مرکز ساخت و پرینت سه بعدی اینوفب

مزایای پرینت سه بعدی چیست؟

مزایای پرینت سه بعدی چیست؟

مقدمه

پرینت سه بعدی در چند سال گذشته به طور فزاینده‌ای در دسترس عموم قرار گرفته و فرآیند تولیدِ طیف گسترده‌ای از صنایع را متحول کرده است، اما چاپ سه بعدی دقیقاً چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ چگونه این فناوری می‌تواند فرآیند تولید شما را بهبود بخشد؟ یا بطور دقیق‌تر: مزایای پرینت سه بعدی چیست؟

اگر به دنبال اطلاعات ضروری در مورد پرینت سه بعدی یا تولید مواد افزودنی می‌گردید، در جای مناسبی هستید. ما در اینجا می‌خواهیم ببینیم که مزایای پرینت سه بعدی چیست؟ و به عنوان یک کسب‌وکار چگونه می‌توانید از این تکنیک ساخت بهره مند شوید. آیا پرینت سه بعدی برای پروژه‌های شما ارزش افزوده‌ای ایجاد می‌کند؟

پرینت سه بعدی چه چیزی را فراهم می‌آورد؟

اول از همه: پرینت سه بعدی چیست؟ پرینت سه بعدی تنها یک روش تولید نیست. این اصطلاح بسیاری از فن‌آوری‌های مختلفِ تولید را مجدداً گرد هم می‌آورد که هر یک با کاربردهای متفاوتی سازگار است. یکی از اولین گام‌ها قبل از پیاده‌سازی تولید افزودنی در کسب‌وکارتان، یافتن فناوری و مواد مناسب برای شماست.

پرینت سه بعدی SLA ، پرینت سه بعدی SLS یا پرینت سه بعدی FMD ، هر یک راه‌ها و عملکرد‌های مختلفی برای چاپ سه بعدی اشیا هستند. از فناوری‌های مبتنی بر پودر گرفته تا رشته‌ها و مواد مایع، باید روش عالی و مناسب برای کسب‌و‌کار خود را پیدا کنید.

پرینت سه بعدی چیزهای زیادی را امکان‌پذیر می‌کند، از فرآیند نمونه‌سازی گرفته تا فرآیندهای تولید یا ابزارسازی که می‌تواند جنبه‌های مختلف کسب‌و‌کار بهبود دهد. در اینجا، می‌خواهیم ببینیم که تمام مزایای پرینت سه بعدی چیست؟ و این فناوری چگونه به کمک کسب‌و‌کار شما می‌آید.

 

مزایای پرینت سه بعدی چیست؟

1 – سرعت

پرینت سه بعدی چیست؟

اگر نیاز به سرعت بخشیدن به توسعه محصول خود دارید، تولید افزودنی یک راه حل عالی است. مدیریت تکرارهای بهتر و کارآمدتری خواهید داشت. زمان پول است و پول هنگام اداره یک کسب‌و‌کار و توسعه پروژه‌ها با ارزش است. صرفه‌جویی در زمان و سرعت بخشیدن به کل چرخه‌ی توسعه‌ی محصول شما.

شما می‌توانید نمونه‌های اولیه خود را سریعتر خلق کنید. در واقع، ساخت نمونه اولیه با استفاده از پرینت سه بعدی ساده است: شما نیازی به ایجاد قالب یا چیز دیگری ندارید، فقط باید یک مدل سه بعدی از ایده خود تهیه کنید و آن را پرینت سه بعدی کنید. به جای اینکه هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد، این روند فقط چند روز طول می‌کشد! این بدان معنی است که اگر از نمونه اولیه خود راضی نیستید، می‌توانید با تغییر مدل سه بعدی خود، تکرارهای جدیدی را خلق و فقط نسخه جدید را چاپ کنید.

این فناوری ساخت می‌تواند به سرعت بخشیدن به فرآیندهای نمونه سازی و تولید و صرفه‌جویی در زمان به کمک شما بیاید.

2 – چاپ سه بعدی برای همه است

فراتر از داستان‌های شگفت‌انگیزی که در کانون توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرند، چاپ سه بعدی در حال حاضر تغییری در فرآیند تولید صنایع مختلف مانند دندان‌پزشکی و سمعک، هوافضا، هوانوردی غیرنظامی و نظامی، جواهرات و غیره ایجاد کرده است. هر چه بیشتر روی چاپ سه بعدی کار می‌کنیم، بیشتر متوجه می‌شویم که تعداد کمی از صنایع نمی‌توانند از چاپ سه بعدی بهره ببرند! تولید افزودنی برای همه است، همه‌ی انواع مشاغل می‌توانند چاپ سه بعدی را پیاده‌سازی کنند. نکته کلیدی این است که فرصت‌های چاپ سه بعدی خود را شناسایی کنید.

چاپ سه بعدی برای همه صنایع است، اما می‌تواند توسط نقش‌های مختلف در داخل یک شرکت نیز استفاده شود. از تحقیق‌و‌توسعه گرفته تا بازاریابی، همه خدمات می‌توانند به خوبی از تولید افزودنی استفاده کنند.

3- مقرون به صرفه

پرینت سه بعدی می‌تواند اشیاء مختلفی را بدون ایجاد ابزار خاص یا حتی استفاده از چندین ابزار تولید کند. اینگونه است که چاپ سه بعدی به افزایش انعطاف‌پذیری در جریان تولید کمک می‌کند و به کاهش هزینه‌های صنعتی منجر می‌شود.

علی‌رغم چاپ سه بعدی که راه حل مناسبی برای تولید مقادیر کم است، در استفاده از تکنیک‌های تولید دیگر مانند قالب‌گیری تزریقی چنین چیزی امکان پذیر نیست یا صرفه‌ی اقتصادی ندارد.

هزینه سفارش پرینت سه بعدی

4- آزادی طراحی و پیچیدگی

پرینت سه بعدی کفش

بی‌شک در پاسخ به سوال اینکه یکی از بزرگترین مزایای پرینت سه بعدی چیست؟ به این پاسخ خواهیم رسید؛ آزادی در طراحی. شما می‌توانید تمام ایده‌های خود را بازسازی کنید تا آنها را به اشیاء واقعی تبدیل کنید. حتی پیچیده‌ترین هندسه‌ها را می‌توان چاپ کرد. در حین استفاده از پرینت سه بعدی از محدودیت‌های اعمال شده توسط تولید سنتی رها خواهید شد. ایجاد طرح برای فرآیند لایه به لایه مانند پرینت سه بعدی نیز کمی متفاوت است: به عنوان مثال، طرح سه بعدی ایجاد شده برای قالب‌گیری تزریقی برای چاپ سه بعدی سازگار نخواهد بود.

اگر در مورد طراحی قطعه خود برای پرینت سه بعدی سؤالی دارید یا اگر برای خلق یک طرح به کمک نیاز دارید: ما اینجا هستیم تا در طراحی قطعات شما برای ساخت افزودنی به کمک‌تان کنیم.

5- سفارشی‌سازی

سفارشی‌سازی انبوه می‌تواند یک مزیت برای صنایع متعدد، از حوزه پزشکی گرفته تا تولید کالاهای مصرفی باشد. به عنوان مثال، ساخت افزودنی برای اندازه‌گیری پروتز یا ابزار در صنعت پزشکی دست‌تان را باز می‌گذارد. اما می‌توان از آن برای ساخت عینک‌های پرینت سه بعدی سازگار نیز استفاده کرد.

در حین استفاده از تولید دیجیتال، انطباق طرح سه بعدی با استفاده از نرم افزار مدل سازی سه بعدی و چاپ تکرارهای مختلف از همان محصول آسان است. اگر به سفارشی سازی انبوه نیاز دارید، تولید افزودنی ارزان‌ترین و کارآمدترین راه برای خلق محصولات شما خواهد بود.

سفارش پرینت سه بعدی

6- انعطاف‌پذیری بیشتر

چاپ سه بعدی انعطاف پذیری بیشتری را برای کسب‌و‌کار شما فراهم می‌آورد. هنگامی که به یک قطعه نیاز دارید، فقط می‌توانید آن را پرینت سه بعدی کنید. اگر نیاز به تغییر بخشی دارید، می‌توانید آن را نیز پرینت سه بعدی کنید. با یک سرویس پرینت سه بعدی آنلاین چون پرینت سه بعدی تبریز، می‌توانید تعداد قطعات مورد نیاز خود را سفارش دهید، به سرعت به محصول نهایی خود دست‌یابید.

7. تنوع گسترده‌‌ای از فناوری‌ها و مواد

در واقع فناوری و مواد پرینت سه بعدی زیادی در دسترس است. از FDM گرفته تا SLS و Binder Jetting، حتماً فناوری مناسب پروژه خود را خواهید یافت!

برای انتخاب تکنولوژی و مواد عالی، باید نیازهای خود را شناسایی کنید. آیا نیاز به چاپ یک قطعه مقاوم، یک قطعه انعطاف‌پذیر، یک قطعه مقاوم در برابر حرارت یا یک قطعه سازگار با مواد غذایی دارید؟ عوامل مختلفی وجود دارد که باید هنگام انتخاب خود در نظر بگیرید، اما شناسایی دقیق نیازهای‌تان به شما این امکان را می‌دهد که از مزایای فناوری های سه بعدی نهایت استفاده را ببرید!

تولید افزودنی در حال حاضر امکان ایجاد قطعات برای بخش‌های پرتقاضا را با استفاده از مواد پیشرفته مانند مواد بسیار مقاوم، سفت و سخت یا پلاستیک‌های انعطاف‌پذیر حرفه‌ای ارائه می‌دهد. همچنین راهی برای اجرای تولید پایدارتر با استفاده از مواد زیستی، با یک سری مواد نایلونی.

8- کاهش ضایعات

تولید افزودنی راهی برای کاهش ضایعات است. اما، چگونه؟ به سادگی با استفاده از خود پرینت سه بعدی. در طول فرآیند پرینت سه بعدی، مقدار دقیق مواد برای ایجاد محصول مورد نیاز شما استفاده می‌شود، هیچ زباله‌ای وجود ندارد. این مورد در خصوص اکثر تکنیک‌های تولید سنتی صادق نیست.

9- بهبود زنجیره تامین

بیشتر اوقات بهبود زنجیره تأمین اولین موردی نیست که هنگام فکر کردن به مزایای چاپ سه بعدی به ذهن خطور می‌کند، اما باید اینطور باشد! در واقع، این تکنیک می‌تواند به یک مزیت بزرگ تبدیل شود و به شما کمک کند تا در زنجیره تامین و کل استراتژی خود تجدید نظر کنید.

چاپ سه بعدی راهی برای بهبود سیستم ذخیره‌سازی شما به لطف فهرست موجودی دیجیتال است. فهرست موجود دیجیتال به چه معناست؟ این راه حل به سادگی به لطف پرینت سه بعدی، قطعات شما را بر حسب تقاضا ایجاد می‌کند. نیازی به ذخیره قطعه نیست، فقط می‌توانید در صورت نیاز آنها را چاپ کنید. در واقع، این فناوری پیشرفته برای چاپ در تیراژهای کم خوب است.

این همچنین می‌تواند راهی برای استفاده از پرینت سه بعدی برای ایجاد قطعات یدکی پرینت سه بعدی شود که تأثیر زیادی بر سیستم ذخیره‌سازی شما خواهد داشت!

مزایای پرینت سه بعدی چیست؟

چگونه یک سرویس چاپ سه بعدی آنلاین می‌تواند به شما کمک کند؟

آیا می‌خواهید پرینت سه بعدی را شروع کنید و از این تکنیک ساخت پیشرفته نهایت استفاده را ببرید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ شاید وقت آن رسیده باشد که از یک سرویس چاپ سه بعدی آنلاین مانند مرکز خدمات پرینت سه بعدی تبریز استفاده کنید. مراکز چاپ ما منحصراً مجهز به پرینترهای سه بعدی حرفه‌ای با کارایی بالا هستند. ما چندین متریال داریم و روکش‌های مختلفی در دسترس است. خدمات ما برای همه در دسترس است، چه شما یک کسب‌و‌کار کوچک خوداشتغال باشید، چه ساختاری بزرگتر که مجهز به چاپگرهای سه بعدی حرفه‌ای نیست، یا برای افراد برای نیازهای خلاقانه شخصی خود.

جاه‌طلبی ما این است که با کنترل چاپگرهای سه بعدی خود مستقیماً از دسکتاپ شما، توانایی تولید اشیاء در کارخانه خود را به همه ارائه دهیم. چاپ سه بعدی نباید به تکنسین‌ها بستگی داشته باشد: برای تولید سریعتر و بهتر، باید راهی مقرون‌به‌صرفه و آسان برای همه باشد.

آیا برای پرینت سه بعدی قطعات خود آماده هستید؟ فایل سه بعدی خود در اختیار ما بگذارید و قیمت فوری و رایگان خود را دریافت کنید و سفارش خود را ثبت کنید!

آیا قبل از ثبت سفارش به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟ با کارشناسان چاپ سه بعدی ما تماس بگیرید، آنها اینجا هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند!


مقاله پیشنهادی برای مطالعه:

ماکت زیره کفش

پرینت سه بعدی کفش و زیره


منبع: sculpteo.com

امتیاز ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا