مرکز ساخت و پرینت سه بعدی اینوفب

زیره انعطاف پذیر کفش- تری دی اینوفب

4 مزیت کلیدی زیره انعطاف پذیر کفش + 4 ویژگی کفش انعطاف پذیر

اختصاصی مرکز پرینت سه بعدی تبریز: انعطاف‌پذیری در کفش، تا حد بسیار زیادی به سلامت جسمانی پا، ستون فقرات و کمر شما کمک می‌کند. زیره انعطاف پذیر کفش، شرط اصلی برای داشتن کفش‌هایی با این ویژگی است. ‌به عبارت دیگر با پوشیدن کفش‌هایی با کفی نازک و مجهز به زیره انعطاف پذیر کفش ، کمر شما دیگر مجبور نیست مانند ضربه‌گیر عمل کند! با توجه به اهمیت این موضوع ما در ادامه به 4 ویژگی کفش‌های انعطاف پذیر و 4 مزیت کلیدی زیره کفش انعطاف پذیر برای بهبود عملکرد و سلامتی بدن پرداختیم. برای درک عمیق هر آنچه که باید در مورد زیره انعطاف پذیر کفش بدانید، با ما همراه باشید.

زیره انعطاف پذیر کفش- تری دی اینوفب

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: پرینت سه بعدی کفش و زیره


چرا باید کفش‌ انعطاف پذیر و با کفی نازک بپوشیم؟

در نظرسنجی اخیری که انجام دادیم، مشتریان ما بازخورد ارزشمندی را در مورد کف پا ارائه کردند. یکی از متداول‌ترین نظرات این بود که ‌‌‌انعطاف‌پذیری و نازکی کفی زیری بود و این نکته فقط با به‌کارگیری یک زیره انعطاف پذیر کفش رعایت می‌شود. نظرات مشتریان ما الهام بخش است که ما را به دانستن بیشتر در مورد مزایای بهره‌مندی از زیره انعطاف پذیر کفش هدایت می‌کند.

وقتی به تکامل انس‌‌‌آن‌ها نگاه می‌کنید، همه ‌‌می‌دانیم که همه زمانی با پای برهنه راه می‌رفتند. سپس کفش اختراع شد و امروزه تقریباً همه افراد جامعه مدرن از کفش استفاده می‌کنند. اکثر کفش‌های معمولی کفی ضخیم دارند، انعطاف‌پذیر نیستند و از شکل طبیعی پا پیروی نمی‌کنند و برای بسیاری از افراد مشکلاتی برای سلامتی پا‌‌‌‌‌ ایجاد می‌کنند.

آیا راه رفتن با پای برهنه یا پوشیدن کفشی مجهز به زیره انعطاف پذیر کفش، ‌‌‌ایده خوبی است؟ بله همینطور است! در تحقیقی که روی‌‌‌‌ این موضوع انجام دادیم، متوجه شدیم که اعصاب حساس پاهای انسان پیام‌هایی را به مغز ‌‌‌می‌فرستند و راه رفتن با پای برهنه روی زمین‌های نامنظم به پاها و مغز شما کمک می‌کند و ‌‌‌آن‌ها را بیشتر به هم متصل می‌کند. مغز شما قادر است بهتر کار کند تا تعادل شما را حفظ کند و همچنین به طور موثرتری آنچه را که زیر پاهای شما قرار دارد حس کند. در کفش‌هایی با کف ضخیم‌تر و بدون ویژگی انعطاف‌پذیری،‌‌‌‌ اینطور نیست. مغز شما اطلاعات زیادی از پاهای شما دریافت نمی‌کند، بنابراین به اندازه راه رفتن با پای برهنه یا با کفش‌های نازک و انعطاف‌پذیر، عملکرد مطلوبی جهت تعادل ارائه نمی‌دهد.

  هرچه پای شما به زمین نزدیک‌تر باشد، احساس پاهای شما بیشتر می‌شود.‌‌‌‌ این نکته مفید و مهمی است، زیرا با حفظ ارتباط مداوم پا و مغز به تعادل و جلوگیری از سقوط کمک می‌کند. راه رفتن با پای برهنه یا با زیره انعطاف پذیر کفش و کفی نازک نیز به کمر شما کمک می‌کند.

زیره انعطاف پذیر کفش- تری دی اینوفب

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: ماکت زیره کفش ؛ راهنمای جامع 1402


4  ویژگی مهم کفش انعطاف پذیر

کفش‌های انعطاف پذیر یکی از ضروریات زندگی روزمره هستند. کفش‌های منعطف به جای نیاز به کار روی یک زیره محکم مانند  زیره چکمه، بدن ما را منعکس می‌کنند. ‌‌‌آن‌ها به کاربر اجازه ‌‌می‌دهند تا از طریق انگشت پا بچرخد و راه رفتن طبیعی را تقلید کند. در فرآیند طراحی کفشی منعطف، همه چیز در مورد زیره کفش است. نحوه طراحی یک زیره کفش انعطاف پذیر مفاهیم گسترده‌‌‌ای دارد. طراحی یک کفش فراتر از سبک طراحی آن است و حتی بر خطر آسیب‌دیدگی پوشنده تأثیر می‌گذارد. کفش‌های انعطاف‌پذیر به خودی خود مزایای بسیار متنوعی را به همراه دارند. در مورد‌‌‌‌ اینکه‌‌‌‌ این مزایا چیست، در این مقاله می‌توانید بیشتر بخوانید. همچنین در ادامه، راهنمای مفیدی در مورد آنچه باید در زیره انعطاف پذیر کفش جستجو کرد، داریم.

زیره انعطاف پذیر کفش و بالشتک

تفاوت بین کفش‌های انعطاف پذیر و کفش‌های سفت به مواد و متریال مربوط می‌شود. رویه تا حدودی اهمیت دارد، به عنوان مثال، چرم نسبت به پارچه بافتنی ‌‌‌انعطاف‌پذیری کمتری دارد. با‌‌‌‌ این حال، هنگام حرکت، به همان اندازه با قسمت بالایی سروکار داریم. ‌‌‌مهم‌ترین بخش کفش در مورد ‌‌‌انعطاف‌پذیری، بالشتکی بودن زیره آن است. ‌‌‌مهم‌ترین نکته‌‌‌ای که باید بررسی شود‌‌‌‌ این است که کفش چگونه روی جلوی پا تأثیر می‌گذارد؛ کفش باید خم شود تا راه رفتن طبیعی پا را منعکس کند و به این ترتیب تنها چیزی که می‌تواند جواب دهد، زیره انعطاف پذیر کفش است. بالشتک هم برای ‌‌‌انعطاف‌پذیری کفش ضروری است. بهترین بالشتک مانند فوم‌های کلاسیک تطبیقی است و به نیازهای فردی کاربر پاسخ ‌‌می‌دهد.

زیره انعطاف پذیر کفش- تری دی اینوفب

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: قیمت و هزینه ساخت ماکت زیره کفش ؛ تعرفه 1402


پشتیبانی از قوس

در همه کفش‌ها، حمایت از قوس کف پا اهمیت دارد و مزایایی را برای قوس پای شما فراهم می‌کند.‌‌‌‌ این همان کاری است که زیره انعطاف پذیر کفش انجام ‌‌می‌دهد و به این ترتیب می‌تواند از پاهای شما محافظت کند. تکیه‌گاه‌های قوس نیز به حفظ ‌‌تراز مناسب کل بدن، از سر تا پا، کمک می‌کند. پشتیبانی از قوس باید درست باشد. اگر خیلی سفت باشند، ممکن است باعث درد و سایر مشکلات پا شوند. حمایت خیلی ضعیف هم می‌تواند منجر به توزیع ناهموار وزن در پاهای شما شود. علاوه بر‌‌‌‌ این، ممکن است در نهایت روی انگشتان پا بچرخید که می‌تواند منجر به آسیب طولانی مدت شود. ممکن است به تکیه‌گاه‌های قوسی خاصی فراتر از آنچه اکثر کفش‌ها ارائه ‌‌می‌دهند، نیاز داشته باشید. در‌‌‌‌ این صورت، کفش‌هایی با فضای اضافی یا کفی‌های قابل جابجایی ممکن است مفید باشند.

اندازه

بدون توجه به کفش شما، مطمئن شوید که اندازه آن به درستی متناسب است. اگر کفش خیلی باریک باشد، شما در خطر ناراحتی و انبوهی از دردها و مشکلات سلامتی دیگر هستید. از سویی دیگر اگر کفش کمی‌بیش از حد بزرگ باشد، ممکن است متوجه شوید که با یک راه رفتن به طور غیرطبیعی در حال زمین خوردن یا برخورد به اشیاء هستید. پهنای کفش نیز هنگام انتخاب سایز کفش بسیار مهم است. اگر پهنا بیش از حد کوچک باشد، خود را در معرض خطر تحریک جدی قرار ‌‌می‌دهید؛ به خصوص در امتداد مچ پا. در صورتی که کفش خیلی پهن هم باشد، پای شما داخل کفش می لغزد. وقتی صحبت از سلامت بلندمدت پا به میان می‌آید، پوشیدن پهنای مناسب صرفاً یک موضوع دلخواه برای راحتی بیشتر نیست، بلکه به طور کلی یک موضوع جدی است.

زیره انعطاف پذیر کفش- تری دی اینوفب

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: 5 مثال هیجان انگیز کاربرد پرینت سه بعدی کفش


4 مزیت کلیدی زیره انعطاف پذیر کفش

به صورت کلی با اهمیت ویژگی تطابق و انعطاف‌پذیری کفش در بهبود عملکرد راه رفتن و کمک به سلامت جسمانی آشنا شدیم. در این بخش با 4 مزیت کلیدی که زیره کفش انعطاف پذیر برای ما به ارمغان می‌آورد، آشنا می‌شویم؛ مزایایی اعم از 1- افزایش بازخورد حس عمقی، 2- پایداری، 3- حالت‌دهی و انتقال قدرت مناسب و 4- ارزش چرخشی با زیره انعطاف پذیر کفش.

افزایش بازخورد حس عمقی در زیره انعطاف پذیر کفش

حس عمقی ناحیه‌‌‌ای است که در آن یک زیره انعطاف پذیر کفش بهتر از کفش دو سفت عمل می‌کند. چرا که پای انسان از چندین استخوان، مفاصل، رباط‌ها و تاندون‌ها ساخته شده است و طراحی تطبیقی حس حرکت و مکان را بهتر می‌سازد. یک زیره انعطاف پذیر کفش برای‌‌‌‌ این فرآیند بهتر از یک کفه میانی سفت عمل می‌کند و احساس زمین را رقیق‌تر انتقال می‌دهد.

پایداری زیره انعطاف پذیر کفش

سطح بالاتری از بازخورد حس عمقی به پا اجازه ‌‌می‌دهد تا پایه بهتری پیدا کند، بنابراین ثبات کفش افزایش ‌‌‌می‌یابد. یک تشبیه خوب می‌تواند کفش‌های دویدن مسیری باشد که در آن زیره انعطاف پذیر کفش نازک‌‌تر در برخورد با زمین‌های ناهموار بهتر از کفه‌های ضخیم‌‌تر است. بر این اساس، بسیاری از کفش‌های مجهز به زیره انعطاف پذیر کفش، ضخامت زیادی ندارند. در حالی که استثنائاتی وجود دارد، اما به صورت کلی می‌توان گفت که زیره انعطاف پذیر کفش با مشخصات پایین همیشه پایدارتر از یک زیره ضخیم‌‌تر است. در یک نکته مماسی، در‌‌‌‌ اینجا چند تحقیق جالب وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه کفش‌های حداقلی، ثبات وضعیتی و پویایی را بهبود می‌بخشند.

زیره انعطاف پذیر کفش- تری دی اینوفب

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: راز طراحی زیره کفش ؛ اسرار طراحی مهمی که برملا شد !


حالت‌دهی و انتقال قدرت مناسب زیره انعطاف پذیر کفش

زیره انعطاف پذیر کفش به شکل راکر با جلوی سفت مانند یک میانبر راحت است. پا به جای‌‌‌‌ اینکه مجبور باشد از طریق فوم کف وسطی کار کند، فقط از جلوی آن جدا می‌شود. با یک زیره انعطاف پذیر کفش، پا در طول فرآیند انتقال تمرین می‌کند. مطالعات اخیر نشان ‌‌می‌دهد که کفش‌های مینیمالیستی از طریق تهویه، استحکام پا را افزایش ‌‌می‌دهند. یک کفش دویدن انعطاف پذیر بهترین چیز بعدی است، بنابراین می‌تواند از برخی از‌‌‌‌ این مزایا بهره‌مند شود. اغلب، کفه‌های میانی انعطاف پذیر در انتقال قدرت از پا به زمین بهتر عمل می‌کنند.

ارزش چرخشی با زیره انعطاف پذیر کفش

چه چیزی بهتر از این است که تمام کفش‌های دویدن شما یک زیره انعطاف پذیر کفش با صفحه کربنی داشته باشند؟ هدف چرخش کفش فقط برای کارکردهای متفاوت نیست. چرخاندن یک کفش دویدن انعطاف‌پذیر با کفشی به شکل راکر، پا را برای عادت کردن به انواع کفش‌ها آموزش می‌دهد.


مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

سفارش پرینت سه بعدی

خدمات پرینت سه بعدی

استعلام قیمت و هزینه پرینت سه بعدی


منبع: solereview | somfootwear | kizik

امتیاز ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا