مرکز ساخت و پرینت سه بعدی اینوفب

پرینت سه بعدی مد و فشن - اینوفب

پرینت سه بعدی مد و فشن ؛ 5 تحول بی‌نظیر در دنیای مد

پرینت سه بعدی مد و فشن با کاهش محدودیت‌ها، افزایش خلاقیت و سرعت تولید، تحولی عظیم در دنیای مد ایجاد کرده است. در گذشته طراحان مد تلاش می‌کردند با روش‌های محدودی چون چین‌‌زدن، ترکیب و دوخت پارچه‌ها، اثری شگفت‌انگیز خلق کنند. اما امروزه بدون شک قابلیت‌های فراوان تکنولوژی‌های جدید، طراحان بسیاری را علاقه‌مند به پرینت سه بعدی مد و فشن کرده است. پرینت سه بعدی، امکان خلق لباس با روش‌های نامحدود و جدیدی مانند ترکیب اشکال و رنگ‌های متنوع پارچه‌ها را ممکن می‌سازد.

فرآیند طراحی لباس، سراسر تجربه و آزمون و خطا است و پرینت سه بعدی امکان آزمودن شکل‌ها، فرم‌ها و تناسبات مختلف را به انسان‌های خلاق می‌دهد. به همین جهت است که طراحان مد، فرصت ارائه خلاقیت و بینش هنرمندانه خود را پیدا می‌کنند. امروزه تکنولوژی پرینت سه بعدی مد و فشن در تمام زمینه‌های باور‌نکردنی به چشم می‌خورد؛ ازجمله در طراحی گوشواره، عینک، لباس،کفش و … . مرکز خدمات پرینت سه بعدی تبریز در ادامه به بررسی 5 تحول بی‌نظیر دنیای مد متاثر از کارکرد فوق‌العاده تکنولوژی پرینت سه بعدی مد و فشن می‌پردازد.

1-فرش قرمز و اعضای خانواده سلطنتی

پرینت سه بعدی مد و فشن - اینوفب

ستارگان هالیوود نیز همانند طراحان مد، شیفته این تکنولوژی شدند. خانم کارتر، طراح لباس فیلم پلنگ سیاه، برای طراحی لباس سلطنتی شایسته یک ابرقهرمان تلاش می‌کرد. او برای خلق این لباس با طراح لباس استرالیایی، جولیا کورنر، همکاری کرد. این همکاری منجر به طراحی تاجی خیره‌کننده و ترکیب لباس با شنلی زیبا برای ملکه روماندا شد. طراحی و تولید این لباس، با به کارگیری تکنولوژی پرینت سه بعدی و پشتیبانی شرکت پَرِنت ممکن شد. جولیا کورنر، نامزد بهترین طراح لباس مراسم اسکار برای طراحی و پرینت سه بعدی لباس ملکه شد. برای جذابیت هرچه بیشتر، گردنبند یا یقه مشکی زیبای پرینت سه بعدی شده با جواهرات شرکت سواروسکی مزین شد.

2- کارکرد همه جانبه پرینت سه بعدی ؛ از طراحی لباس تا تولید کفش

پرینت سه بعدی مد و فشن - اینوفب

احتمالاً شما هم با تاج‌ها و شنل‌ها سر و کار زیادی نداشته باشید. اما قطعا همه ما به چند جفت و یا حداقل یک جفت کفش نیاز داریم. در بحث طراحی کفش، تکنولوژی پرینت سه بعدی مد و فشن قابلیت‌های جدید و خلاقانه‌ای در اختیار طراحان می‌گذارد. طراح کفش مطرح، خانم کاترین هاردون، از تکنولوژی پرینت سه بعدی در طراحی کفش‌هایی با جزئیات بی‌نظیر استفاده می‌کند. هدف این طراح خلق کفشی آوانگارد از جنبه فنی و در عین حال در سطح بالا مد است. لزوم راحتی یک کفش در عین زیبایی آن، از اصول اساسی طراحی‌های خانم کاترین در شرکت خود، الگانتو، است. در شرکت الگانتو از تکنولوژی پرینت سه بعدی مد و فشن برای تولید کفش‌های مردانه و زنانه استفاده می‌شود. همچنین طرح‌های اخیر وی، الهام‌بخش سایر اعضای صنعت مد برای استفاده از این تکنولوژی شده‌است. امیدواریم که شما هم در آینده خالق اثری الهام‌بخش در دنیای مد و پرینت سه بعدی کفش باشید!

 3- طراحی لباس با قابلیت پرینت در خانه

پرینت سه بعدی مد و فشن - اینوفب

خانم دنیت پلگ، طراح لباس مطرح دنیای مد، نیز از تکنولوژی پرینت سه بعدی مد و فشن استفاده می‌کند. او موفق به گردآوری اولین کالکشن مد پرینت‌شده در خانه در دنیا شده‌است. خانم پلگ، داستان این موفقیت بزرگ را در سخنرانی تِد تاک خود بیان کرد. همچنین، نام او در بین لیست 50 زن تاثیرگذار در صنعت و تکنولوژی قرار دارد. او قابلیت دانلود نسخه خاص و محدود از یک طرح دیجیتال را به مشتریان ارائه کرد؛ از این طریق تحولی بزرگ در دنیای پرینت سه بعدی لباس پدید آورد. این طرح‌های دیجیتال در نزدیک‌ترین دستگاه پرینت سه بعدی، قابل پرینت و تولید است. این همان قابلیتی است که می‌توانیم مد سریع بنامیم. او علاوه بر گردآوری مجموعه آثار خود، ورکشاپ‌های گوناگونی در مورد تکنولوژی پرینت سه بعدی مد و فشن ارائه می‌کند؛ ورکشاپ‌هایی که منجر می‌شود همه بتوانند بدون نخ کردن حتی یک سوزن، طراح لباس شوند!

دینت پلگ: ” خیلی خوشحالم که امروزه، هر کسی در هر نقطه جهان می‌تواند مد دیجیتال را گردآوری، خرید و فروش کند. تصور کنید نسخه دیجیتال لباس محبوب خود با قابلیت پرینت را دارید؛ می‌توانید طرح‌های دیجیتال را گردآوری کنید، خرید و فروش کنید و یا در هر زمان دلخواه خود پرینت کنید. شگفت‌انگیز نیست؟ “

 4_ پتانسیل پرینت سه بعدی برای طرح‌های سنتی

پرینت سه بعدی مد و فشن - اینوفب

تکنولوژِی پرینت سه بعدی مد و فشن فقط مختص هنرمندان و فرش قرمز نیست. بالاخره حتی بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیای هنر هم به لباسی راحت برای دور ماندن از کانون توجه نیاز دارند. این لباس‌های گلدوزی‌شده با تکنولوژِی پرینت سه بعدی، بهترین انتخاب برای یک استایل‌ روزمره و الهام‌بخش هستند. این نقش و نگارها مستقیما بر روی لایه‌های پارچه و به ظرافت هنر گلدوزی سنتی اجرا می‌شود. قطعا در آینده شاهد آثار بیشتری با طرح‌های سنتی و تکنولوژی پرینت سه بعدی در دنیای مد خواهیم بود.

 5- لباس راحت و مناسب محل کار

پرینت سه بعدی مد و فشن - اینوفب

یک ژاکت بافتنی راحت، قطعا یکی از لباس‌های کاربردی و ضروری در کمد لباس بسیاری از ما است. وزارت تدارکات، نسخه جدید و معاصری از این لباس سنتی و محبوب را توسط تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید کرده‌است. خط تولید لباس‌های کاری در‌ این شرکت با ادغام تکنولوژی پرینت سه بعدی و تکنیک‌های بافندگی راه‌اندازی شد. راه‌اندازی این خط تولید، کاهش مصرف مواد، در نتیجه کاهش ضایعات فرآیند تولید تا %35 در صد را در پی داشت. کت‌های بافتنی ویژه این شرکت،  استایلی حرفه‌ای مناسب محل کار و در عین حال راحتی یک ژاکت را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. همچنین جالب است بدانیم که در سال 2020 میلادی در دوران پاندمی کرونا، این شرکت کالکشن ماسک‌های خود را عرضه کرد؛ این ماسک‌ها با پارچه بافت‌مانند و  با به کارگیری تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید شده‌بود.

این بار نوبت شماست تا توجه همگان را جلب کنید…

شما علاقه‌مند به پوشش‌های نامتعارف، خاص و هیجان‌انگیز هستید؟ یا همواره لباس‌های راحت و ساده را ترجیح می‌دهید؟ در هر صورت تکنولوژی پرینت سه بعدی مد و فشن می‌تواند خلاقیت و سرعت طراحی‌های مد شما را ارتقا دهد. با این تکنولوژی، سفارش یک طرح‌ دیجیتال و متناسب‌سازی بر اساس نیاز شخصی ممکن است. با به کارگیری این تکنولوژی، دنیایی از روش‌‌های خلاقانه طراحی لباس پیش روی شماست. پس این بار اگر دغدغه لباسی مناسب برای مراسمی را داشتید، می‌توانید با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی مد و فشن، طرح ویژه و الهام‌بخش خود را خلق کنید!


مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

ماکت زیره کفش

پرینت سه بعدی کفش و زیره

هزینه پرینت سه بعدی

سفارش پرینت سه بعدی


منبع

امتیاز ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا