پرینت سه بعدی تبریز

پرینت سه بعدی پلی اورتان

چگونه پرینت سه بعدی پلی اورتان به تولید انبوه محصولات کمک می‌کند؟

اختصاصی مرکز خدمات پرینت سه بعدی تبریز : شخصی‌سازی برای مصرف‌کنندگان همیشه مسئله‌ای دور از دسترس بوده است یا به محصولاتی منعطف مانند گلدوزی روی لباس، کفش‌های کتانی و موارد مشابه محدود شده بود. شخصی‌سازیِ کالاهای بادوام، سخت افزار، تجهیزات ناهموار، و سایر مواد سخت، در فرآیندهای شخصی‎‌سازی سنتی، همواره بسیار دشوار و پرهزینه بوده است. همانطور که صنعت چاپ سه بعدی به پیشرفت خود با معرفی مواد جدید و فناوری‌های منحصر بفرد ادامه می‌دهد، سفارشی‌سازی انبوه برای طیف وسیعی از کالاها نیز مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد. در میان این پیشرفت‌ها، پرینت سه بعدی پلی اورتان ترکیبی از فناوری جدید و موادی متفاوت است که نیاز جدیدی از صنعت تولید را پاسخ داده است.

اکنون نه تنها پرینت قطعات سه بعدی با مواد سخت و بادوام امکان پذیر است، بلکه عملاً از آنهایی که توسط فناوری‌های تولید انبوه ایجاد شده‌اند، قابل تشخیص نیستند. با پرینترهای سه بعدی رومیزی در ترکیب با مواد رزینی و پلی‌اورتان سخت می‌توانند قطعات سفارشی‌سازی شده برای استفاده خودشان را تولید کنند در حالیکه که در برابر ضربه، شرایط بیرونی نامساعد و تحمل بار مقاوم هستند.

رزین‌های پلی اورتان

بیش از یک دهه، طراحان صنعتی، مهندسان و تولیدکنندگان به چاپگرهای مختلف برای ایجاد قطعاتی با دقت و کارایی فوق‌العاده همراه طیف وسیعی از خواص مکانیکی تکیه کرده‌اند. به این ترتیب می‌توانند پلاستیک‌های قالب‌گیری شده‌ی تزریقی را شبیه‌سازی کنند. با این حال، از بیشتر قابلیت‌های موجود در حجم کم یا به عنوان تولید کمکی استفاده گردیده است.

برای از بین بردن این شکاف، شرکت های پرینت سه بعدی سال‌های بسیاری را جهت کشف ماده‌ی شیمیایی کاملاً جدید، مبتنی بر ترکیب دقیق آکریلات و یورتان سپری کرده‌اند. ماده‌ای در دسترس و مقرون‌به‌صرفه که قابلیت تاثیرگذاری بالا را دارد. این ترکیب جادویی با پلی‌اورتانِ سخت 650 و 1000 بوجود آمد. این همان ماده‌ای بود که علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن، به آسانی قابل دسترس و مقیاس پذیر است، یعنی برای مدلسازی و نمونه‌سازی‌های کوچک نیز، قابل استفاده می‌باشد. اکنون با این ماده علاوه بر تولید انبوه و نهایی محصولات خود، می‌توانید تمام خلاقیت‌های ذهنتان را تبدیل به واقعیت کنید.

پرینت سه بعدی پلی اورتان

تولید ابزار ورزشی

در دنیای کالاهای ورزشی، نمونه‌های اولیه تولیدی فقط برای کَند‌و‌کاو نیست و هدف اصلی، عملکرد مناسب آن‌ها است. طراحان ممکن است از پرینت سه بعدی برای یافتن شکل اولیه یا مسائل زیبایی شناختی، از یک تیم یا بازیکن خاص استفاده کرده باشند، اما سپس به استادان تزریق قالب سفارش دادند تا نمونه‌های اولیه‌ را برای آزمایش ایجاد کنند.

با پلی‌اورتان سخت 1000 و 650، نمونه‌های اولیه برای محصولاتی مانند سر دسته‌ی لاکروس (نوعی ورزش شبیه چوگان اما بصورت زمینی) ممکن است تحت فشار شدید، ضربه، تنش، رطوبت بالا و آب و هوای نامساعد قرار بگیرند.

پرینت سه بعدی پلی اورتان

نمونه‌های اولیه‌ی با کیفیت که می‌تواند برای آزمایش نیز استفاده شود، به طراحان امکان می‌دهند با کوتاه‌کردن چرخه‌های تکراری و بهبود حلقه‌های بازخورد، از سایر رقبا پیشی بگیرند. آن‌ها می‌توانند گزینه‌های شخصی‌سازی خود را برای انواع مختلف بازیکنان یا تیم‌هایی با سبک‌های مختلف افزایش دهند، بدون اینکه نگران هزینه‌های قالب‌های مختلف برای اینکار باشند.

در اجلاس کاربران فرم‌لَبز 2020، دیوید لاکاتوس، مدیر تولید این شرکت، قدرتِ ضربه و قابلیت‌های پلی‌اورتان سخت 650 را با آزمایش سر دسته لاکراس نشان داد. می‌توانید تست عملکردی این وسیله را در سخنرانی اصلی او مشاهده کنید.

نمونه پرینت سه بعدی پلی اورتان

در آزمایشگاه و توسط پلی‌اورتان سخت، قطعاتی بادوام و مقاوم ایجاد می‌شود که آنها را به مواد ایده‌آل جهت سایش طولانی‌مدت، فشار و فضای باز تبدیل می‌کند.

دسته موتور سیکلت

دستگیره‌های موتور سیکلت، اسکوتر و دوچرخه دارای ترکیبات منحصربفرد هستند. آنها باید مطابق ارگونومیک دست و راحت باشند، کشسانی کافی داشته و به اندازه کافی بادوام باشند تا در برابر عواملی مانند باران، برف، باد و فشار مکرر مقاومت کنند. دستگیره‌های دستی به طور سنتی از طریق تکنیک‌هایی مانند قالب‌گیری لاستیکی یا سیلیکونی یا قالب‌گیری تزریقی ساخته می‌شوند.

روش‌های سنتی به قالب‌های اصلی نیاز دارند که گران‌قیمت هستند و محدودیت شکل و اندازه و تکرار دارند. طبیعتاً، در تولید انبوه هیچ گونه تغییر در اندازه یا شکل دست ِکاربر در نظر گرفته نمی‌شود، زیرا تولید آن‌ها بسیار پرهزینه است.

ابزارها و قالب‌های پرینت سه بعدی پلی اورتان می‌توانند به کاهش هزینه‌های تولید در مقادیر کم کمک کنند، اما تولید مواد یکبار مصرف به معنای واقعی کلمه از نظر مالی غیر ممکن است. با افزایش دقت و پیشرفت مواد موجود، پرینت سه بعدی مستقیم این مواد، تولید مواد یکبار مصرف را تحقق می‌بخشد. پلی‌اورتان سخت 650  و 1000، دارای روکش‌های عالی هستند و می‌توانند در محیط های باز، حتی در مدت زمان طولانی ، مقاومت کنند و به‌ خوبی مورد استفاده قرار بگیرند.

پرینت سه بعدی پلی اورتان دسته موتور

(این دسته موتورسیکلت که بصورت سفارشی بپرینت سه بعدی پلی اورتان سخت 650 پرینت شده است، می‌تواند در محیط‌های خشن و گشتاور بیرونی مقاومت کند و در عین حال کنترل، مهار و راحتی را برای سوار آن به ارمغان بیاورد.)

دستگیره‌های دستی سفارشی‌شده مانند تصویر بالا، نه تنها تجربه‌ی راحتی به دوچرخه سوار می‌بخشد، بلکه می‌تواند مدیریت دوچرخه تسهیل ببخشد. مقاومت و دوام رزین 650 باعث افزایش طول عمر، ایجاد بالشتک جهت راحتی، کاهش لرزش و مقاومت در برابر ضربه می‌شود.

مشتریان تمایل دارند برای گزینه‌های سفارشی پول بیشتری پرداخت کنند و تولیدکنندگان می‌توانند با حداقل هزینه اضافی، کار خود را بهبود بخشند. هنگامی که سیستم‌های اسکن و ایجاد مدل دیجیتالی وجود دارد، گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه و مقیاس‌پذیر به آسانی در دسترس هستند.

همچنین این روند کار می‌تواند در کسب‌و کارهای کوچک و خدمات پس از فروش نیز مورد استفاده قرار گیرد. افزودن فرم 3+، محفظه کاهش رطوبت و پلی‌اورتان 650 مقرون‌به‌صرفه است و می‌تواند درآمد بیشتری را برای نمایندگی‌های کوچک موتورسیکلت که به دنبال حفظ مشتریان پس از خرید اولیه دوچرخه هستند، ایجاد کند.

سفارشی‌سازی خودرو

جایگزینی قطعات تولید شده به‌طور سنتی، چه برای تعمیر، سفارشی‌سازی یا سبک‌سازی و چه برای  بهبود عملکرد به دلیل کیفیت مواد قبلاً به سختی تهیه می‌شدند. قطعات مصرفی خودرو باید بادوام، مقاوم در برابر دما و حرفه‌ای باشند.

تقاضا برای قطعات جایگزین در حال رشد است و در صنعت خودرو، پرینت سه بعدی پلی اورتان در موارد زیر می‌تواند به‌عنوان جایگزین قرار بگیرد:

  • جایگزین‌های سبک وزن برای بهبود سرعت یا عملکرد
  • تعمیر قطعات شکسته
  • سفارشی‌سازی بر اساس اسکن بدن برای راحتی و کنترل بیشتر
  • سفارشی‌سازی با هدف زیبایی شناختی

با گسترش وسایل نقلیه الکتریکی، فاکتور وزن سبک در دنیای خودروها در معرض توجه است. پرینت سه بعدی می‌تواند صاحبان وسایل نقلیه قدیمی را قادر سازد تا اجزای خودرو خود را سبک‌تر کرده و مصرف سوخت خود را کاهش دهند.

همچنین قطعات تعمیری چاپیِ سه بعدی به مالکان اجازه می‌دهد به جای تکیه بر او‌‌ای‌ام (OEM) جهت پیش‌بینی تعداد و نوع قطعات تعمیری در سال‌های قبل، طول عمر وسیله نقلیه خود را افزایش بدهند. رزین های پلی اورتانبرای تعمیر قطعاتی مانند سطح داشبورد، دستگیره‌ها، سر دنده و اجزای کمربند ایمنی به دلیل سطح صاف و مقاومت بالا در برابر ضربه، ایده‌آل هستند.

به طور سنتی، سفارشی‌سازی در وسایل نقلیه به رنگ و رسیدگی داخل خودرو محدود می‌شد. پرینت ‌سه بعدی می‌تواند این گزینه را تا حد موارد شخصی هر فرد مثل زیورآلات یا نشان‌ها امکان‌پذیر کند. اما شخصی‌سازی واقعی بر اساس فرم فیزیکی راننده، به چاپ سه بعدی بسیار دقیق و ماده‌ای نیاز دارد که بتواند حس و استحکام مناسبی را ارائه دهد.

پلی‌اورتان 650 برای ایجاد قطعات سفارشی مانند دنده (تصویر پایین) -که بر اساس اسکن سه بعدی از دست راننده، مدل شده – ایده‌آل است. برای یک خودروی دنده‌ای، کنترل امری ضروری است، بنابراین دنده باید با کشش عالی و همچنین راحتی دست، در نظر گرفته شود.

پرینت سه بعدی دنده ماشین

از آنجایی که قابلیت‌های پرینت سه بعدی افزایش یافته است، می‌تواند به عنوان منبعی برای افزایش درآمد تامین‌کنندگان قطعات خودرو و سایر کسب‌و‌کارها گردد.

سفارشی‌سازی انبوه محصولات

سفارشی‌سازی دیگر چیزی نیست که فقط برای 1%  جامعه در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، ورزشکاران برتر در دو‌و‌میدانی به عنوان بخشی از یک کمپین یک برند یا در ازای تایید محصول، همیشه به کالاهای سفارشی دسترسی داشته‌اند. اما این نحوه سفارشی‌سازی اغلب مزایا و معایب عملکرد واقعی را ارائه می‌کند و می‌توان از این روش برای تولید جهت استفاده‌ی مصرف‌کننده عادی نیز بهره برد.

شخصی‌سازیِ تجهیزات ورزشی در قرن گذشته برای کمک به المپیکی‌ها و ورزشکاران حرفه‌ای در جهت بررسی عملکرد مورد استفاده قرار گرفته است. از طریق پرینت سه بعدی مقرون‌به‌صرفه، که حتی افراد مبتدی هم توانایی کار با آن را می‌توانند یاد بگیرند، سفارشی‌سازی برای تمام اقشار جامعه از حرفه‌ای‌ها تا مصرف‌کنندگان عادی امکان پذیر شده است.

با چوب‌های اسکیِ پرینت سه بعدی پلی اورتان ، اسکی سواری طولانی‌تر را با احتمال کمِ از دست دادن چوب اسکی، تجربه خواهید کرد. مزایای پرینت سه بعدی برای اسکی و ورزش‌های مشابه غیر قابل انکار است و توانایی ارائه این خدمات باعث می‌شود هر تولید‌کننده یا کسب‌و کار کوچکی در این زمینه بلافاصله با استقبال روبرو شود.

پرینت سه بعدی پلی اورتان

شما چه چیزی می‌توانید تولید کنید؟

برنامه‌های جدید هر روز ظهور می‌کنند. برای سفارشی‌سازی محصول نهایی خود، چه چیزی تولید می‌کنید که شرکت شما را مدرن‌ و متنوع کند و سبب گسترش آن گردد؟

برای اینکار کافیست با تیم توسعه کسب‌وکار ما تماس بگیرید تا رزین‌های پلی‌اورتان را برای سفارشی‌سازی قطعات مد نظرتان مورد بررسی قرار دهید و از پلی‌اورتان 1000 و یا 650 ما خریداری کنید.


مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

ماکت زیره کفش

پرینت سه بعدی کفش و زیره

سفارش پرینت سه بعدی

هزینه پرینت سه بعدی


منبع:

formlabs.com

امتیاز ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا