پرینت سه بعدی تبریز

پرینت سه بعدی سفارشی سازی انبوه

پرینت سه بعدی سفارشی سازی انبوه

مقدمه

در بررسی این فناوری نوظهور به تاثیر پرینت سه بعدی سفارشی سازی در تولید انبوه می‌پردازیم. از آنجایی که مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای به اهمیت منحصر به فرد شناخته شدن اهمیت می‌دهند، چگونه می‌توان محصولات استاندارد را متناسب با نیازهای فردی طراحی کرد؟

برای بسیاری، پاسخ به این سوال به افزودن ماژولار بودن به تولید، یا به عبارتی دیگر، برای تطبیق تکنیک‌های تولید انبوه بر اساس نیازهای مشتری خاص است. این می‌تواند تعریفی باشد که برای «سفارشی‌سازی انبوه» ارائه کرد.

چه برای متمایز کردن محصولات و چه برای کاهش ضایعات، راه‌اندازی فرآیندهای سفارشی‌سازی انبوه می‌تواند به دستیابی به این مزیت‌ کمک کند، اما باید مشکلات خاصی را برطرف کند. در اینجا، ما می‌خواهیم مزایای محصولات سفارشی‌سازی انبوه و همچنین دلایلی که چرا چاپ سه بعدی می‌تواند به شما در تغییر این رویکرد برای تولید کمک کند، بپردازیم. در نهایت، به چند نمونه عالی و گویا از پروژه‌های سفارشی سازی انبوه پرینت سه بعدی خواهیم سر خواهیم زد.

 

سفارشی سازی انبوه چیست؟

شرکت‌ها با توجه به نحوه‌ی پیاده‌سازی آن در خطوط تولید خود، تغییرات مختلفی برای این مفهوم ارائه کرده‌اند. سفارشی سازهای تطبیقی به مشتریان امکان تغییر خاصی را می‌دهند. از سوی دیگر، سفارشی‌سازهای مشارکتی، مشتریان را تشویق می‌کنند تا نیازهای خود را عمیقاً بیان کنند تا محصولاتی متناسب با آنها ارائه دهند. در پایان، سفارشی‌سازی انبوه می‌تواند چیزی بین انتخاب رنگ خودرو تا تطبیق عینک با فرم صورت فرد باشد.

نکته‌ی اصلی سفارشی سازی انبوه، دادن توانایی به مشتریان برای مشارکت در فرآیند ایجاد و ادغام این ورودی در مقیاس تولید انبوه است. به نوبه خود، انتخاب این رویکرد مستلزم چالش‌های خاصی است، زیرا به یک راه‌اندازی زنجیره تامین بسیار کارآمد و ناب، و همچنین فرآیند تولید انعطاف‌پذیر و عموماً خودکار متکی است.


علاقه مند سه سفارش محصول خود برای چاپ سه بعدی هستید» سفارش پرینت سه بعدی


چرا سفارشی سازی انبوه به مشاغل مرتبط است؟

مشتریان در حال تغییر هستند، آنچه قبلاً به عنوان یک گروه از مصرف‌کنندگان در نظر می‌گرفتیم دیگر همگن نیست. بر اساس این باور، محصولات ممکن است مانند گذشته برای توده‌ها جذاب نباشد. به گفته‌ی برخی از نظریه‌پردازان کسب‌و‌کار، سفارشی‌سازی انبوه کلید طراحی مجدد این رویکرد تولید انبوه قدیمی است.

از طرف مشتری، سفارشی‌سازی انبوه به آن‌ها این امکان را می‌دهد که محصولات را مطابق با لباس خود تنظیم کنند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که احساس کنند به عنوان یک فرد شناخته می‌شوند.

برای سازنده، سفارشی‌سازی انبوه باعث کاهش موجودی و ضایعات می‌شود. در واقع، این رویکرد برای کسب‌و‌کار به سرعت تولید ناب و زنجیره‌ی تامین بستگی دارد، در حالی که تولید انبوه کالاهای استاندارد ممکن است منجر به افزایش تولید و هزینه‌های اضافی شود. در کنار این مزیت، سفارشی‌سازی انبوه البته برای برندها مهم است زیرا باعث تمایز می‌شود. 

کدام فرآیند تولید برای سفارشی سازی انبوه مناسب است؟

روش‌های تولید سنتی و سفارشی‌سازی انبوه

چیزی که تغییر به سمت این رویکرد را چالش برانگیز می‌کند، این است که اکثر فرآیندهای تولید به خوبی برای تولید کالاهای استاندارد در مقیاس بزرگ طراحی شده‌اند، اما به سختی می‌توانند با تغییراتی که سفارشی‌سازی انبوه شامل می‌شود کنار بیایند.

تغییر دستی محصول نیاز به نیروی کار زیاد و در نتیجه‌ی افزایش چشم‌گیر در هزینه‌ها دارد. چنان افزایشی که ممکن است فرد نتواند به عنوان یک کسب‌و‌کار، موفق شود؛ البته در صورتی که بخواهد سفارشی‌سازی را برای بسیاری یا همه مشتریان ارائه دهد.

تغییر قالب یا سبک تولید ماشین امکان‌پذیر است، اما به کسب‌و‌کارها اجازه نمی‌دهد اقلام را در مقیاس بزرگ سفارشی کنند. از این رو، قبل از اقدام به سفارشی‌سازی انبوه، مهم است که مشخص کنید کدام ویژگی‌های یک محصول را می‌توان به راحتی سفارشی کرد و کدام یک را نه! به‌این‌منظور، پیشنهاد گزینه‌های مختلف تکمیل می‌تواند راهی مناسب برای پیاده‌سازی سفارشی‌سازی انبوه باشد.

استفاده از پرینت سه بعدی سفارشی سازی انبوه

وقتی صحبت از سفارشی سازی انبوه می‌شود، تولید افزودنی مزایای اقتصادی جالبی را ارائه می‌دهد. چاپ سه بعدی به هیچ قالب یا ابزار خاصی که معمولاً برای روش‌های تولید سنتی مورد نیاز است، احتیاج ندارد. با راه‌اندازی ابزارهای دیجیتالی مناسب، انتخاب‌های سفارشی‌سازی که مشتریان انجام می‌دهند را می‌توان بلافاصله در فایل سه‌بعدی پیاده‌سازی کرد و سپس به سمت تولید رفت.

از آنجایی که فرآیند تولید برای 1 یا 1000 شی پرینت سه بعدی هزینه یکسانی دارد، محصولات سفارشی سازی شده انبوه را می‌توان بدون هیچ‌گونه تاثیری بر هزینه‌ها، چاپ سه بعدی کرد.

مزایای پرینت سه بعدی سفارشی سازی انبوه چیست؟

یک تجربه منحصر به فرد خریدار و مشتری

با ارائه یک تجربه خرید منحصر به فرد به مشتریان بالقوه و مشتریان خود – یک قدم جلوتر از رقبایی خواهید بود که این کارها را انجام نمی‌دهند. سفارشی سازی انبوه در چاپ سه بعدی، به طور کلی، یک مرز جدید در رقابت تجاری است، زیرا باعث افزایش رضایت مشتری می‌شود. اگر فناوری سفارشی‌سازی مناسبی را پیاده‌سازی کنید، که برای مشتریان تنظیم شده است تا به راحتی محصول شما را تغییر دهند، مشتری از قبل احساس می‌کند در تولید محصول سفارشی مشارکت بیشتری دارد – که منجر به افزایش احساس دلبستگی به خرید می‌شود. هنگامی که مشتری واقعاً محصول سفارشی تغییریافته را دریافت کرد، با دیدن تغییرات فیزیکی در محصول، احساس رضایت بیشتری از خرید خود خواهد کرد. به دلیل این تغییرات بهبودیافته، تجربه مشتری به طور کلی بهبود خواهد یافت.

فرآیند تولید انعطاف‌پذیر

پرینت سه بعدی به این معنی نیست که مانند تکنیک‌های سنتی، هزینه‌های تعمیر زیادی داشته باشد. هزینه راه‌اندازی فرآیندهای تولید برای محصولات خاص کمتر است و به نوبه خود نیازی به استهلاک در سری‌های تولید بزرگ ندارد. دلیل این امر این است که چاپ سه بعدی، بر خلاف قالب گیری تزریقی، به قالب‌ها متکی نیست و مستقیماً با هر محصولی سازگار است. طرح‌ها را می‌توان با تغییرات مختلف بدون اینکه منجر به افزایش هزینه یا کاهش بهره‌وری شود، تکرار کرد. این مزیت می‌تواند کمک زیادی به شرکت‌ها برای مقابله با یک نیاز اساسی برای سفارشی‌سازی انبوه کند: ایجاد یک فرآیند تولید انعطاف‌پذیر.

با کیفیت و سریع

با استفاده از پرینت سه بعدی، شما و مشتریانتان این امکان را دارید که از بین بسیاری از مواد کیفی مختلف، از پلاستیک گرفته تا فلز، انتخاب کنید. بنابراین بسیاری از محصولات خط تولید شما می‌توانند با چاپ سه بعدی تولید شوند. بدون نیاز به تغییر ابزار یا تغییر قالب، فرآیند تولید به خودی خود سریعتر است. این سرعت، همراه با توانایی ارائه مطالب گسترده به مشتریان، کلید ارائه‌ی گزینه‌های سفارشی‌سازی مرتبط و معنادار بدون کاهش سرعت جریان محصول شما است.


علاقه مند به اطلاع از هزینه سفارش چاپ سه بعدی یک محصول هستید» هزینه پرینت سه بعدی


نمونه پرینت سه بعدی سفارشی سازی انبوه از شرکت‌ها

شرکت‌ها در سراسر بخش‌ها قبلاً مزایای سفارشی‌سازی انبوه و چاپ سه بعدی را درک کرده‌اند. در اینجا چند نمونه از پروژه‌های بسیار نوآورانه وجود دارد که به لطف این فناوری ممکن شده است:

پرینت سه بعدی سفارشی سازی پیشرفته مبلمان: Poltrona Fra

شرکت انحصاری مبلمان ایتالیایی، Poltrona Frau، یکی از نمونه شرکت‌هایی است که به خوبی از چاپ سه بعدی برای سفارشی‌سازی انبوه استفاده می‌کند و به مشتریان اجازه می‌دهد تا قطعات مبلمان را خودشان سفارشی کنند. Poltrona Frau در وب سایت خود ابزاری سه بعدی در اختیار مشتریان می‌گذارد تا آنها مبلمان‌شان را تجسم کنند و سپس بتوانند آن را سفارشی کنند. از آنجایی که شرکت‌های مبلمان پیشرفته مانند Poltrona Frau حتی قبل از استفاده از پرینت سه بعدی سفارشی‌سازی دستی را اجرا کرده‌اند، چاپ سه‌بعدی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تکنیک تولیدی سریع‌تر داشته باشند و به‌طور کلی نیروی کار (هزینه‌ها) را کاهش دهند.

پرینت سه بعدی سفارشی سازی انبوه مبلمان
پرینت سه بعدی سفارشی سازی مبلمان

پرینت سه بعدی سفارشی سازی انبوه در صنعت خودرو: BMW’s MINI Yours

سفارشی سازی انبوه حتی می‌تواند در صنعت خودرو نیز اجرا شود. برای سری MINI BMW، سرویس MINI Yours Customized برای کاربران BMW MINI ایجاد شد. این سرویس یک سرویس سفارشی سازی انبوه تنظیم شده و کاملاً پیاده‌سازی شده است. یک فروشگاه آنلاین جدید راه‌اندازی شد که در آن مشتریان می‌توانند تغییرات سفارشی‌شده‌ای را که می‌خواهند برای بخش‌های خاصی از BMW MINI – مانند دستگیره در یا قسمت‌هایی از صفحه جانبی اعمال کنند، نشان دهند. این قطعات سفارشی‌شده به سبک خلاقانه‌ی مشتری طراحی شده‌اند و از همان مواد باکیفیت ساخته شده‌اند که خود ماشین واقعی از آن ساخته شده است.

پرینت سه بعدی صنعت خودرو

پرینت سه بعدی سفارشی سازی انبوه مدل های مقیاس: پرینت سه بعدی Skoda Fabia models

با ماندن در صنعت خودروسازی، پروژه سه بعدی سفارشی‌سازی شده انبوه اسکودا یکی از مواردی است که باید به آن اشاره کرد و همچنین بخشی از استراتژی بازاریابی آنها بود. به منظور افزایش آگاهی از محصول و ترافیک نمایندگی‌های خودرو (شریک) خود، Skoda مشتریان را به وب‌سایت خود دعوت می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد یک Skoda Fabia سفارشی‌سازی شده با پنجره مدل‌سازی سه‌بعدی پیاده‌سازی شده در رابط کاربری خود ایجاد کنند. وب‌سایت و رابط کاربری این پروژه توسط Shivacom ابداع شده است. این فابیای سفارشی شده در قالب جیبی تولید خواهد شد. سپس مشتری احتمالی می‌تواند فابیای سفارشی‌شده را از یکی از نمایندگی‌ها دریافت کند، جایی که او یک آزمایش واقعی را با یک مدل فابیا تجربه می‌کند: نمونه‌ای عالی از اقتصاد تجربه که در آن مشتریان قبل از خرید چیزی را امتحان می‌کنند و در نتیجه قیمت را افزایش می‌دهند.

پرینت سه بعدی صنعت خودرو

پرینت سه بعدی سفارشی سازی انبوه در صنعت الکترونیک: هدفون های معمولی چاپ سه بعدی

برند Normal هدفون‌های سفارشی پرینت سه بعدی را می‌سازد. سفارشی سازی به روش خاصی انجام می‌شود. با دانلود اپلیکیشن، می‌توانید از گوش خود عکس بگیرید، سپس آن را در اپلیکیشن آپلود کنید تا کاربر بتواند هدفون‌های سفارشی را متناسب با اندازه و راحتی گوش خود دریافت کند. تصویر خود گوش صرفاً دو بعدی است، اما Normal قادر است یک جفت هدفون سفارشی را در عرض 48 ساعت تولید کند.

پرینت سه بعدی سفارشی سازی انبوه برای هدفون

بدیهی است که این نمونه از محصولات پرینت سه بعدی سفارشی انبوه تنها چند نمونه هستند. پرینت سه بعدی تبریز با گزینه های تکمیل حرفه‌ای و ماده‌های افزودنی ساخت متفاوت، شما را قادر می‌سازد تا محصولات را به طرق مختلف شخصی‌سازی کنید. فایل سه بعدی خود را در پلتفرم پرینت سه بعدی آنلاین ما آپلود کنید یا با تیم فروش ما تماس بگیرید و کشف کنید که چگونه می‌توان محصولات شما را به صورت انبوه با ساخت افزودنی سفارشی کرد.


مقاله پیشنهادی برای مطالعه:

ماکت زیره کفش

پرینت سه بعدی کفش و زیره


منبع: sculpteo.com

امتیاز ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا