مرکز ساخت و پرینت سه بعدی اینوفب

پرینت سه بعدی خانه - اینوفب (1)

پرینت سه بعدی خانه ؛ 13 پروژه تحول آفرین در صنعت ساختمان

خانه های پرینت سه بعدی یک واقعیت هستند! مجموعه ما از شگفت‌انگیزترین خانه‌ها، ساختمان‌ها و پروژه‌های پرینت سه بعدی خانه در سراسر جهان را بررسی کنید.

اختصاصی مرکز خدمات پرینت سه بعدی تبریز اینوفب: طی پنج سال گذشته، فناوری پرینت سه بعدی سازه های باورنکردنی متعددی را در سرتاسر جهان تولید کرده است، از جمله پرینت سه بعدی خانه، کابین ها، دفاتر، پل ها، آلاچیق ها، سازه های در مقیاس بزرگ، پناهگاه ها و غیره! همانطور که ساخت و ساز سه بعدی رشد می‌کند، این پتانسیل را دارد که روند ساخت و ساز سنتی را مختل کند. برای مثال، با بسیاری از سازه‌هایی که در عرض چند روز پرینت می‌شوند، پناهگاه‌های چاپ سه بعدی می‌توانند برای قربانیان بلایای طبیعی مفید باشند.

اما سرعت ساخت تنها مزیت پرینت سه بعدی خانه نیست. ساختمان های صنعتی در مقیاس بزرگ را می‌توان با قیمت نسبتاً پایین ساخت و کارگاه‌های ساختمانی به کارگران کمتری نیاز دارند. این فرآیند همچنین می‌تواند نسبت به روش‌های سنتی ساختمان‌سازی سازگارتر با محیط‌زیست باشد، زیرا مواد برای خانه‌های چاپ سه بعدی شامل بتن، پلاستیک، خاک خام و زباله‌های طبیعی از زنجیره تولید برنج است. حتی بهتر از آن، ماهیت این فناوری به این معنی است که پرینت سه بعدی می‌تواند اشکالی تولید کند که در غیر این صورت ساخت آنها غیرممکن یا بسیار گران است. ناسا در حال حاضر برنامه هایی برای استفاده از چاپ سه بعدی برای مستعمرات در مریخ دارد!

با توجه به تنوع پروژه‌های موجود، این مقاله صرفاً به خانه‌ها نمی‌پردازد. در عوض، ما بر روی ساختمان‌های پرینت سه بعدی قابل استفاده تمرکز می‌کنیم که یا قبلاً ساخته شده‌اند یا حداقل ساخت و ساز را شروع کرده‌اند و به ترتیب زمانی فهرست‌بندی شده‌اند. البته، ساختارهای پرینت سه بعدی بسیاری در سرتاسر جهان وجود دارد. این فقط یک نمونه از آنچه در آنجا وجود دارد است.

1. ساخت و ساز زنده

این ممکن است نوآورانه‌ترین خانه در لیست پرینت سه بعدی خانه ما باشد و هیچ کس در آن زندگی نمی‌کند! به این دلیل که این خانه در طول نمایشگاه بین المللی سازندگان در طبقه همایش ساخته شد. چه راه بهتری برای به نمایش گذاشتن پتانسیل فناوری چاپ سه بعدی نسبت به ساخت یک خانه کاملاً زنده در مقابل چشمان نمایندگان صنعت؟ شگفت‌انگیز است که این فناوری تا کجا پیش رفته است.

این پروژه همچنین نشان دهنده پرده‌برداری از چاپگر سه بعدی ساخت خود بلک بوفالو است که ادعا می‌کند هزینه‌های مواد را تا 70 درصد و هزینه‌های نیروی کار را 80 درصد کاهش می‌دهد.

موضوع: خانه 93 متری

زمان: 2022

مکان: فلوریدا، ایالات متحده

چه کسی: بوفالو سیاه


مقاله پیشنهادی برای مطالعه: پرینت سه بعدی کفش و زیره


2. بزرگترین محله

Icon با اعلام هدف بلندپروازانه خود برای پرینت سه بعدی خانه به تعداد 100 مورد در آستین، تگزاس، به یکی از گزینه های لیست تبدیل شد. آیکون در همکاری با شرکت خانه‌سازی پیشرو Lennar، قصد دارد در سال 2022 در توسعه مسکن پیشرفت کند.

سیستم نوآورانه ساخت و ساز Vulcan Icon که برای این پروژه استفاده خواهد شد، می‌تواند به سرعت ساختمان‌هایی تا 3000 فوت مربع ایجاد کند. روش ساخت، خانه‌هایی را تولید می‌کند که انعطاف‌پذیر، کم‌مصرف انرژی، و طبق استاندارد کد ساختاری کد بین‌المللی ساختمان (IBC) ساخته شده‌اند.

آیکون همچنین SXSW را در سال 2022 طوفانی کرد و تو‌های راهنما را از پروژه قبلی خانه صفر خود ارائه کرد. House Zero دارای معماری منحصر به فرد، پرداخت‌های سطح بالا و لوازم خانگی برتر است و به دلیل اینکه یکی از اولین خانه های چاپ سه بعدی است که برای خریداران لوکس پذیرایی می کند، توجه رسانه پ‌ها را به خود جلب کرده است. شراکت پشت این پروژه بر این باور است که خانه‌های پرینت سه‌بعدی باید برای طبقه‌های متوسط و بالا برای دستیابی به این فناوری به آینده اصلی خود پاسخ دهند.

موضوع: توسعه 100 خانه

زمان: 2022

محل: آستین، تگزاس، ایالات متحده

چه کسی: Icon, Lennar

3. زیستگاه برای بشریت

Habitat for Humanity با باز کردن اولین محصول خود از پرینت سه بعدی خانه در دسامبر برای ساکنان یک هدیه کریسمس شگفت‌انگیز در سال 2021 ارائه کرد. این سازمان خیریه با Alquist برای چاپ خانه تک سطحی بتنی شریک شد.

ارائه خانه به خانواده‌های کم‌درآمدی که داوطلبانه با این سازمان همکاری می‌کنند، دلیل دیگری بر صرفه‌جویی عظیم این فناوری در هزینه است، در حالی که این پروژه همچنین به عنوان اثبات مفهومی Alquist برای پیشبرد برنامه‌های پروژه ویرجینیا در مقیاس بزرگ عمل می‌کند.

شاید شگفت انگیزتر از همه، این خانه دو خوابه تنها در 12 ساعت چاپ شد! Habitat for Humanity امیدوار است که این نشانه‌ای از آینده ای گسترده با توانایی ساخت خانه های مقرون به صرفه در همان مدت زمانی باشد که برای پختن جو دوسر در طول شب صرف می‌شود.

پرینت سه بعدی خانه - اینوفب

موضوع : خانه 111 متری

زمان: 2021

کجا: ویرجینیا

چه کسی: Alquist

4. فهرست شده برای فروش

این اولین مورد از پرینت سه بعدی خانه است که مجوز فروش تجاری در ایالات متحده را دارد! در حالی که بسیاری از سازندگان در مورد پتانسیل پرینت سه بعدی خانه ادعا هایی را مطرح می‌کنند، SQ4D با قرار دادن آن در Zillow به قیمت 50 درصد کمتر از قیمت خانه های مشابه در آن منطقه، پول خود را در جایی قرار می‌دهند که مزایای پرینت سه بعدی را که در مورد آن صحبت می‌شد، ثابت می‌کند.

این خانه علاوه بر فضای نشیمن 1500 فوت مربعی، سه اتاق خواب و دو حمام، دارای یک گاراژ دو ماشین به مساحت 750 فوت مربع است و در زمینی به مساحت 1/4 هکتار قرار دارد. می‌تواند همه اینها را با نصف ارزش بازار ارائه دهد، زیرا دستگاه بی‌صدا SQ4D می‌تواند 24 ساعت مستقیم در طول شب چاپ کند. این خانه تنها در 48 ساعت تکمیل شد و تنها به سه کارمند برای نظارت بر دستگاه نیاز بود.

موضوع: خانه 140 متری

زمان: 2021

مکان: نیویورک، ایالات متحده

چه کسی: SQ4D

5. ساختمان آپارتمان

یکی دیگر از اولین‌ها در لیست پرینت سه بعدی خانه ما، این یکی از  اولین‌های جهانی است که Peri هدف بزرگی را در آن دنبال می‌کند. چقدر بزرگ؟ یک ساختمان سه طبقه با واحدهای مسکونی در هر سه طبقه! در حالی که اکثر خانه های چاپ سه بعدی فقط یک سطح هستند، این پروژه از چاپگر سه بعدی COBOD برای ادعای تمایز بلندترین ساختمان مسکونی چاپ شده سه بعدی استفاده کرد.

این پروژه به‌طور کامل در محل در آلمان چاپ شده است، به این معنی که هیچ‌گونه حمل و نقل تک تک قطعات برای مونتاژ، مانند برخی از پروژه‌های بلندپروازانه دیگر وجود ندارد. این نه تنها به معنای صرفه‌جویی در هزینه است، بلکه عدم حمل و نقل نیز این پروژه را دوستدار محیط زیست و پایدارتر می‌کند. اولین ساکنین توانستند در آگوست 2021 به یکی از آپارتمان‌ها نقل مکان کنند.

موضوع: ساختمان سه طبقه

زمان: 2021

مکان: والنهاوزن، آلمان

چه کسی: پری، COBOD

6. اجاره و زندگی در آینده

شاید این اولین خانه‌ای نباشد که چاپ شده است، اما اولین خانه‌ای در اروپا است که دیوارهای باربر چاپ سه بعدی دارد که به‌طور رسمی توسط مقامات برای عرضه به بازار تجاری تایید شده است. این بدان معنی است که این اولین کسی بود که مستاجران برای امتیاز زندگی در یک خانه چاپ سه بعدی اجاره پرداخت کردند.

موضوع: خانه 94 متری

زمان: 2021

مکان: آیندهوون، هلند

چه کسی: Weber Benelux

7. در رزرو این Airbnb موفق باشید

اگر ایده پرینت سه بعدی خانه شما را مجذوب خود می‌کند، این فرصتی است که آن را در زندگی واقعی برای یک آخر هفته بررسی کنید. Twente Additive Manufacturing با World House همکاری کرد تا این خانه را در بریتیش کلمبیا، کانادا در سال 2021 با فهرست کردن آن در Air BnB برای رزرو، رونمایی کند. تقاضای انبوه تقریباً بلافاصله به‌طور کامل برای تمام تاریخ‌های موجود رزرو شده بود.

این خانه که در سال 2020 چاپ شده است، نام و سبک مارپیچی منحصر به فرد خود را از دنباله ریاضی فیبوناچی گرفته است. این طرح برای نشان دادن معماری منحصر به فرد ممکن با چاپ سه بعدی انتخاب شد که ساخت و ساز سنتی نمی‌تواند با آن رقابت کند. این پروژه ثابت می‌کند که خانه‌های پرینت سه بعدی مزایای بیشتری نسبت به هزینه و سرعت دارند، حتی اگر آن‌ها بیشترین تبلیغات را داشته باشند.

موضوع: خانه 28 متری

زمان: 2020

محل: بریتیش کلمبیا، کانادا

چه کسی: Twente Additive Manufacturing

8. اولین بار در هند

پس از پرده‌برداری از اولین ساختار پرینت سه بعدی خانه در هند در سال 2018، تواستا در سال 2020 بازگشت و از اولین خانه چاپ سه بعدی هند رونمایی کرد. این طرح دیگری است که به جای مسکن افراد کم درآمد، بازار عمومی املاک و مستغلات را هدف قرار می‌دهد و حتی یک آبنما در حیاط جلویی دارد!

این پروژه 21 روز طول کشید تا چاپ شود، کمی بیشتر از سایر پروژه‌های موجود در این لیست، زیرا در تلاش است تا کارهای لوکس را برای متمایز کردن آن در بازار ایجاد کند، اما هنوز هم تنها 20 درصد از میانگین ساخت و ساز مسکونی سنتی در هند هزینه دارد! با در نظر گرفتن میانگین تفاوت هزینه بین هند و آمریکای شمالی یا اروپا، این دلیل دیگری بر این است که پرینت سه بعدی تغییر دهنده عظیم بازی برای ساخت و ساز نشان می‌دهد.

موضوع: خانه 56 متری

زمان: 2020

مکان: چنای، هند

چه کسی: Tvasta

9. خانه شناور

اولین خانه چاپ سه بعدی جمهوری چک نیز یک خانه شناور است. Prvok، همانطور که نام دارد، توسط Michal Trpak و با همکاری معماران Scoolpt طراحی شده است.

دیوارهای پرینت سه بعدی این خانه با سقف سبز پایدار پوشانده شده است که امکان استفاده از سیستم‌های بازیابی آب را فراهم می‌کند. Prvok از سه اتاق تشکیل شده است: یک اتاق خواب، حمام و آشپزخانه. فرآیند چاپ تنها 48 ساعت طول کشید و گفته می‌شود که سازه حداقل سه برابر قوی‌تر از دیوارهای بتنی سنتی است. این شرکت ادعا می‌کند که خانه حداقل 100 سال باقی خواهد ماند!

موضوع: خانه 43 متری

زمان: 2020

مکان: Ceske Budejovice، جمهوری چک

چه کسی: Michal Trpak, Scoolpt

10. خانه برای بی خانمان ها

Icon قبلاً به دلیل مشارکت با Lennar برای ساخت 100 خانه در لیست ما ذکر شده است. آنها دوباره اینجا هستند، اما این بار برای پرینت سه بعدی خانه‌ هایی به مساحت 400 فوت مربع برای خانواده‌های بدون خانه در آستین، تگزاس ایجاد کردند.

برای این پروژه در مجموع شش خانه چاپ سه بعدی با همکاری معماری لوگان ساخته شد. هر سازه دارای آشپزخانه کامل، اتاق نشیمن، اتاق خواب یک نفره و حمام است. برنامه این است که ابتدا این خانه‌ها را برای جامعه بسازیم! روستا و ارائه مسکن دائمی به نیازمندان.

موضوع: خانه 38 متری

زمان: 2020

محل: آستین، تگزاس، ایالات متحده

چه کسی: Icon, Logan Architecture

11. خانه DFAB

DFAB House یک شاهکار مهندسی است که به‌صورت دیجیتالی طراحی و ساخته شده است. این پروژه که در فوریه 2019 راه‌اندازی شد، زاییده فکر اساتید دانشگاه ETH زوریخ با همکاری شرکای صنعتی است و با کمک بسیاری از روبات ها و چاپگرهای سه بعدی ساخته شده است.

این سازه سه طبقه از پلت‌فرم موجود ساختمان Empa NEST به عنوان پایه خود استفاده می‌کند. هدف این سازه آزمایش فناوری‌های جدید ساخت و ساز و انرژی در شرایط واقعی بود.

در حالی که بسیاری از روش‌های ساخت دیجیتال در ساخت DFAB استفاده شد، چاپ سه بعدی مسئول ساخت دال‌های سقفی بود. سازه‌های سبک وزن به یک چاپگر سه بعدی بایندر با فرمت بزرگ برای قالب‌ها نیاز داشتند که بعداً با بتن ریخته‌گری شدند. سقف 80 متر مربعی فقط 20 میلی متر ضخامت دارد و فقط نیمی از وزنی که سازه‌های مشابه معمولا انجام می‌دهند.

موضوع: خانه 200 متری

زمان: 2019

مکان: دوبندورف، سوئیس

چه کسی: ETH Zurich

12. خانه با اندازه خانوادگی

پرینت سه بعدی خانه لزوماً به معنای خانه های کوچک نیستند. این توسط خانه عظیم 1900 فوت مربعی که اخیراً توسط SQ4D ساخته شده است ثابت شده است. در آن زمان، این خانه ادعا می‌کرد که بزرگترین خانه چاپ سه بعدی است (بله، یک رکورد دیگر). فرآیند ساخت 48 ساعت زمان چاپ طول کشید که در یک دوره 8 روزه پخش شد و تنها به سه نفر در محل برای نظارت نیاز داشت.

این ساخت و ساز تنها به دلیل ثبت اختراع سیستم‌های ساخت و ساز رباتیک مستقل یا ARCS، یک فناوری توسعه یافته توسط SQ4D امکان‌پذیر بود. به گفته این شرکت، برای هر 500 فوت مربع ساخت و ساز، 10 گالن سوخت مصرف می‌کند که در مجموع 70 درصد کاهش هزینه‌های ساخت را نشان می‌دهد. کاملا چشمگیر!

موضوع: خانه 175 متری

زمان: 2019

محل: لانگ آیلند، ایالات متحده

چه کسی: SQ4D

13. اولین در آفریقا

در اینجا یک “اولین” دیگر در لیست پرینت سه بعدی خانه ما وجود دارد – این بار در قاره آفریقا. افتخارات اولین خانه چاپ سه بعدی در آفریقا به Benguérir، مراکش، برای مسابقه Solar Decathlon Africa 2019 می‌رسد. این پروژه توسط Be More 3D، یک استارت‌آپ اسپانیایی که بر مسکن پایدار کم‌هزینه متمرکز است، پیش‌بینی شد و از پروژه چاپگر سه بعدی بتنی در دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا متولد شد.

این خانه 32 متر مربعی تنها در 12 ساعت توسط چاپگر بتن BEM Pro 2 خود این شرکت ساخته شد. به گفته مدیر عامل این شرکت، با افزایش سرعت چاپ، زمان ساخت را می‌توان به 8 ساعت کاهش داد.

به عنوان یک پایان خوش برای این داستان، خانه چاپ سه بعدی مراکشی در نهایت به Be More 3D کمک کرد تا جایزه نوآورانه‌ترین استارت آپ را بگیرد.

موضوع: خانه 32 متری

زمان: 2019

مکان: Benguérir، مراکش

چه کسی: Be More 3D


مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

ماکت زیره کفش

سفارش پرینت سه بعدی

هزینه پرینت سه بعدی


منبع:

all3dp.com

امتیاز ما
پیمایش به بالا