مرکز ساخت و پرینت سه بعدی اینوفب

بهترین پرینتر سه بعدی- استودیو اینوفب

بهترین پرینتر سه بعدی ؛ هر آنچه که باید بدانید!

اختصاصی مرکز پرینت سه بعدی تبریز: با پرینتر سه بعدی چه چیزی‌هایی می‌توان ساخت؟ شاید کمی ‌عجیب باشد اما تقریباً هر چیزی که بخواهید می‌توانید بسازید! از گلدان گرفته تا قاب گوشی. اما به شرطی که شئ مورد نظرتان از جنس پلاستیک باشد. فرقی نمی‌کند که علاقه‌مند به ساخت نمونة اولیه هستید یا داشتن کاراکتر‌های مینیاتوری یک بازی رو میزی. بدون شک پرینتر سه بعدی ابزاری است که به شما کمک خواهد کرد تا به آنچه نیاز دارید برسید. ما در این مقاله، انواع مختلف دستگاه‌های پرینتر سه بعدی را بررسی  و ویژگی‌های هر کدام را تحلیل می‌‌کنیم. در نهایت بهترین پرینتر سه بعدی مناسب برای کاربرد و هدف ویژه شما را معرفی می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با مجموعه‌ای کامل شامل چندین نمونه از بهترین پرینترهای سه بعدی جهان، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید.

بهترین پرینتر سه بعدی- استودیو اینوفب

از نظر ما بهترین پرینتر سه بعدی Prusa Mini+  است، زیرا مطمئن‌ترین پرینتری است که ما آزمایش کرده‌ایم. این پرینتر، ارزش ویژه‌ای با قیمت ۴۰۰ دلار دارد و همچنین استفاده از آن، آسان و نسبتاً ارزان است. پرینتر +Prusa Mini، قدرت و دقت بالایی دارد و همچنین قطعات به کار رفته در آن پیشرفته و قابل تعمیر است. به همین علت، نظر کاربران را بیشتر به خود جلب کرده است. صفحه نمایش رنگی و قیمت مقرون به‌صرفه از دیگر جذابیت‌های این پرینتر است. درادامه خواهید دید که چرا این پرینتر، بهترین پرینتر سه بعدی نامیده شده است.

بهترین پرینتر سه بعدی - استودیو اینوفب

پرینتر +Prusa i3 MK3S دارای قطعات بسیار با دوام است. اما مشکل بزرگی که این پرینتر دارد، رنگی‌نبودن صفحه نمایش آن است. این پرینتر یک مادِربُرد بسیار پیشرفته دارد که می‌تواند خطاها را در هنگام پرینت تشخیص دهد و تصحیح کند. راه‌اندازی آن نیز سریع‌تر و آسان‌تر از پرینتر Mini+ است.

بهترین پرینتر سه بعدی - استودیو اینوفب

اگر کاملاً مبتدی هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی را صرف خرید پرینتر کنید و در عین حال به دنبال پرینتری هستید که استفاده از آن برای کودکان ایمن‌تر باشد، Monoprice MP Cadet می‌تواند یک گزینه ایده‌آل و نمونه‌ای از بهترین پرینتر سه بعدی برای شما باشد. وقتی این پرینتر را تست کردیم، متوجه شدیم تا زمانی که طرح‌ها ساده هستند، پرینت‌ها کاملاً بی‌عیب و‌نقص انجام می‌شود. قیمت این پرینتر تقریبا نصف Prusa Mini+ است، اما درنظر داشته باشید که آپشن‌های زیادی نیز ندارد و ویژگی‌های بخصوصی را ارائه نمی‌دهد.

بهترین پرینتر سه بعدی - استودیو اینوفب

اگر می‌خواهید یک کلاه ایمنی یا براکت‌های شبکه‌ای خاص را پرینت کنید، احتمالاً یک پرینتر بزرگ‌تر نیاز خواهید داشت. پرینتر بزرگ‌تر به شما این امکان را می‌دهد که همه قسمت‌های آن را یکجا بسازید. یعنی دیگر لازم نیست آن را به اجزای کوچک‌تر تقسیم کنید و سپس آن‌ها را به هم متصل کنید. پرینتر Artillery Sidewinder X2، این امکان را به شما خواهد داد. این مدل در آزمایش‌های ما، پرینت‌های خارق‌العاده‌ای تولید کرد. لازم به ذکر است که راه‌اندازی آن هم بسیار آسان است و منوی جذابی را نیز ارائه می‌دهد.  

چرا باید به ما اعتماد کنید

دیو گرشگورن، یکی از نویسندگان ارشد در نشریه Wirecutter و از طرفداران پر و پا قرص پرینت سه بعدی است. او از ده‌ها طریق رول فیلامنت پرینت می‌کند و صاحب چندین پرینتر است. پرینترهای شخصی فعلی او +Prusa i3 MK3S و Elegoo Mars 3 هستند.

سیگن بروستر از سال 2013 میلادی در حال تحقیق، مطالعه و آزمایش پرینترهای سه بعدی برای نشریات فنی از جمله Gigaom، TechCrunch و Wirecutter بوده است. او صدها مدل سه بعدی را پرینت کرده و از طریق آن یاد گرفته است که چگونه با استفاده از یک فناوری نو ظهور مشکلات احتمالی را  تشخیص دهد.

پرینتر سه بعدی برای چه کسانی کاربرد دارد؟

افرادی که نیاز به ساخت سریع نمونه‌های اولیه یا قطعات پلاستیکی خاص دارند، می‌توانند بیشترین استفاده را از پرینتر سه بعدی ببرند. این ماشین‌ها همچنین ابزارهای مفیدی برای کسانی هستند که دوست دارند مفاهیم چهار رشته اصلی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات را به کودکان آموزش دهند. می‌توانید طرح‌های قابل دانلود زیادی را به صورت آنلاین در کتابخانه‌های مدل سه‌بعدی از جمله کتابخانه Thingiverse پیدا کنید. اگر بدانید که چگونه از نرم‌افزار CAD (طراحی به کمک کامپیوتر) استفاده کنید، احتمال خطا کمتر است. استفاده از اکثر پرینترها به اندازه‌ای آسان است که کودک (با نظارت بزرگسالان) می‌تواند هر طرح اسباب بازی‌ که بخواهد را پرینت کنید.

احتمالاً خبرهای جذاب و هیجان‌انگیز مربوط به ادغام این ابزار تکنولوژیک در صنعت مد و فشن به گوش‌تان خورده باشد. پرینت سه بعدی علاوه بر ارائه ویژگی‌های زیبایی‌شناسانه منحصر‌به‌فرد، فرآیند تولید انواع محصولات فشن را هم متحول کرده است. سرعت تولید، کاهش هزینه و متریال مصرفی، اتوماسیون امور تکراری و قدرت ساخت هندسه‌های پیچیده، پرینت سه بعدی را گزینه‌ای محبوب و هوشمندانه برای بسیاری از محصولات دنیای مد و فشن می‌کند؛ اعم از محصولاتی همچون جواهرات، کاستوم‌های سفارشی، اکسسوری‌های خاص و همچنین تولید کفش، زیره و ماکت زیره کفش.

آنچه باید در مورد بهترین پرینتر سه بعدی بدانید!

توجه داشته باشید که هیچ پرینتر سه بعدی، نشکن نیست. روزی فرا می‌رسد که باید قطعه‌ای را تعویض کنید. قطعاتPrusa Mini+ و MK3S+ در بازار موجود است، اما تعمیر همه پرینترهای سه بعدی به یک اندازه آسان نیست. اگر مطمئن نیستید که قادر به انجام تعمیرات جزئی هستید، شاید لازم باشد پرینترهای سه بعدی را به‌طور کامل فراموش کنید.

همچنین باید بدانید که صنعت پرینت سه بعدی دائما در حال تغییر است. MakerBot که مدت‌ها در میان پرینترهای سه‌ بعدی خانگی پیشرو بود، چندین سال پیش بازاریابی محصولات خود را برای علاقه‌مندان و کاربران خانگی متوقف کرد تا بر موسسات تجاری و آموزشی تمرکز کند. بسیاری از پرینترهایی که ما آزمایش کرده‌ایم در طی یک یا دو سال آمده و رفته‌اند.

علاوه بر این، یک پرینتر سه بعدی نگرانی‌های زیست محیطی بسیاری را به همراه دارد. هنگامی‌که یک پرینتر، فیلامنت را ذوب می‌کند، ترکیبات آلی فرار آزاد می‌کند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری(CDC)  توصیه می‌کند که از پرینترها در “منطقه‌ای با فشار منفی و مجهز به سیستم تهویه اختصاصی” استفاده کنید. البته که این قابلیت در خانه شما وجود ندارد!

اگر از جنبه زیست محیطی به ماجرا نگاه کنید، شما روی ماشینی سرمایه‌گذاری می‌کنید که عمدتاً با پلاستیک کار می‌کند. امکان بازیافت یا کمپوست کردن انواع خاصی از پلاستیک‌های پرینت سه بعدی وجود دارد، اما این فرآیند می‌تواند بسیار پیچیده باشد.

بهترین پرینتر سه بعدی - استودیو اینوفب

ما چگونه بهترین پرینتر سه بعدی را انتخاب کردیم؟

جهت تهیه فهرست کوتاهی برای مقاله بهترین پرینتر سه بعدی، ما به مقالاتی مانند 3D Hubs، Make، PCMag، و Tom’s Guide و نظرات مشتریان در سایت Amazon مراجعه کردیم. شما می‌توانید از 200 تا 1 میلیون دلار برای پرینتر سه بعدی هزینه کنید. بهترین پرینتر سه بعدی برای علاقه‌مندان، گزینه‌ای است که قیمتی معادل 1000 دلار یا کمتر دارد. مانند هر فناوری دیگری، پرینترها در محدوده قیمت‌های مختلف، ویژگی‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. هر چه برای خرید پرینتر بیشتر هزینه کنید دستگاه بهتری نیز خواهید داشت. مهم نیست که چه محدوده قیمتی را در نظر می‌گیرید؛ ما به این نتیجه رسیده‌ایم که بهترین پرینتر سه بعدی ویژگی‌های زیر را دارد:

قابلیت پرینت با کیفیت بالا

 بهترین پرینتر سه بعدی از نظر ما باید محصولاتی با ظاهر صاف و لایه‌های 0.1 میلی‌متری نازک را تولید کند.

سخت افزار آسان برای استفاده

 بهترین پرینتر سه بعدی در بازار باید به گونه‌ای باشد که حتی یک فرد مبتدی هم بتواند اجزای آن را در کنار هم قرار دهد، فیلامنت را بارگذاری کند، پرینت را شروع کند و یک مدل تمام شده را از بستر پرینت خارج کند.

گزینه‌های اتصال مناسب

 در حالت ایده‌آل، وقتی با یک پرینتر کار می‌کنید باید بتوانید پرینتر را به Wi-Fi وصل کنید یا فایل را از طریق کابل USB به پرینتر منتقل کنید. پرینتری که شما را ملزم می‌کند همیشه از طریق USB به آن متصل باشید، دارای یک عیب جدی است؛ اما این عیب لزوماً مشکل ساز نیست.

نرم‌افزار پرینتر

 مبتدیان باید بتوانند به‌راحتی از نرم‌افزار پرینتر استفاده کنند تا تنظیمات مربوط به مدل‌ها را قبل از پرینت انجام دهند. اگر یک پرینتر با نرم افرار اولتیمیکر کورا (Ultimaker Cura) سازگار باشد، یک مزیت بزرگ برای آن محسوب می‌شود و وارد دسته‌بندی بهترین پرینتر سه بعدی خواهد شد.

حجم پرینت به اندازه دلخواه

 هنگام کار باید پرینتر سه بعدی بسیار خوب است که توانایی پرینت اشیاء به اندازه دلخواه را داشته باشید. اما واقعیت این است که اکثر مدل‌های موجود در کتابخانه‌هایی مانند ثینگ وِرث برای پرینتر سه بعدی کوچک طراحی شده‌اند. در نتیجه، مبتدیان فقط به یک صفحه پرینت نیاز دارند که به اندازه کافی بزرگ باشد تا مدل‌هایی به اندازه یک جعبه دستمال کاغذی کوچک پرینت کند.

صفحه گرم

 صفحه‌های گرم از تاب برداشتن پرینت‌ها جلوگیری می‌کنند و به مدل‌ها کمک می‌کنند تا روی صفحه پرینتی بچسبند. همچنین به شما امکان می‌دهند تا طیف وسیع‌تری از مواد را پرینت کنید.

سازگاری با هر برند فیلامنت

 برخی از شرکت‌ها تراشه‌هایی را در فیلامنت‌های پلاستیکی قرار می‌دهند که به پرینترهای سه‌بعدی وارد می‌شود و به دستگاه آسیب می‌زنند. در این صورت شما مجبور خواهید شد مجددا قطعه را از سازنده پرینتر خریداری کنید. فیلامنت اختصاصی معمولاً گران‌تر است و اگر شرکت سازنده پرینتر فعالیت نکند، نمی‌توانید از پرینتر استفاده کنید.

مناسب روزمره

 دستگاه باید خیلی بزرگ یا سنگین نباشد. برخی از پرینترها سریع‌تر از سایرین هستند. اما پرینت‌های بزرگ ممکن است روزها طول بکشد تا کار را به پایان برسانند. پرینترها همچنین باید بتوانند پلی لاکتیک اسید یا PLA را پرینت کنند. زیرا ذوب کردن سایر پلاستیک‌ها باعث آزاد شدن ترکیبات آلی فرار در هوا می‌شود.

محفظه پرینت محصور

 محصور کردن فضای پرینت، پرینت‌ها را در دمای ثابت نگه می‌دارد و از تاب برداشتن و سایر عیوب پرینت جلوگیری می‌کند. وجود محفظه‌های پرینت محصور بسیار خوب است، اما ضروری نیستند. در واقع در میان پرینترهای سه بعدی ارزان قیمت نسبتاً کمیاب هستند.

بهترین پرینتر سه بعدی - استودیو اینوفب

چگونه بهترین پرینتر سه بعدی را تست کردیم؟

ما زمان می‌گیریم که چه مدت طول می‌کشد تا هر پرینتر را از جعبه برای نصب روی میز خود بیاوریم و یادداشت‌های مربوط به نصب اولیه نرم‌افزار و فرآیند را انجام دهیم تا در نهایت به مرحله پرینت برسیم. به هر پرینتر اجازه می‌دهیم هشت بار آزمایش شود و تا حد امکان مدل‌های قابل قبول تولید کند. هر پرینت را به عنوان یک موفقیت، یک تلاش متوسط یا یک شکست ارزیابی می‌کنیم. پرینت‌های موفق بدون هیچ نقصی هستند و صاف به نظر می‌رسند. پرینت‌های متوسط دارای لایه‌ها یا عیوبی هستند که به راحتی قابل مشاهده می‌باشند اما همچنان شبیه یک مدل کامل به نظر می‌رسند.

پرینترها معمولاً با چندین مدل از پیش بارگذاری شده عرضه می‌شوند. ما همیشه با پرینت یکی از این‌ها شروع می‌کنیم. زیرا آن‌ها به دقت برای پرینتر بهینه شده‌اند. خطاهای این پرینت‌ها نشان می‌دهد که احتمالاً مشکلی در سخت افزار وجود دارد که باید آن را تنظیم کنید. پس از اولین پرینت موفق، به سراغ طرح‌هایی می‌رویم که در ثینگ وِرث پیدا کرده‌ایم.  تقریباً هر پرینتر سه بعدی قادر به ارائه مدل‌های موفق است. اما مبتدیان (یا حتی کاربران متوسط مانند ما) به احتمال زیاد نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند.

بهترین پرینتر سه بعدی - استودیو اینوفب

انتخاب ما؛ Prusa Mini+ به عنوان بهترین پرینتر سه بعدی

Prusa Mini+ تجربه داشتن بهترین پرینتر سه بعدی را به لطف ترکیبی از کیفیت پرینت و اندازه مناسب به شما ارائه می‌دهد. همگی این ویژگی‌ها با قیمتی نسبتاً پایین ارائه می‌شوند. در میان هشت پرینت آزمایشی، Mini+ هشت مدل عالی تولید کرد و بهترین نتیجه را در بین پرینتر‌ها داشت. پس بی‌دلیل نیست که ما آن را بهترین پرینتر سه بعدی نام‌گذاری کردیم. این پرینتر می‌تواند لایه‌هایی به نازکی 0.05 میلی‌متر، یعنی نصف ضخامتی که اکثر پرینترهایی که آزمایش کرده‌ایم داشتند، پرینت کند. در نتیجه، اشیایی را پرینت می‌کند که براق و صاف به نظر می‌رسند. جالب توجه است که هرگز خطای آشکاری در مدل‌های پرینتی Mini+ مشاهده نکرده‌ایم.

پرینتر Mini+، می‌تواند فیلامنت‌های استاندارد و به‌علاوه موادی مانند نایلون و چوب را پرینت کند. اگر به مواد عجیب و غریب‌تری علاقه دارید، بهترین پرینتر سه بعدی برای شما MK3S+ است. Mini+ در میان پرینترهای سه بعدی ظاهری کاملاً قدیمی‌دارد.

بهترین پرینتر سه بعدی - استودیو اینوفب

پرینتر Mini+ ایراداتی دارد که قابل چشم‌ پوشی است

بیش از یک ساعت طول کشید تا نسخه “پیش مونتاژ شده” Mini+ را مونتاژ کنیم. این طولانی‌ترین فرآیند برای هر پرینتری است که ما آزمایش کرده‌ایم. دستورالعمل‌ها گاهی مبهم هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم بیشتر درمورد این پرینتر خاص بخوانید. با این حال، هنگامی‌که Mini+ را مونتاژ کردیم، آماده شدن آن برای پرینت بسیار سریع و آسان بود.

هرچه برای خرید بهترین پرینتر سه بعدی هزینه کنید، امکانات بیشتری را بر روی دستگاه خود خواهید داشت. به عنوان مثال کنترل‌ با صفحه لمسی و پرینت از طریق Wi-Fi، دو ویژگی مهمی است که ما در پرینترهای گران‌تر با آن‌ها روبرو شدیم. یکی از مزایای استفاده از یک USB به جای Wi-Fi، این است که می‌توانید چندین دستور پرینت را به طور همزمان روی دستگاه ذخیره کنید. به این ترتیب، وقتی اولین کار به پایان رسید، می‌توانید پرینت را حذف کرده و بدون نیاز به بازگشت به رایانه، کار بعدی را شروع کنید. اما ما مشتاقانه منتظر اضافه شدن قابلیت‌های Wi-Fi توسط پرووسا در آینده نزدیک هستیم.

فضای پرینت در پرینتر Mini+ کاملاً باز است و مواد آلی تولید شده مستقیمً با اپراتور در تماس خواهد بود. هنگام ذوب شدن فیلامنت ممکن است بوی پلاستیک را از فیلامنت مذاب، متوجه شوید. اگر در محیط خانه از دستگاه استفاده می‌کنید، ایده خوبی است که از پلاستیک “سالم‌تر” استفاده کنید. همچنین مواد انتخابی خود را در کمترین دمای ممکن پرینت کنید. هرچه دما کمتر باشد، پرینتر مواد مضر کمتری را در هوا رها می‌کند. اگر قصد دارید زمانی که یک پرینتر سه بعدی در حال اجرا است، در محیط کار بمانید و هود تهویه یا فیلتر هوا ندارید، برای بهبود تهویه، یک فن روشن کنید یا پنجره را باز بگذارید. همچنین توصیه می‌کنیم که در حین کار دستکش بپوشید تا از انتقال مواد مضر ازطریق پوست جلوگیری کنید. با اینکه این پرینتر، بهترین پرینتر سه بعدی است اما معایبی هم دارد.

بهترین پرینتر سه بعدی - استودیو اینوفب

گزینه بهتر؛ +Prusa i3 MK3S

پرینتر Prusa i3 MK3S+مانند پرینتر Mini+، بهترین پرینتر سه بعدی است و کیفیت پرینت بالایی دارد. همچنین می‌تواند طیف وسیعی از مواد را مدیریت کند. در هشت دور آزمایشی، MK3S+ پنج پرینت کامل انجام داد. یعنی بعد از Mini+ در رده دوم قرار گرفت و مانند Mini+، لایه‌هایی به ضخامت 0.05 میلی‌متر را پرینت کرد و مدل‌های دقیق‌تری را نسبت به اکثر رقبا در محدوده قیمتی خود ایجاد کرد.

 از سه پرینتی که خراب بود، دو کار به دلیل خطای راه‌اندازی و یکی به دلیل گرفتگی ایجاد شده بود که توانستیم آن را برطرف کنیم. برخلاف بسیاری از پرینترهای دیگر که آزمایش کردیم، هرگز خطای آشکاری در مدل‌های پرینت شده مشاهده نکردیم. کیفیت پرینت MK3S+ را می‌توان به قاب محکم و پیچ‌های دوگانه محور z آن نسبت داد که خطوط لایه را محکم و یکدست نگه می‌دارد. در واقع می‌توان گفت MK3S+ هم مانند Mini+، بهترین پرینتر سه بعدی در دنیای پرینترها است.

به‌طور کلی 32 دقیقه طول کشید تا ما MK3S+ را راه‌اندازی کنیم. این مدت در مقایسه با سایر پرینترها تقریباً زمان متوسطی است. واحد آزمایشی ما مونتاژ شد، اما برای راه‌اندازی اولیه کمی‌زمان صرف کردیم. توصیه می‌کنیم در حین اجرای اولیه، پیام‌های روی صفحه را با دقت بخوانید و همچنین دفترچه راهنمای پرینتر را مطالعه کنید. زیرا ما اولین باری که پرینتر را اجرا کردیم، اشتباهات زیادی انجام دادیم. کتابچه راهنمای کاربر نکات بسیاری خوبی را اشاره کرده است.

چندین گزینه نرم‌افزاری برای MK3S+ موجود است. ما از نرم‌افزار کوورا استفاده کردیم که مستقیماً از وب سایت اولتی میکر قابل دانلود است. این نرم‌افزار با طیف گسترده‌ای از پرینترها سازگار است. بنابراین در حین راه‌اندازی باید نمایه MK3S+ را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که نرم‌افزار متناسب با دستگاه شما است. ما سال‌ها بدون مشکل از آن استفاده کرده‌ایم. مبتدیان می‌توانند به سرعت و بدون فکر زیاد،  فرآیند پرینت را شروع کنند یا زمانی که آماده انجام تنظیمات دقیق‌تر هستند، تنظیمات را در منوهای بصری نرم‌افزار انجام دهند. همچنین برای برش از نرم‌افزار پرووسا اسلایسر استفاده کردیم.

بهترین پرینتر سه بعدی - استودیو اینوفب

MK3S+ دارای ویژگی‌هایی است که جالب‌ترین آن صفحه پرینت قابل جابجایی 9.9 در 8.3 در 8.3 اینچی آن است. اکسترودر درایو مستقیم آن به شما امکان می‌دهد تا رشته‌های انعطاف‌پذیر را پرینت کنید. در نظر داشته باشید که این دستگاه از قطعات قابل تعویض ساخته شده است، بنابراین می‌توانید با آخرین به روز‌رسانی‌ها هر قطعه‌ای را که لازم است تعویض کنید.

MK3S+ می‌تواند با استفاده از رشته‌های استاندارد و مواد نایلونی حاوی فیبر کربن را پرینت کند. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم MK3S+،  بهترین پرینتر سه بعدی است و حتی قابلیت‌های خیره کننده‌ای نسبت به Mini+ دارد.

اگرچه این دستگاه به اندازه برخی از پرینترهای سه بعدی دیگری که آزمایش کرده‌ایم شیک به نظر نمی‌رسد، اما به طرز چشمگیری بی صدا است. توصیه می‌کنیم هنگام کار با این پرینتر همانند Mini+، برای جلوگیری از استنشاق بخارهای مضر، پنجره را باز کنید.

بهترین پرینتر سه بعدی - استودیو اینوفب

انتخاب به‌صرفه؛ Monoprice MP Cadet

اگر مطمئن هستید که به‌طور مرتب از پرینتر سه بعدی استفاده نخواهید کرد و یا قصد ندارید که برای خرید یک پرینتر هزینه زیادی را بپردازید، Monoprice MP Cadet یک گزینه اقتصادی و خوب برای شما است. این پرینتر 200 دلاری در آزمایش ما، نتایجی را ایجاد کرد که به خوبیِ پرینترهای گران قیمت بود.

با توجه به این که پرینتر اندازه کوچکی دارد، برای افرادی که فضای کافی ندارند بهترین پرینتر سه بعدی است. صفحه قابل جابجایی آن نیز بسیار مناسب‌ است و پرینت‌های نهایی را به راحتی آزاد می‌کند (اگرچه این موضوع پرینت‌های شما را در معرض خطر تاب برداشتن قرار می‌دهد). با این حال، این دستگاه فاقد ویژگی‌های نسبتاً پیشرفته‌ای است که در بهترین پرینتر سه بعدی یعنی Prusa Mini+ و i3 MK3S+ مشاهده می‌کنید.

از میان هشت پرینت آزمایشی که ما انجام دادیم، MP Cadet چهار پرینت با ظاهر عالی، یک پرینت متوسط و سه پرینت ناموفق تولید کرد. MP Cadet می‌تواند لایه‌هایی به ضخامت 0.4 میلی‌متر تولید کند که هشت برابر ضخیم‌تر از لایه‌های 0.05 میلی‌متری MK3S+ هستند؛ اما همچنان به اندازه‌ای نازک هستند که پرینت‌ها مرتب به نظر برسند. این دستگاه نتیجه متوسطی را در پرینت لامپ جمجمه که دارای جزئیات کوچک و برآمدگی‌های زیادی است، نشان داد.

بهترین پرینتر سه بعدی - استودیو اینوفب

راه‌اندازی MP Cadet به طور متوسط30 دقیقه طول کشید. این شرکت ادعا می‌کند که شما می‌توانید با یک برنامه iOS یا Android به نام PoloPrint پرینت بگیرید. اما استفاده از برنامه دشوار است و صاحبان آن از مشکلات اتصال شکایت دارند. در طول آزمایش‌ها، پرینتر گزینه‌ای را برای شروع پرینت مدل‌های بارگذاری‌شده روی کارت microSD در پرینتر ارائه داد. با این حال با فشار دادن دکمه پرینت هیچ پرینتی صورت نگرفت. در عوض ما به شما توصیه می‌کنیم که از کوورا برای بارگذاری فایل‌ها روی کارت میکرو اِس‌دی استفاده کنید و سپس دستور شروع پرینت روی صفحه پرینتر را اعمال کنید.

صفحه پرینتر MP Cadet نسبتاً کوچک است و اندازه آن 3.9 در 4.1 در 3.9 اینچ است. ابعاد آن به اندازه کافی بزرگ است که بتواند قطعات بازی، اسباب بازی‌ها و برخی از قطعات خانگی را پرینت کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که طرح مد نظر را در چند قطعه پرینت کنید و سپس آن‌ها را برای ایجاد یک شئ بزرگ‌تر مونتاژ کنید. با این حال، اگر می‌خواهید طرح‌های بزرگ را به طور منظم پرینت کنید، بهترین پرینتر سه بعدی، پرینتری با صفحه بزرگ‌تر و البته با قیمت گران‌تر است.

MP Cadet به طور قابل توجهی کوچک‌تر از بسیاری از پرینترها است و اندازه آن فقط 8.3 در 8.3 اینچ است. با این حال، چون بستر پرینت آن محصور نیست و صفحه گرمکن ندارد، باید آن را دور از پنجره‌های باز و در محلی با دمای نسبتاً ثابت نگه دارید تا هوا پرینت‌ها را تاب ندهد. محل کار نیز باید جریان هوای خوبی داشته باشد، مثلاً می‌توانید از یک فن کوچک  استفاده کنید. پرینتر MP Cadet از +Prusa i3 MK3S پر سر و صداتر است، اما صدای آن غیرقابل تحمل نیست.

بهترین پرینتر سه بعدی - استودیو اینوفب

مقالات پیشنهادی:

هزینه پرینت سه بعدی

سفارش پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی زیره و کفش

امتیاز ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا