مرکز ساخت و پرینت سه بعدی اینوفب

ایده کسب و کار پرینت سه بعدی - اینوفب تبریز

13 ایده کسب و کار پرینت سه بعدی

مقدمه

بدون توجه به صنعتی که در آن حضور دارید، از پرینت سه بعدی به عنوان یک دارایی عالی استفاده کنید. در واقع پرینت سه بعدی در زمینه‌های مختلفی به کمک شما می‌آید و دقیقاً به همین دلیل است که روز به روز تعداد کسب و کار‌هایی که از این فناوری بهره می‌برند بیشتر می‌شود. بگذارید در ابتدا و قبل از بررسی 15 ایده عالی کسب و کار پرینت سه بعدی این نکته را بیان کنم: این فناوری دریچه‌ای جدید را به روی شما باز می‌کند.

احتمالاً اصلی‌ترین سوالی که به ذهن‌تان خطور کرده، این است؛ آیا فناوری پرینت سه بعدی فرصتی برای صنعتی که در آن حضور دارم یا زمینه‌ای که به آن علاقه‌مندم، ایجاد می‌کند؟ یا شاید از خود بپرسید که کاربرد پرینترهای سه بعدی چیست؟ پس با ما همراه باشید تا در دنیای فناوری نوظهور چاپ غوطه‌ور شویم و به موضوع کسب و کار پرینت سه بعدی بپردازیم.

پرینت سه بعدی، یک فناوری مفید برای همه بخش‌ها

ما در پرینت سه بعدی تبریز اینوفب، شاهد استفاده از این فناوری در کسب و کار های متعددی هستیم. اکنون فعالیت‌هایی در صنعت پزشکی، خودروسازی، معماری، هوانوردی یا حتی کشاورزی شکل گرفته است که باور ما در مورد بی حد‌و‌مرز بودن این فناوری را بیش‌ازبیش کرده است.

آیا مقاله پرینت سه بعدی ما را بررسی کردید؟ این مطلب به درک دقیق این فناوری نوظهور و بسیار پرکاربرد و ابعاد مختلف آن کمک خواهد کرد.

به کمک نیاز دارید؟

چاپ محصولات برای هر کسی و هر شرکتی امکان‌پذیر است. اگر برای شروع کسب و کار چاپ سه بعدی خود به کمک نیاز دارید – برای مثال، اگر می‌خواهید در مورد ساخت دیجیتال و مدل سازی سه بعدی برای تولید افزودنی بیاموزید یا در مورد هزینه پرینت سه بعدی اطلاعاتی کسب کنید – برای خدمات مشاوره با ما ارتباط بگیرید. کارشناسان پرینت سه بعدی ما آماده ارائه‌ی تمام نکات، آموزش‌ها و اطلاعاتی که برای استفاده حداکثری از فناوری چاپ سه بعدی به آن نیاز دارید، هستند!

15 ایده‌ کسب و کار پرینت سه بعدی

در اینجا مجموعه‌ای انتخابی از کسب و کار پرینت سه بعدی است که مبتنی بر ساخت افزودنی هستند و از فناوری پرینت سه بعدی برای توسعه بیشتر فرصت‌های خود استفاده می‌کنند. امیدواریم این نمونه‌ها برای شما الهام بخش باشد. در واقع، به لطف این فناوری پیشرفته، می‌توانید فرصت‌هایی برای راه‌اندازی یا توسعه کسب و کار پرینت سه بعدی عالیِ خود بیابید.

مرحله جدیدی از توسعه محصول: نمونه سازی سریع با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی

1. پروژه کوپال

گابریل بوتین، یک طراح سه بعدی است که پروژه کوپال را با استفاده از فناوری ساخت افزودنی خلق کرده. این یک کلاه ایمنی دوچرخه است که با فناوری HP Multi Jet Fusion و با استفاده از سرویس پرینت سه بعدی مشابه خدمات ارائه شده توسط مرکز خدمات پرینت سه بعدی تبریز است. این فناوری سه بعدی به طراح مبتکر کمک کرد تا پروژه‌ای مرتبط و مقاوم را توسعه دهد.

پرینت سه بعدی می‌تواند در نمونه‌سازی سریع به شما کمک کند. در واقع، این یک راه ساده و اقتصادی برای تولید نمونه‌های اولیه است. با استفاده از این تکنیک، شما فقط باید طرح سه بعدی خود را با به‌کارگیری نرم افزار مدل‌سازی سه بعدی ایجاد کنید و آن را تا جایی که می‌خواهید و نیاز دارید اصلاح کنید.

به‌این ترتیب، فقط باید مدل سه بعدی را تغییر دهید و فایل سه بعدی خود را چاپ کنید تا تکرارهای مختلف خود را دریافت کنید. این فرآیند می‌تواند به شما در صرفه‌جویی هزینه برای توسعه‌ی پروژه‌ی خود و سرعت بخشیدن به روند تولید کمک کند. در واقع، تکرار پروژه شما با استفاده از ساخت افزودنی ارزان‌تر از تکنیک نمونه‌سازی سنتی است.

ایده کسب و کار پرینت سه بعدی - پرینت سه بعدی تبریز اینوفب

2. نت‌لوکز

ما اکنون در صنعت عینک هستیم که باید کاری غیرمنتظره انجام دهیم. پیِر آندریو، بنیانگذار نت‌لوکز، یک شرکت عینک سازی سفارشی، توضیح می‌دهد که ما در تقاطع فناوری و صنعت هستیم.

هدف نت‌لوکز ارائه‌ی بهترین تجربه برای مشتریان خود است. برای دستیابی به آن، آنها مهارت را با آخرین فن‌آوری‌ها تکمیل می‌کنند. نت‌لوکز از اسکن سه بعدی برای دستیابی به تناسب کامل برای سر مشتری استفاده می‌کند، و تولید افزودنی نمونه‌های اولیه با زمان و مقرون به‌صرفه را قبل از ساخت محصول نهایی در اختیار آنها قرار می‌دهد.

این فناوری سه بعدی به بخشی ضروری از فرآیند تولید مبدل شده است. به علاوه ساخت نمونه‌های اولیه به کمک فناوری پرینت سه بعدی سریع‌تر و با هزینه‌ی کمتر ممکن شده است. همچنین به لطف تولید افزودنی، نت‌لوکز می‌تواند به سفارشی‌سازی و راحتی نهایی دست یابد.


علاقه مند سه سفارش چاپ سه بعدی محصول خود هستید» سفارش پرینت سه بعدی


ایده کسب و کار پرینت سه بعدی عینک - پرینت سه بعدی تبریز اینوفب

3. خودروی فولکس واگن اروپا

پرینت سه بعدی می‌تواند یک دارایی در سطوح مختلف باشد؛ این دارایی محدود به محصولات شما نیست. ما در پست وبلاگ اخیر خود دیدیم که ابزارهای پرینت سه بعدی می‌توانند به میزان قابل توجهی سرمایه‌گذاری شما را در ساخت ابزار کاهش دهند. به عنوان مثال، آیا می‌دانید که خودروسازی فولکس واگن، از پرینت سه بعدی برای ساخت برخی از ابزارهای خود استفاده می‌کند؟ این شرکت تخمین می‌زند که به لطف پرینت سه بعدی، در سال 2017، 250000 یورو صرفه‌جویی کردند. مهم نیست که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، کاهش هزینه‌های ابزارآلات شما می‌تواند دارایی بزرگی برای شرکت‌تان باشد.

استفاده از ساخت افزودنی برای به دست آوردن ابزارهای سفارشی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود، اما همچنین روشی مناسب است که می‌تواند به شما در ایجاد کسب و کار پرینت سه بعدی موفق کمک کند. به این ترتیب، این ابزارها کاملاً با فعالیت مورد استفاده‌ی خود تطبیق داده می‌یابند و قیمت کمتری نسبت به روش‌های دیگر تولید سنتی دارند.

4. پی‌اَند‌جی

شرکت‌هایی مانند P&G برای حفظ برتری خود، باید به دنبال آخرین فناوری باشند. پرینت سه بعدی چگونه می‌تواند به عنوان یک دارایی برای Procter & Gamble کاربرد داشته باشد؟ در بخش نوآوری زنجیره‌ی تأمین. تولید افزودنی راه حل‌های جدیدی را برای مشکلات موجود به ارمغان می‌آورد و استراتژی‌های تجاری را بهبود می‌بخشد.

پیتر هیوت، رهبر پلتفرم عرضه محصول جهانی، توضیح می‌دهد: «فقط یک سرمایه‌گذاری کوتاهی کافی بود تا درک کنیم که فناوری و خدمات ارائه‌شده توسط شرکت‌های پرینت سه بعدی، چگونه می‌تواند چالش‌های فعلی تولید تجاری‌مان را به روشی متفاوت و هوشمندتر حل کند. ما در حال حاضر کارشناسان را گرد هم آورده‌ایم تا به دنبال راه‌حل‌های پیشرفتی باشند که با فناوری‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.»

به بالاترین سطح از جزئیات دست پیدا کنید

5. شرکت معماری فرانسوی Gaëtan Le Penhuel

تجربه‌ای متفاوت برای یک دفتر معماری ساکن در پاریس که برایشان بسیار مهم بود. آن‌ها به ماکت های معماری نیاز داشتند که در زمان کوتاهی تحویل داده شود و در عین حال به سطح بالایی از جزئیات دست یابند.

پرینت سه بعدی تنها راه حل عالی‌ای بود که Gaëtan Le Penhuel به دنبال آن بود. آنها می‌خواستند پیشنهادات معماری خود را عملی کنند و هر جنبه‌ای از پروژه باید به شکل جامد نشان داده می‌شد. به لطف فناوری SLS، آنها توانستند به دهانه‌های دقیق، دیواره‌های نازک و لبه‌های تیز دست پیدا کنند. پرینت سه بعدی صنعتی SLS امکان تولید ماکت هایی باکیفیت عالی، سریع و مقرون به‌صرفه را فراهم می‌کند.

کسب و کار پرینت سه بعدی معماری - اینوفب

6. اکتبر 71

سفارشی سازی انبوه یکی از مزایای اساسی ارائه شده توسط فناوری پرینت سه بعدی است. اکتبر 71 یک شرکت تولید کننده عینک‌های سبک است و برای آنها، تولید مواد افزودنی برای ایجاد عینک‌های قابل تنظیم عالی است. برای مد، محصولات اغلب باید سفارشی ساخته شوند. به همین دلیل است که پرینت سه بعدی یک ابزار جدید و عالی برای طراحان مد است.

پرینت سه بعدی می‌تواند امکان تولید عینک های متناسب با مورفولوژی و همچنین سبک هر شخص را فراهم کند. از جواهرات و زیور آلات گرفته تا کفش های چاپ سه بعدی، این مزایای شگفت انگیز می‌تواند برای بسیاری از مشاغل دیگر نیز سودآور باشد.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: پرینت سه بعدی کفش و زیره


پرینت سه بعدی عینک - تبریز اینوف

7. والوپاتیم

آیا فناوری پرینت سه بعدی می‌تواند برای شرکت‌های توسعه املاک مفید باشد؟ قطعا! والوپاتیم نمونه‌ای عالی برای استفاده حداکثری از فناوری های سه بعدی است.

به لطف تولید افزودنی، والوپاتیم تجربه مشتری را که در هر صنعتی بسیار مهم است، به سطح بالاتری برد. آنها به مشتریان خود نسخه چاپی سه بعدی کوچکی از ملکی را که تازه خریداری کرده‌اند، ارائه می‌دهند!

ایجاد یک مدل از نوع آپارتمان با هیچ فناوری دیگری به جز چاپ سه بعدی مقرون به صرفه نخواهد بود. همچنین این سریعترین راه برای دریافت مدل است. مشتریان این شرکت می‌توانند زندگی در آپارتمان را قبل از اینکه حتی کلیدها را دریافت کنند، تجسم کنند! این قطعا برای صاحبان جدید رضایت بخش است و نوآوری‌های زیادی را به ارمغان می‌آورد و تجربه شگفت‌انگیز و منحصر به‌فردی را خلق می‌کند.

پرینت سه بعدی ساختمان - تبریز اینوفب
پروژه هایی با اسکیل بزرگ ایجاد کنید

8. آپیس کُر

آپیس کُر که یک استارتاپ فعال در سانفرانسیسکو است، پرینت سه بعدی خانه ای در روسیه را تنها در 24 ساعت انجام داد. این شرکت با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، امکان نوآوری در معماری را فراهم آورد. آنها با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی و چاپگر های بزرگ مقیاس به خانه هایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با هزینه بسیار پایین‌تر دست یافتند. چاپ سه بعدی در واقع تنها راه حل این شرکت برای ایجاد این پروژه شگفت انگیز بود، اکنون که پرینترهای سه بعدی بتنی در دسترس هستند.

پرینت سه بعدی خانه

9. اِم‌ایکس تری‌دی

تیم اِم‌ایکس تری‌دی یک پل فلزی با چاپ سه بعدی در شهر آمستردام خلق کرد. در واقع، پرینت سه بعدی یک روش عالی برای توسعه مکان‌های شهری مانند پل‌ها است. چرا؟ چاپگرهای سه بعدی بزرگ مقیاس جدید اجازه چاپ سه بعدی در مقیاس معماری را می‌دهند. این فناوری، چاپ سه بعدی طرح‌ها را برای پروژه‌ای به بزرگی پل‌ها فراهم می‌آورد. این پل درست روی یک کانال آمستردام، قرار خواهد گرفت! این عظیم‌ترین سازه فلزی پرینت سه بعدی خواهد بود که تا کنون ساخته شده است.

پروژه های سازگار با محیط زیست ایجاد کنید

10. سیموسولار

Simusolar شرکتی است که در سال 2014 تاسیس شد و هدف آن ارائه راه‌حل‌های پایدار و مقیاس کوچک برای رساندن انرژی خورشیدی به جمعیت روستایی تانزانیاست که توسعه و اجرای چنین راه‌حل هایی نیز بر عهده خود آنهاست. این شرکت با استفاده از خدمات چاپ سه بعدی آنلاین ما، چراغ های اِل‌ای‌دی با شارژ خورشیدی را برای ماهیگیران دریاچه ویکتوریا ساختند تا هنگام ماهیگیری در شب، بجای چراغ‌های بنزینی از آن استفاده کنند.

11. آدیداس

آدیداس روی پروژه‌های مختلف چاپ سه بعدی کار می‌کند که یکی از مشهور ترین آنها کفش های کتانی ساخته شده از پلاستیک موجود در اقیانوس است. این در واقع نشان می‌دهد که چگونه پلاستیک می‌تواند توسط مشاغل چاپ سه بعدی بازیافت و استفاده شود. بازیافت قطعات پلاستیکی می‌تواند در صنعت چاپ سه بعدی در سال‌های آینده اهمیت بیشتری پیدا کند و منجر به رشد صنعت کفش‌سازی از طریق پرینت سه بعدی رویه و ماکت زیره کفش شود.

12. فیتز

Feetz یک استارت آپ آمریکایی است که توسط Lucy Beard اداره می‌شود و متخصص ساخت کفش های سفارشی، راحت‌پوش و با استایل زیبا است. این کفش ها با هر پایی سازگارند! فیتز از فناوری چاپ سه بعدی برای محافظت از محیط زیست استفاده می‌کند. در واقع، پرینت سه بعدی نیز به معنای عدم اتلاف مواد است! هنگامی که از این فناوری برای تولید محصولات خود استفاده می کنید، فقط از مقدار موادی که برای چاپ اشیاء خود نیاز دارید استفاده می کنید و این کفش های چاپ سه بعدی این را ثابت می کنند.

13. جگوار

جگوار، خودروساز معروف، از پرینت سه بعدی برای تولید قطعات یدکی خودروهای قدیمی خود استفاده می‌کند. این شرکت از اسکن سه بعدی برای بازسازی مدل کلاسیک XKSS از سال 1957 استفاده کرد. ساخت افزودنی بهترین راه برای بازسازی قطعاتی است که دیگر تولید نمی‌شوند و در بازار موجود نیستند. حتی برای برندهای بزرگی مانند جگوار، امکانات تجاری جدیدی ارائه می‌دهد! شما باید از قسمت‌های منحصر به فرد مورد نیاز خود فایل‌های سه بعدی بسازید و آنها را چاپ کنید!


علاقه مند به آشنایی با پرینترهای سه بعدی طلاسازی و تاثیر این فناوری نوظظهور در زمنیه جواهرات هستید؟ به این مطلب سر بزنید: پرینت سه بعدی جواهرات

امتیاز ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا