به لطف پرینتر های سه بعدی و صنعت پرینت سه بعدی، رویای تولید کفشی کاملاً جفتوجور با پای هر فرد یا متناسب با سلیقه قشر های مختلف به حقیقت پیوسته است. مهم نیست به تولید چه نوع کفشی فکر میکنید، اگر به خدمات پرینت سه بعدی کفش و زیره با کیفیت دسترسی داشته باشید، میتوانید با استفاده از فایل های طراحی دیجیتالی کفش مورد تصور خود، آن را به تولید برسانید!
اما چاپگر های پرینت سه بعدی کفش و زیره و ارائه دهندگان خدمات حرفهای این حوزه چه کمکی به صنعت کفش میکند؟ خوب، برای کمک به شما در این زمینه، ما راهنمای پرینت سه بعدی کفش و زیره آن را تدوین کردهایم. در اینجا با تمام موارد مربوط به پرینت سه بعدی در صنعت کفش آشنا خواهید شد و اینکه چگونه این صنعت را تغییر می دهد. بنابراین، برای کشف بیشتر به خواندن ادامه دهید.
1. تاثیر و تغییرات پرینترهای سه بعدی در صنعت تولید کفش
با گذشت زمان، چاپ سه بعدی به آرامی در صنایع مختلف جا باز کرده است و صنعت مد جهانی نیز از این فناوری مستثنی نیست. پرینت سه بعدی فرصت های خلاقانه، راه حل ها و موارد دیگر را به همراه داشته است. نمود این فرصت را میتوان در زمینه پرینت سه بعدی جواهرات دید. اکنون، صنعت دیگری که به طور گسترده از این فناوری استفاده میکند، صنعت جهانی کفش است.
همه شما میدانید که پرینت سه بعدی کفش و زیره در چند سال گذشته رونق گرفته است. کفشها اقلام چالش برانگیزی برای تولید هستند و زمان زیادی برای آن صرف میشود، به خصوص اگر در حال تولید کفش های سفارشی باشید. با این حال، با استفاده از خدمات پرینت سه بعدی کفش و زیره ، میتوانید کار را آسانتر کنید. پرینت سه بعدی را میتوان در همه چیز یافت، از نمونهسازی اولیه زیره و جزئیات کفش گرفته تا نمونه اولیه کامل آن. در صورتی که تمایل به فعالیت حرفهای در این زمینه هستید، مرکز خدمات پرینت سه بعدی تبریز میتواند در این مسیر همراه شما باشد.

در حالی که هنوز زمان برای دیدن یک جفت کفش 100 درصد پرینت سه بعدی وجود دارد، برخی از برندها اکنون برای تولید انبوه از طریق چاپ سه بعدی کار می کنند. با مشارکت برندهای مختلف چاپ سه بعدی شرکتهای کفش مانند نایک، نیو بالانس و آدیداس موفقیت بیشتری در این صنعت کسب میکنند. آنها از خدمات پرینت سه بعدی برای توسعه کفشهایی با طراحی منحصر به فرد و سفارشی و اجزای جداگانه برای پوشاک و کفش پا استفاده میکنند.
به لطف تکاملی که در صنعت چاپ سه بعدی رخ داده است، این فناوری دیگر محدود به کفشهای ورزشکاران یا کسانی نیست که مایلند پول بیشتری برای تهیه کفش با بهترین کیفیت بپردازند. در اینجا، چگونگی تأثیر پرینت سه بعدی بر صنعت جهانی کفش را مورد بحث قرار خواهیم داد.
کمی شناخت تاریخ
پیش از این، کفاشان کفش را کاملاً با دست تولید میکردند. کفشها بهعنوان ماهیتشان جزء اقلام پیچیده محسوب میشوند. به طور سنتی، تولید آنها کاملاً زمانبر بود.
تولید کفش برای اولین بار در طول دهه 1959 با معرفی یک دستگاه دوخت کفش توسط لیمن بلِیک و دستگاه ماندگار توسط مَتزیگلر، راه جدیدی را در پیش گرفت. چنین پیشرفتهایی منجر به یک رویکرد کاملاً جدید در تولید کفش شد و به سازندگان اجازه داد از تولید انبوه کفش لذت ببرند.

سناریوی امروز
در حال حاضر، فناوری پرینت سه بعدی راهی کاملاً ثابت و مقرون به صرفه برای نمونه سازی سریع است. برای استفاده در مرحله توسعه محصول در صنعت اجرا شد. اما با نگاهی به تمامی قابلیتهای فنی میتوان گفت که پرینت سه بعدی میتواند نقش بسیار پررنگتری در فرآیند تولید کفش داشته باشد.
مهمترین سهم فناوری چاپ سه بعدی در صنعت جهانی کفش، سفارشیسازی انبوه است. محصولات سفارشی طراحی شده برای انحصار و ارگونومی اکنون به لطف فرآیندهای تولید افزودنی در حال تغییر امکان پذیر شدهاند. تصور کنید چقدر شگفتانگیز خواهد بود که برای افراد مختلف کفشی شیک و منحصر به فرد با نام تجاری مخصوصتان را تولید و به آنها عرضه کنید که بر اساس نیازشان طراحی شده است.
اگر از کفش های اسپرت استفاده میکنید، ممکن است بدانید که چنین کفشهایی نیازمند الزامات اضافی هستند. این الزامات دوام، ثبات و کنترل هستند. این عوامل را میتوان با انتخاب درست مواد و طراحی پیچیده به راحتی به دست آورد. اینها ویژگیهای اصلی پرینت سه بعدی هستند.
از سوی دیگر، استفاده از یک اسکنر سه بعدی، ساخت کفشهای سفارشی و راحت را برای ورزشکاران نسبتاً آسان میکند. این بهطور قابل توجهی کنترل ورزشکار را در جریمه افزایش میدهد و کفش ها بهطور خودکار با حرکات تنظیم میشوند.
به همه این دلایل، شرکتهای معروف اکنون پول و زمان خود را برای تولید کفشهای ورزشی با چاپ سه بعدی سرمایهگذاری میکنند.
چرا تعداد قابل توجهی از برندهای کفش از چاپ سه بعدی استفاده میکنند؟
طبق گزارش تجزیه و تحلیل بازار، درآمد کفش چاپ سه بعدی حدود 0.5 درصد از درآمد صنعت کفش جهانی را شامل میشود. با این حال، با نگاهی به روندهای فعلی، انتظار میرود این رقم تا سال 2029 به میزان 1.5 درصد از درآمد جهانی کفش افزایش یابد.
پیشبینی میشود که روند تکاملی پرینت سه بعدی کفش توسط دو محور حیاتی هدایت شود. اینها هستند:
- تمرکز روزافزون بر تولید دیجیتال.
- تقاضای رو به رشد مصرف کنندگان برای محصولات بسیار شخصی سازی شده.
تقاضا برای محصولات شخصی در حال افزایش است
با صحبت در مورد چشمانداز مصرف کنندگان امروزی، آنها اکنون خواستار تجربیات شخصی و سفارشیتر هستند. از سوی دیگر، شرکتهای تولید کفش به مشتریان خود اجازه میدهند تا با انتخاب رنگ، کفشهایی با شخصیسازی محدود انتخاب کنند.
در طرف دیگر، پرینت سه بعدی به تولیدکنندگان کفش این امکان را داده است که بسیاری از گزینههای سفارشیسازی جدید به حیطهخدمات آنها افزوده شود. همه اینها به لطف توانایی چاپگر های سه بعدی درجهت ایجاد کفش مناسب برای مشتریان است.
اگرچه امکانات مربوط به کفش های سفارشی انبوه هنوز در مراحل اولیه است، اما شرکتها شروع به توسعه استراتژیهای مختلفی برای انجام سفارشیسازی کفش به صورت انبوه کردهاند. خیلی زود، هم تولیدکنندگان و هم مشتریان از گزینههای بیشتری برای سفارشیسازی لذت خواهند برد.
تمرکز فزایندهای بر تولید دیجیتال مدرن وجود دارد
یکی دیگر از محرک اولیه برای استفاده از چاپگر سه بعدی برای ساخت کفش، اتوماسیون و دیجیتالی کردن تولید کفش است.
تولید کفش یک فرآیند تولید پر زحمت، چند مرحلهای و دستی است. این فرآیند به تعدادی ماشین آلات و کارگران بسیار تخصصی نیاز دارد تا قطعات مختلف را تولید کنند و سپس آنها را با هم مرتب کنند تا محصول نهایی را ایجاد کنند.
با در نظر گرفتن این موارد، تولیدکنندگان اکنون به دنبال روشهای نوآورانه بهینهسازی فرآیند تولید هستند. با پرینت سه بعدی، شرکتهای تولید کفش در حال حاضر برخی از اجزای کفش، مانند زیره کفش را ساده میکنند.
متفاوت از فرآیند تولید معمولی، نیازی به ابزار اضافی برای قطعهسازی ندارد. این فرآیند شامل ایجاد مدل های سه بعدی و قطعات برای پلتفرم ساخت با استفاده از رزین ها یا رشته ها است. یک نرم افزار کاربردی برای هدایت خودکار فرآیند چاپ بر اساس طراحی استفاده میشود. این بدان معناست که تولید کفش را میتوان ساده کرد و در عین حال مشارکت کار یدی را کاهش داد.
اکنون همه فعالان مهم صنعت کفش از چاپ سه بعدی برای قالبگیری و نمونهسازی سریع استفاده میکنند. علاوه بر این، چند سالی است که چاپ سه بعدی به طور گستردهای برای ایجاد اجزای کفش کاربردی استفاده میشود.
به عنوان مثال، ساخت قطعات برای کفشهای کتانی برخی از برنامههای موفق کفش برای چاپ سه بعدی در صنعت کفش هستند. برخی از برندها از این فناوری پیشرفته تولید افزودنی برای تولید کفی و زیره کفش با چاپ سه بعدی کفش ورزشی استفاده میکنند و برخی نیز رویه کفش ورزشی و قطعات صندل با چاپ سه بعدی را آزمایش میکنند.
چاپ سه بعدی چگونه به شرکت ها کمک می کند؟
زمان سریعتر برای عرضه محصولات شما
یکی از چالشهای بزرگ در توسعه کفش، هزینه و زمان مورد نیاز برای تولید قالبهای واحد است. همانطور که میدانید، هر سایز کفش نیاز به یک قالب جداگانه دارد. توسعه یک قالب جدید هزاران دلار هزینه خواهد داشت. علاوه بر این، ساخت قالب یک فرآیند طولانی است و میتواند یک ماه طول بکشد. از طرفی شکاف ارتباطی بین کارخانهها و برند میتواند تاثیرگذار باشد.

اکنون، با آمدن به چاپ سه بعدی، نیازی به قالب ندارد. در اینجا، قطعات کفش را میتوان با پردازش یک فایل طراحی دیجیتال توسعه داد و به تولید کنندگان اجازه میدهد کفشهای جدیدی را به بازار بسازند. به عنوان مثال، ترکیب اتوماسیون، تولید محلی و چاپ سه بعدی به آدیداس این امکان را داده است که محصولات جدید را چهار برابر سریعتر از تولید معمولی به بازار عرضه کند.
طرح های نوآورانهتر
فناوری پرینت سه بعدی برندها را قادر به پیادهسازی ویژگیهای جدید طراحی کفش کرده است. به عنوان مثال، کفی کفش. قبلاً از آنها برای ساخت یک قطعه جامد استفاده میشد. اکنون با پرینت سه بعدی میتوان عملکرد کفشها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. اکنون میتوانید از ساختارهای مشبک برای ایجاد کفی میانی استفاده کنید. دیگه چی؟ اکنون میتوانید ساختار را طوری طراحی کنید که به تراکمهای مورد نظر برای کفی میانی دست پیدا کنید. با تنظیم نواحی میتوانید به درستی سطح بالشتک را در کفش بهینه کنید.

سطح قابل توجهی از سفارشی سازی
انتخاب میتواند از مشتری به مشتری دیگر متفاوت باشد. شما نمیتوانید بگویید که یک طرح واحد برای همه عالی خواهد بود. با پرینت سه بعدی میتوانید کفش های طراحی شده برای پای کاربر بسازید. چگونه؟ برای ایجاد یک جفت کفش ورزشی سفارشی، تولیدکنندگان کفش معمولاً از اسکنرهای سه بعدی برای اندازهگیری پای افراد استفاده میکنند.
با در نظر گرفتن دادههای اسکن شده، طراحان میتوانند طرح کاملی از اجزای مختلف کفش، مانند کفیها و کفیهای میانی، تولید کنند که کاملاً ویژگیهای مشتریان را برآورده کند. پس از آن، طرح به چاپ شده ارسال می شود تا شی سه بعدی تولید شود.
زیره پرینت سه بعدی اولین محصولات مصرفی است که با استفاده از چاپ سه بعدی به تولید انبوه میرسد. از طرف دیگر، کفی ها اولین محصولات کفشی هستند که به صورت انبوه سفارشی میشوند.
این دو روند مهم، یعنی سفارشیسازی و تولید، ترکیب با اجرای انفجاری پرینت سه بعدی در تولید قالب و نمونهسازی، عوامل کلیدی برای پیشبرد صنعت جهانی کفشهای پرینت سه بعدی خواهند بود.
1.1، فرآیند تولید اصلی کفش چیست
در مورد فرآیند تولید کفش اصلی، برای درک این موضوع، ابتدا باید در مورد فرآیند ساخت زیره کفش بدانید. زیره کفش از مواد لاستیکی ساخته شده است. این ترکیبی از اجزای مختلف لاستیکی است. بر اساس الزامات عملکردی زیره لاستیکی، لاستیک های مصنوعی و طبیعی بهطور مناسب با عوامل پخت مانند پراکسید و گوگرد ترکیب میشوند.
با این حال، برای این، صنعت کفش باید از چارلز گودیر تشکر کند. چرا؟ پس از سالها آزمایش، در سال 1844، گودیر موفق شد فرآیندهای گرم کردن لاستیک طبیعی را اختراع کند و گوگرد را برای تولید لاستیک کفش ترکیب کند. او این فرآیند را “ولکانیزاسیون” نامید. در حال حاضر از همین فرآیند برای تولید لاستیک کفش استفاده میشود.
اکثر برندهای معروف مانند آدیداس، ییزی، نایک، جردن و غیره از این فرآیند استفاده میکنند. برای این کار میتوانید از لاستیک صمغ، لاستیک کریستال و لاستیک سیاه استفاده کنید. لاستیک کریستال 100 درصد مصنوعی است. لاستیک سیاه دارای مقدار کافی کربن و لاستیک صمغ است که ترکیبی از عناصر لاستیکی مصنوعی و طبیعی است.

پس از تهیه مواد لاستیکی مناسب، نوبت به آمادهسازی قاب میرسد. رنگ لوگو با دست در داخل قاب یا قالب زیره درج میشود. پس از اتمام، رنگ پس زمینه لوگو اضافه میشود. سپس مواد لاستیکی خام به قسمت اولیه قالب دیواری اضافه میشود. هنگامی که حرارت اعمال میشود، لاستیک شروع به انبساط میکند. پس از آن صفحه توری قالب به درستی بسته میشود.
اکنون ساختار درون پرس گرم شده قرار میگیرد. حدود 3 تا 5 دقیقه گرم میشود. پس از آن، سازنده صفحه وسط را برداشته و “فلاش” را تمیز میکند. اکنون از لاستیک رنگ و جلوی پا استفاده میشود. دوباره صفحه قالب بسته شده و تحت فشار گرم قرار میگیرد. این کاملاً کنارهها و پایین را ترکیب میکند.
پس از اتمام، رویهها و زیرهها به خط مونتاژ فرستاده میشوند. کارگران انواع مختلفی از چسب و پرایمر را برای هر قسمت اعمال میکنند. ممکن است توجه داشته باشید که زیره به یک پرایمر متفاوت نیاز دارد که بتواند چسبندگی قوی ایجاد کند. پس از خشک شدن سیمان و پرایمر، قطعات آماده مونتاژ هستند. کارگران اندازه مناسب زیره و رویه را انتخاب کرده و آنها را به صورت دستی به هم فشار میدهند.
آنها با دقت آنها را تراز میکنند و مطمئن میشوند که در مرکز قرار دارند. پس از آن، کفش را برمیگردانند و پاشنه آن را به موقعیت مناسب میچسبانند. سیمان چسبنده است، بنابراین ممکن است تغییر مکان دهد. یک ابزار فلزی برای اطمینان از اینکه زیره وسط کاملاً از خط چسب پیروی میکند استفاده میشود. پس از آن، کفشها از طریق یک تونل خنک کننده فرستاده میشوند.
برای اطمینان از اتصال کامل بین رویه و زیره، کفش در سه نوع عمل پرس حرکت میکند. اینها پرس جانبی، پرس پنجه و پاشنه، و پرس رو به پایین هستند.
این فرآیند نحوه ساخت کفش به صورت دستی است. همانطور که می بینید، کل فرآیند به صورت دستی و زمان زیادی انجام میشود. در واقع، برخی از کفشها ممکن است یک ماه طول بکشد تا به بازار بیایند. با این حال، معرفی پرینترهای سه بعدی در صنعت کفش، تولید را سریعتر کرده است. نگاهی به تاثیر آن بر صنعت بیندازید.

1.2، چاپگرهای سه بعدی چه فرآیندهایی را میتوانند جایگزین کنند؟
از طراحی تا محصول نهایی، تولید قالب های کفش مناسب بخش مهمی از تولید کفش است. و فرآیند ساخت قالب برای کفش، از دستی در دوره قبلی گرفته تا چاپ سه بعدی گرفته تا حکاکی سیانسی، هزینه و زمان مربوط به ساخت یک جفت کفش کاهش یافته است. بهطور سنتی، مواد را با چوب حک میکنند و این کار زمان بیشتری میبرد.
از سوی دیگر، در نهایت به مهارتهای صنعتگر بستگی دارد. هنگامی که دستگاههای سیانسی معرفی شدند، مواد با موادی شبیه چوب جایگزین شدند. اما در این مورد اشکالاتی وجود دارد. به عنوان مثال، این فرآیند باعث ایجاد آلودگی گرد و غبار میشود و حکاکی الگوی پیچیده بسیار چالش برانگیز است.
با این حال، زمان صنعت 4.0 است و چاپ سه بعدی در حال حاضر روند تولید را تغییر میدهد. با چاپ سه بعدی، اکنون میتوانید قالبها و مدلهای کفش را به سرعت چاپ کنید. از طرفی مادهای که برای ایجاد قالب و حالت استفاده میشود رزین است.

قالبها چگونه ایجاد میشوند؟
قالب های کفش ابتدا با استفاده از یک ابزار نرم افزاری کَد، به عنوان مثال، فیوژِن 360 و اتوکَد طراحی میشوند.
پس از انجام، طرح در قالبی ذخیره میشود که چاپگر بتواند آن را بخواند. رایجترین فرمت، فرمت فایل اِستیاِل است. پس از آن، طراحی دیجیتال به کد G تقسیم میشود.
سپس فایل به چاپگر سه بعدی ارسال میشود و چاپ لایه به لایه قالب ها را شروع میکند.
سپس این قالبها با رویه کفش وصل میشوند تا محصول نهایی ایجاد شود. در مقایسه با فرآیند دستی ساخت قالب، میتوانید ظرف چند ساعت قالب بسازید و از مواد مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال، اِیبیاِس یا رزین یا رزین انعطافپذیر. همانطور که در حال ساخت کفش هستید، باید مطمئن شوید که قالبها از سطح جزئیات بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل است که کارشناسان پیشنهاد میکنند از یک چاپگر اِلسیدی سه بعدی استفاده کنید که رزینها را برای ایجاد قالب پردازش میکند.
یکی دیگر از مواردی که پرینت سه بعدی در فرآیند تولید کفش جایگزین آن میشود، طراحی است. حالا دیگر نیازی به کشیدن طرح روی کاغذ نیست. شما میتوانید مستقیماً با استفاده از نرم افزار چاپ سه بعدی طرح را ایجاد کنید. طراحی شما بسیار دقیق خواهد بود و همچنین میتوانید هر زمان که بخواهید آن را تغییر دهید، بدون اینکه دوباره کل شی را بکشید.
از طرف دیگر، اگر یک جفت کفش سفارشی برای مشتریان خود میسازید، میتوانید از یک دستگاه اسکنر سه بعدی برای جمعآوری اندازهگیری دقیق پای مشتری استفاده کنید. بنابراین، پرینت سه بعدی این فرآیند را برای شما راحت و آسان میکند و باید حداکثر استفاده را از آن ببرید.
1.3، تغییرات پس از مداخله چاپگرهای سه بعدی چیست؟
چاپ سه بعدی کفش اولین برنامهای بود که تخیل جمعیت انبوهی از مردم را به حرکت درآورد و ایده پوشیدن محصولات شیک و مد روز با چاپ سه بعدی را در ذهن داشت. با شروع توسط Janne Kyttanen، هنرمندان، طراحان و رویاپردازان در سراسر جهان با کفش هایی که چاپ سه بعدی شدهاند آزمایش کردهاند. از سوی دیگر، استفاده از چاپگر سه بعدی برای ساخت کفش برای نمونهسازی کفش، یک عمل ایدهآل برای صنعت کفش جهانی است.
برای تولید الگوها، قالب ها و قطعات کفش استفاده شده است. همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت، تولید انبوه زیرههای میانی و سفارشیسازی انبوه زیرهها دو عامل حیاتی هستند که باعث رشد پرینت سه بعدی میشوند. برخی از کارشناسان پیشبینی کردهاند که چاپ سه بعدی به زودی در بازار جهانی کفش از مرز 400 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.
طبق دادهها، در سال 2018، صنعت کفش جهانی شاهد درآمدی حدود 260 میلیارد دلار بود و پیشبینی میشود تا پایان سال 2029 به 4000 میلیارد دلار برسد. انتظار میرود بازار با نرخ رشد سالانه مرکب 4 رشد کند. درصد بنابراین، انتظار میرود فناوری چاپ سهبعدی نقش مهمی در زمینههای مختلف، مانند ساخت غیرمستقیم، نمونهسازی اولیه و موارد دیگر ایفا کند.
تکامل مواد کفش
پیش از این، کفی های میانی کفش از مواد لاستیکی تولید میشد و سطح دوام آن مناسب نبود. اکنون فناوری پرینت سه بعدی مواد جدیدی را معرفی کرده است که میتوان از آنها برای تولید قطعات مختلف کفش استفاده کرد. در اینجا، مثال ایده آل میتواند تیپییو باشد. به طور کلی، مدلهایی که با استفاده از پلی یورتان ترموپلاستیک چاپ میشوند دارای برخی ویژگیهای پیشرفته هستند.
در نتیجه، قطعات انعطاف پذیر، قوی و بادوام خواهید داشت. علاوه بر این، میتوانید با استفاده از موادی مانند بازگشت انرژی، جذب ضربه و سطح بالایی از کشسانی، ویژگیهای اضافی را به کفش خود اضافه کنید. از طرف دیگر، اگر میخواهید قطعات پیچیده و شبکههای انعطاف پذیر ایجاد کنید، این ماده عالی عمل خواهد کرد.
تولید افزودنی در صنعت مد به طراحانی مانند شما اجازه میدهد تا خلاقیت خود را به طور قابل توجهی آشکار کنند. میتوانید مجموعههایی را تهیه کنید که شخصیسازی شده، منحصربهفرد بوده و دیگران را با هندسه و شکلهای محصولات شگفتزده کنند.
در صنعت کفش نیز، چاپ سه بعدی به تدریج مکان مناسبی را ایجاد میکند. از کفش های ورزشی گرفته تا کفش های آینده نگر، پرینت سه بعدی این فرآیند را ساده کرده است. ممکن است توجه داشته باشید که نه تنها کفش، زیره میانی و زیره آن را میتوان با استفاده از چاپگر سه بعدی پرینت سه بعدی کرد. بیایید بدانیم تولیدکنندگان بزرگ کفش چگونه از این فناوری استفاده میکنند.
آدیداس
آدیداس برای اولین بار در سال 2018 از فناوری پرینت سه بعدی کفش و زیره استفاده کرد. اتفاقی که توجه بسیاری از رقبا و سایر صنایع را به خود جلب کرد. آدیداس ثابت کرد که میتوان از پرینت سه بعدی به غیر از نمونهسازی، برای تولید سری نیز استفاده کرد. در سال 2018، آدیداس 100000 جفت کفش به نام Futurecraft 4D با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید کرد.

این شرکت اعلام کرد که استفاده از چنین فناوریای به آنها کمک میکند تا به حداکثر سطح انعطافپذیری دست یابند. آدیداس همچنین کفش ورزشی Alphaedge 4D چاپ سه بعدی را منتشر کرده است.
نیو بالانس
نیو بالانس (New Balance)، در سال 2015 با تریدی سیستم برای ایجاد یک زیره میانی با استفاده از چاپ سه بعدی همکاری کرد. این شرکت آن را زیره کفش با چاپ سه بعدی DuraForm Flex نامگذاری کرده است. این زیرهها از مواد الاستومر ترموپلاستیک با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی SLS ساخته شدهاند. از ویژگیهای قابل توجه آنها انعطافپذیری بهتر و سطح عالی قدرت است. طبق گفتههای این شرکت، موفق به تولید ساختارهای پیچیدهای شده است که میتوانند ضربه بهتری را ارائه دهند.

ریباک
ریباک چاپ سه بعدی را برای ایجاد انواع زیره کفش ورزشی در فرآیند تولید خود پیادهسازی کرده است. در حالی که تمام قطعات با استفاده از روشهای ساخت سنتی ساخته میشوند، تنها قطعهای به نام Liquid Speed از طریق پرینت سه بعدی توسعه مییابدریباک برای توسعه این ایده خود با برند BASF شریک شد و از مواد پلی اورتان مایع برای تولید زیره استفاده کرد. به این ترتیب زیره کفش دوام بیشتر و عملکرد عالی تری را ارائه میدهد.

اکو
اکو (ECCO) در سال 2019 سرویس QUANT-U را برای سفارشی سازی کفش معرفی کرد. این سرویس دارای یک فرآیند اسکن سه بعدی است که کاربران میتوانند به آن دسترسی داشته باشند و با استفاده از دادهها، این شرکت کفههای میانی بادوام چاپ شده سه بعدی را تولید میکند که کاملاً متناسب با کاربران است. زیره های میانی قطعات کفش پرینت سه بعدی هستند که از سیلیکون ساخته شدهاند تا عملکرد و بالشتک بیشتری را تولید کنند.
به این ترتیب، این شرکت توانسته است به افراد بیشتری نسبت به قبل خدمات ارائه دهد، زیرا اکنون همه میتوانند یک جفت کفش عالی تهیه کنند. فروشگاه مفهومی آزمایشی W-21 ECCO اکنون از قدرت واقعی چاپ سه بعدی استفاده میکند تا ظرف چند ساعت کفشهای سفارشی را به مشتریان عرضه کند. این یک فرآیند سه مرحلهای است. ابتدا دادههای مشتری با اسکن سه بعدی جمعآوری میشود.
این دادهها شامل طول پا، حجم، عرض، خطوط قوس، فاصله انگشتان پا و موارد دیگر خواهد بود. پس از انجام، دادههای جمعآوریشده به یک فایل طراحی ترجمه میشوند که یک پرینتر سه بعدی میتواند پردازش کند. سپس فایل طراحی دیجیتال به یک چاپگر سه بعدی فرستاده میشود که شیء را با استفاده از مواد سیلیکونی تولید میکند. پس از آن، زیره های میانی در کفش های فلکسور این شرکت استفاده میشود تا مشتریان بتوانند تناسب کاملی داشته باشند.
پریوُلو
این شرکت برای ارائه کفش های مینیمالیستی تاسیس شده است که به کاربران اجازه میدهد به طور طبیعی راه بروند و بدوند و کفش ها از این حرکت پشتیبانی میکنند. این تولیدکننده از فناوری BioFusion برای تولید کفشهای پرینت سهبعدی که متناسب و انعطافپذیر هستند، استفاده کرد. پس از برداشتن اطلاعات از پای شما، شرکت داده ها را به چاپگر ارسال میکند تا کفشی با کفی با ضخامت 7 تا 14 میلی متر تولید کند. کفش ها قابل بازیافت هستند.
آیریس وَن هِرپن
هِرپن یک طراح پرینت سه بعدی معروف است. در واقع او کسی است که از چاپ سه بعدی برای طراحی کل مجموعه، از کفش گرفته تا لباس، استفاده میکند. این قطعه که بسیار محبوب است، با همکاری Rem D Koolhaas، بنیانگذار United Nude ساخته شده است. طراحی چاپ سه بعدی طراح از درختان Banyan الهام گرفته شده و با استفاده از چاپگر سه بعدی پلی جت ساخته شده است.
نایک
نایک از فناوری چاپ سه بعدی استفاده میکند تا قطعات کاربردی را بسیار سریعتر تکرار کند. این اولین دستبند فوتبالی است که از طریق پرینت سه بعدی ساخته شده است. سپس این شرکت گیره Nike Vapor High Agility را توسعه داد. طبق گفته شرکت، چاپ سه بعدی، این شرکت اشکالی را ایجاد، تکرار و آزمایش میکند که با ساخت سنتی امکانپذیر نیست.

برای این کار، این شرکت از فرآیند SLS استفاده کرد. نایک همچنین به دلیل تولید قطعات رویه کفش با کیفیت خوب مشهور است. در مورد رویه صحبت میکنیم، این جزء انگشتان پا، پاشنه، کناره پا و بالای پا را میپوشاند. بهطور سنتی، آنها از پارچه ساخته میشوند، که ایجاد آن برای چاپگرهای سه بعدی چالش برانگیز است.
منبع: dreambot3d.com