HP) و دفتر خدمات پرینت سه بعدی اسکالپتئو (Sculpteo) همکاری نموده است و بازاری را مورد هدف قرار داد که محصولات مورد پسند مشتریان را ارایه می‌دهند.

ناراحتی شدید کفش‌های کوهنوردی در سطح وسیع پذیرفته شده است و در اغلب موارد استفاده از آن باعث آسیب و حتی بد شکلی مزمن پای ورزشکاران می‌گردد. برای کوهنوردان غیر معمول نیست که جهت ایمنی، کفش‌های سه سایز کوچکتر هم انتخاب می‌کنند.

پروسه‌ی سفارش کفش در اپلیکیشن آتوس شروع می‌شود و مشتریان قادر هستند پاهایشان را با استفاده از تلفن همراه خود اسکن کنند و پروسه‌ی شخصی‌سازی متناسب با حالت کوهنوردی‌شان به آنان داده می‌شود.

سپس بدنه‌ی کفش با استفاده از (AM’s Ultrasint® TPU01) چاپ می‌شود که به طور خاص با پرینترهای mjf سری ۵۲۶ طراحی شده است. ماده‌ای که خاصیت ارتجاعی چشم‌گیری برای استفاده‌ی کوهنوردان در زمین‌های غیر قابل پیش‌بینی دارد.

بر اساس مطالعه‌ی اپیدمیولوژیک در سال ۲۰۱۳ توسط مجله‌ی انجمن پزشکی پا در آمریکا؛ کفش‌های آتوس به ۸۶ درصد از کوهنوردانی که از ناراحتی‌های پا رنج می‌برند آرامش می‌بخشد. آن‌ها همچنین قول داده‌اند کنترل ورزشکاران را به بدنشان باز گردانند و باعث شوند بیشتر توجه استفاده کنندگانِ این کفش – بجای درد استفاده از کفش‌های ناراحت- معطوف به مناظر زیبای اطرافشان شود.

کاربرد پرینت سه بعدی کفش

5- کفش نایک

به عنوان مقاله‌ای در مورد مستند سازی و کالبد شکافی هیجان انگیز کفش های “ای‌ام”، که تا سال ۲۰۲۲ شاهد آن بودیم،  باز‌سازی عظیم نایک آکرونیم (Nike x ACRONYM®) توانسته جایگاه خود را در این فهرست به سهولت بدست آورد.

اگر چه بدنه‌ی اصلی این کفش به خودی خود از چاپ سه بعدی استفاده نمی‌کند اما هر کفش دارای دو گیره‌ی پاشنه‌ی تی‌پی‌یو (tpu) قابل جدا شدن است؛ همراه با قابلیت دانلود و چاپ سه بعدی پاشنه‌هایی با طرح‌های مختلف.

در جشنی از این مجموعه، از ده طراح خلاق دعوت به عمل آمد تا این گیره‌های پاشنه را طراحی کنند. سپس با همراهی آکرونیکس (acronyx) برای چاپ سه بعدی مدلسازی شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

علاو بر این تعدادی از هنرمندان مشتاق، طرح های خود را با برداشت از جمله‌ی قطعه “art direction” و با الهام از مجموعه انیمیشن محبوب (Neon Genesis Evangelion) ارایه دادند.

موضوع شخصی‌سازی در این مقاله طعم متفاوتی پیدا می‌کند: تغییر نگاه از آناتومیک بدن و پا، به سمت ترجیحات زیبایی شناسانه.

نبوغ نایک در نوع ایکس (x): که مخفف blazer low است؛ برای تعامل و هماهنگی بیشتر با پرینت سه بعدی به عنوان یک رساله‌ی خلاق عمل می‌کند.

“ای‌امم” به عنوان سردمدار و شرکت موفق در زمینه استفاده از کاربرد پرینت سه بعدی کفش ، از معنای کلاسیک طراحی کفش فاصله می‌گیرد و باعث ایجاد فضایی می‌گردد تا طراحی با میل صاحب کفش انجام گردد.

کاربرد پرینت سه بعدی کفش

کاربرد پرینت سه بعدی کفش‌‌‌‌‌‌‌؛ چگونه پرینت سه بعدی صنعت کفش را متحول ‌‌‌‌‌‌می‌کند؟

پرینت سه بعدی در هر زمینه‌ای قابل استفاده است و صنعت مد . فشن نیز از ‌این قاعده مستثنی نیست. ما قصد داریم روی یک ترند جالب تمرکز کنیم؛ کفش‌‌‌‌‌‌‌های پرینت سه بعدی. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما یکی از پرکاربردترین صنایعی که از روش تولید افزودنی ‌‌‌‌‌‌بهره‌مند می‌شود، بازار کفش است. امروزه دیگر، امکان ساخت کفش‌‌‌‌‌‌‌های پرینت سه بعدی با طرح‌‌‌‌‌‌‌های اصلی، کفی، زیره کفش، ماکت زیره کفش، انجام ‌نمونه‌سازی سریع و آزمایش فرآیندهای تولید جدید وجود دارد. بار دیگر، همه چیز به لطف فناوری پرینت سه بعدی امکان‌پذیر است. ما تمام مزایای تولید افزودنی برای‌این بخش را بررسی خواهیم کرد و خواهیم دید که آخرین نوآوری‌‌‌‌‌‌‌ها و تحولات در مورد لباس‌‌‌‌‌‌‌های پرینت سه بعدی چیست!

طراحان و پرینت سه بعدی

همانطور که در مجموعه ویروس دیدیم پرینت سه بعدی به طراحان اجازه ‌‌‌‌‌‌می‌دهد لباس بسازند. اما کاربرد آن در فناوری مد به‌اینجا ختم نمی‌شود زیرا ‌‌‌‌‌‌می‌توان کفش‌‌‌‌‌‌‌هایی با طرح‌‌‌‌‌‌‌های خیره کننده نیز ‌ایجاد کرد. یک طراح تایوانی متخصص در حوزه کفش، مجموعه کفش‌هایی با قطعات پرینت سه بعدی «Breaking the 3D Mould» را‌ ایجاد کرد. ‌این فناوری به طراحان اجازه ‌‌‌‌‌‌می‌دهد تا با ساختارهای طراحی پیش بروند و ‌این راهی برای تغییر فرآیند تولید است. ‌ایجاد ساختارهای ارگانیک با ساخت افزودنی آسان‌تر از فرآیند سنتی است. بدیهی است که ‌این یک راه خوب برای ‌ایجاد نمونه‌‌‌‌‌‌‌های اولیه برای کاربر روی طراحی هر کفشی است. برخی از طراحان فقط بر روی طراحی و کاربرد پرینت سه بعدی کفش تمرکز ‌‌‌‌‌‌می‌کنند.

کاربرد پرینت سه بعدی کفش- اینوفب

کفش‌‌‌‌‌‌‌های پرینت سه بعدی

سیلویا فادو، طراح کفش اسپانیایی، از پرینت سه بعدی و برش لیزری برای انجام نمونه‌سازی سریع استفاده می‌کند. سیلویا فادو با الهام از مهندسی و معماری، بر سبک تمرکز دارد، اما نه تنها به‌این دلیل که به حرکت بدن، پوشیدن کفش‌ها و عناصر راحتی که بخشی از کفش هستند نیز علاقه دارد. او روی زیبایی‌شناسی و ارزش عملکردی کفش کار ‌‌‌‌‌‌می‌کند.

کاربرد‌‌‌‌‌‌‌ پرینت سه بعدی کفش؛ روشی عالی برای آزمایش یک فرآیند تولید جدید و مواد و متریال‌های متنوع

وقت آن رسیده است که در فرآیند تولید کفش به روش‌های سنتی تجدید نظر کنید. مانند سایر بخش‌‌‌‌‌‌‌ها، پرینت سه بعدی ‌‌‌‌‌‌می‌تواند برای توسعه فرآیندهای تولید جدید استفاده شود. کاربرد پرینت سه بعدی کفش، ‌‌‌‌‌‌می‌تواند امکانات و فرصت‌‌‌‌‌‌‌های بیشتری را به هر تولیدکننده‌ای بدهد. به عنوان مثال یک استارت‌آپ آمریکایی، کفش‌‌‌‌‌‌‌های سفارشی، آسان برای پوشیدن و با استایل زیبا می‌سازند. همچین این شرکت، متعهد به حفاظت از محیط‌زیست است.

آن‌ها چاپگر سه بعدی خود را با استفاده از تکنیک ساخت رشته‌‌‌‌‌‌‌های ذوب شده و مواد پرینت سه بعدی منحصربه‌فرد خود توسعه دادند؛ یک پلیمر ثبت اختراع. آن‌ها می‌خواستند در کل فرآیند تولید تجدید نظر کنند تا آن را پایدارتر کنند. به همین دلیل، از مواد بازیافتی و قابل بازیافت استفاده ‌‌‌‌‌‌می‌کنند. همچنین فرآیند تولید را بدون آب پیش می‌برند و 60 درصد ردپای کربن را کاهش ‌‌‌‌‌‌می‌دهند. علاوه بر ‌این، هیچ ضایعات مواد وجود ندارد. زیرا با کاربرد پرینت سه بعدی کفش، شما فقط از مقدار مواد و متریال مورد نیاز خود در خط تولید کفش استفاده ‌‌‌‌‌‌می‌کنید. روش اختصاصی کاربرد پرینت سه بعدی کفش در فرآیند تولید توسط این شرکت حاکی از این است که امکان تغییر میزان تأثیر صنعت کفش بر محیط‌زیست، وجود دارد.

مواد و متریال پرینت سه بعدی با کارایی بالا را امتحان کنید!

مواد جدید با کارایی بالا در حال حاضر در بازار موجود هستند. این مواد و متریال‌های جدید به ویژه برای ‌ایجاد قطعات اختصاصی کفش، مانند زیره میانی و ماکت زیره کفش، سازگار هستند. مثال عالی برای این مورد TPU است. در واقع، اشیاء چاپ شده با پلی اورتان‌ترموپلاستیک دارای خواص پیشرفته‌ای هستند که برای به دست آوردن قطعات بادوام، قوی و انعطاف‌پذیر عالی است. با خدمات پرینت سه بعدی اینوفب، در صورت نیاز به تولید قطعاتی با ویژگی‌های خاصی مانند نیاز به جذب ضربه بالا ، خاصیت انعطاف‌پذیری و دوام، گزینه‌های متفاوتی برای انتخاب مواد و متریال‌های متنوع خواهید داشت.

قدم نهادن در آینده

با افزایش سرعت تکنولوژی، چاپ سه بعدی به عنوان ابزاری چند وجهی برای صنعت کفش عمل می‌کند و به طور دو جانبه هم با مشکلات مبارزه می‌کند و هم افق خلاقیت‌ها را بیشتر می‌کند.

تغییری که کاربر با جوشش ملایم در سال 2019 در بازار ایجاد کرده ‌است به نظر می‌آید روزی همه‌ی این صنعت را متحول خواهد کرد.

کاربرد پرینت سه بعدی کفش و زیره

در این مقاله شخصی‌سازی با استفاده از کاربرد پرینت سه بعدی کفش به‌طور مداوم به عنوان مزیت بی‌نظیر استفاده از رویکردهای “ای‌ام” برای تولید محصولات و کفش‌های به روز و نوآور نام برده شده است. در واقع مزایای زیادی به همراه دارد: از امکان اصلاح محصولات گرفته تا تامین نیازهای آناتومیک منحصر به هر فرد. برای افزایش عملکرد ورزش، تسکین درد  یا ایجاد جایی برای هنرنمایی هنرمندان، هیچ چیزی در این میان بی اهمیت نیست. به لطف کاربرد پرینت سه بعدی کفش ، با پیش‌بینی وینتِیج (vintage)، نرخ سالانه رشد بازارهای چاپ سه بعدی بین سال های 2022 تا 2028 به رشد 18.4 درصدی خواهد رسید. به نظر این پیش‌بینی اسمارتک به آرامی اما پیوسته در حال وقوع است. مقاله‌ی قبلی این سایت یافته‌های ‌خود را در باب چاپ سه بعدی این گونه خلاصه کرد: “پرینت سه بعدی، درها را برای خلاقیت و نوآوری در صنعت کفش باز می‌کند.” و در سال 2022 این پیش بینی به واقعیتی انکار ناپذیر تبدیل شد.

کلام آخر؛ سفارش پرینت سه بعدی کفش

در نتیجه، کاربرد پرینت سه بعدی در صنعت تولید کفش به طور قابل توجهی روش طراحی و تولید کفش‌ها را متحول کرده است. توانایی ایجاد کفش‌های سفارشی، تولید طرح‌های پیچیده و بهینه‌سازی ویژگی‌های عملکردی، هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان را بسیار خوشنود کرده است. با توسعه کاربرد پرینت سه بعدی کفش در زمینه‌های مختلفی همچون تولید زیره کفش، رویه و ماکت زیره کفش، این صنعت از نظر عملکرد، راحتی، پایداری و کارایی جهشی رو به جلو داشته است. همانطور که این فناوری به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، احتمالاً در سال‌های آینده تأثیر بیشتری بر صنعت کفش خواهد گذاشت.

اگر شما هم می‌خواهید با پیشرفت‌های تکنولوژیکی زمانه همسو باشید، می‌توانید با کاربرد پرینت سه بعدی کفش، خط تولید خود را متحول کنید. استودیو اینوفب سالهاست که در زمینه پرینت سه بعدی زیره و کفش و ساخت ماکت زیره کفش، تخصص و تجربه خود را به اثبات رسانده است. برای سفارش پرینت سه بعدی کفش و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با این تیم در ارتباط باشید و با یک جلسه مشاوره رایگان از تجارب و دانش تخصصی این تیم پیشرو بهره‌‌مند شوید.


مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

ماکت زیره کفش

سفارش پرینت سه بعدی

هزینه پرینت سه بعدی


امتیاز ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا