پرینت سه بعدی تبریز

پرینت سه بعدی در تولید اینوفب

پرینت سه بعدی در تولید

مقاله اختصاصی مرکز خدمات پرینت سه بعدی تبریز : صنعت تولید همواره به دنبال روش‌های جدید و نوآورانه در کار است و در سال‌های اخیر، پرینت سه بعدی در خط مقدم بوده است. پیشرفت‌ها در فناوری، تجهیزات و مواد پرینت سه بعدی منجر به کاهش هزینه‌ها شده است و آن را به گزینه‌ای عملی‌تر برای استفاده در تولید عمومی تبدیل کرده است. اما سوال اصلی این است، آیا پرینت سه بعدی در تولید قابل استفاده و مفید است؟

تولید سنتی باید با تقاضاهای روزافزون دنیا مقابله کند اما محدودیت‌هایی دارد. اینجاست که پرینت سه بعدی می‌تواند وارد عمل شود. پرینت سه بعدی برای تولید در مقایسه با تولید سنتی دارای تعدادی مزیت هیجان انگیز و منحصر به فرد است.

چاپ سه بعدی در تولید

تولید در حجم کم

حرکت به سمت چاپ سه بعدی این امکان را برای کسب‌و‌کار‌ها فراهم می‌کند که تولید قطعات کوتاه مدت را در نظر بگیرند، جایی که تیم‌های متمرکز محصول می‌توانند محصولات جدید را بیشتر عرضه کنند. آنها قادر خواهند بود فراتر از قلمرو‌های تخیل خود و مطمئناً فراتر از محدودیت‌هایی که با روش‌های سنتی همراه است، کار کنند. این روش یک فرآیند توسعه‌ی چابک برای قطعات فیزیکی ارائه می‌دهد و توانایی تسریع تولید و زمان لازم برای رسیدن به بازار را دارد.

شکی نیست که پرینت سه بعدی در تولید چند صد قطعه اول بسیار جلوتر از روش‌های مرسوم است. اما آیا پرینت سه بعدی برای تولید در مقیاس بزرگ نیز مناسب است؟

تولید در حجم بالا

پرینت سه بعدی فناوری است که به دلیل روشی که می‌تواند بر فرآیندهای تولید تأثیر بگذارد و به کسب‌و کار‌ها در عملکرد بالاتری کمک کند، سریعتر از سایر فناوری‌ها در حال توسعه و رشد است. تغییر خط تولیدی که برای پرینت سه بعدی راه‌اندازی می‌شود، آسان‌تر از خط تولید برای تولید سنتی است، و به دلایل زیادی چاپ سه بعدی را به گزینه‌ای عملی تبدیل می‌کند.

کل خط تولید را می‌توان با سرعت خط تولید چاپ تنظیم و تطبیق داد. بنابراین، بهبود ماشین‌آلات، تنظیمات سرعت چاپ یا حتی تغییر محصول تقریباً بلافاصله انجام می‌شود. وقتی این را در مقابل روش‌های قدیمی‌تر در نظر می‌گیرید، ممکن است چندین هفته یا ماه طول بکشد تا تغییرات ایجاد شود و سپس تولید دوباره شروع شود.

اجتناب‌ناپذیر است که قابلیت‌های چاپ سه‌بعدی و روشی که در آن فناوری در حال تکامل است، کسب‌وکار‌ها را قادر می‌سازد تا این روش جدید تولید محصولات یا قطعات را اتخاذ کنند و این احتمال وجود دارد که این پذیرش در آینده به خوبی رشد کند.

مزایای استفاده از پرینت سه بعدی در تولید چیست؟

1. کاهش هزینه‌ها

روش‌های تولید سنتی بسیار گران هستند، در حالی که فرآیند پرینت سه بعدی در تولید محصولات، قطعات را ارزان‌تر و در دسترس‌تر می‌کند. برخلاف تولید سنتی که در آن افراد مختلف ممکن است نیاز به کار با تعدادی ماشین داشته باشند یا یک خط تولید برای چیدن محصول مورد نیاز باشد، چاپ سه بعدی این مشکل را برطرف می‌کند. هر چاپگر سه بعدی به یک اپراتور نیاز دارد تا قبل از شروع فرآیند خودکار ایجاد طرح آپلود شده، دستگاه را راه‌اندازی کند. بنابراین، هنگام استفاده از پرینت سه بعدی در تولید، هزینه‌های نیروی کار به میزان قابل توجهی کمتر است زیرا نیازی به ماشین آلات یا اپراتورهای ماهر برای تشکیل بخشی از فرآیند نیست.

هزینه پرینت سه بعدی

2. کاهش خطرات

وقتی کسب‌وکارها توانایی تأیید یک طرح را قبل از تولید آن داشته باشند، می‌تواند به حذف خطر خطا، هدر رفتن مواد و پول کمک کند. ایجاد محصولات با پرینت سه بعدی می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس کمک کند، به خصوص وقتی در نظر داشته باشید که طراحی مجدد و تغییر نمونه اولیه سه بعدی آسان‌تر از هر چیزی است که با استفاده از روش سنتی ایجاد شده است.

وقتی نوبت به هزینه‌های راه‌اندازی می‌رسد، تولیدکنندگان مجبور نیستند مقدار زیادی از محصول را تولید کنند تا هزینه‌های راه‌اندازی را توجیه کنند. روش‌های سنتی تولید اغلب به کارایی تولید انبوه متکی است و به تعداد زیادی کارگر مونتاژ نیاز دارد، در حالی که چاپ سه بعدی به مواد رشته‌ای نیاز دارد و نه خیلی بیشتر برای انجام یک سفارش.

3. شکست ارزانتر و سریعتر است

پرینترهای سه بعدی نیازی به بازنگری در بین مراحل تولید ندارند. سرعتی که یک چاپگر سه بعدی می‌تواند مونتاژ شود را می‌توان کندتر از یک خط مونتاژ سنتی در نظر گرفت. با این حال، وقتی مشکلات ماشین‌آلاتی را که می‌توانند تولید و خطای انسانی را متوقف کنند، در نظر بگیرید، مشکلات بیشتری در تولید سنتی وجود دارد.

4. زمان برای بازار

چاپ سه بعدی امکان توسعه ایده‌ها را با سرعت بیشتری فراهم می‌کند. در برخی موارد، می‌توان مفاهیم سه بعدی را در یک روز طراحی و چاپ کرد، اما از نظر تولید در مقیاس بزرگ، مطمئناً سریع‌تر از روش‌های معمولی است. این می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا زمان تولید را از ماه‌ها به روزها کاهش دهند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که از رقبای خود جلوتر هستند.

5. بسازید و رشد کنید

برای کسب‌وکارهایی که تولید سه‌بعدی را اتخاذ می‌کنند، این امکان وجود دارد که از طریق تولید اقلامی که از تخیل آنها ایجاد شده است به رشد و تکامل خود ادامه دهند. هیچ محدودیتی در مورد ساخت سه بعدی وجود ندارد زیرا می‌توان چیزها را به صورت مجازی ایجاد کرد و سپس در یک بازه‌ی زمانی بسیار کوتاه چاپ کرد. بنابراین، برای هر کسب‌وکاری، یک محصول می‌تواند از یک ایده، به یک مفهوم تا قسمت نهایی تبدیل شود.

6. بدون محدودیت در هندسه

برای سال‌های متمادی، تکنیک‌های استاندارد تولید، طراحی محصولات را متوقف کرده است. با این حال، با پیشرفت‌های زیادی که قبلاً انجام شده و در آینده بیشتر خواهد شد، فرآیند پرینت سه بعدی در تولید می‌تواند فهرست بی‌پایانی از امکانات ایجاد کند. اکنون می‌توان به هندسه‌هایی دست یافت که زمانی دشوار بودند، مانند سوراخ‌هایی که جهت را تغییر می‌دهند یا حفره‌های داخلی مربع شکل. ساخت این نوع طرح‌ها امکان‌پذیر و ساده‌تر شده است.

7. ضایعات کمتر

از آنجایی که این یک فناوری نسبتاً جدید است که در حال افزایش است، هزینه مواد همچنان می‌تواند بالا بماند. با این حال، طیف مواد در حال رشد است و این باعث می‌‌شود که قیمت در طول زمان کاهش یابد. اما در مقایسه با روش‌های سنتی، هزینه کلی بسیار کمتر است. فرآیند تولید می‌تواند منجر به ضایعات زیادی شود، به‌ویژه در مورد تولید سنتی. با این حال، اینجا جایی است که پرینت سه بعدی در تولید می‌تواند میزان ضایعات را تغییر دهد، زیرا از طریق آن از منابع به طور موثرتر استفاده می‌کند.

هنگامی که صحبت از استفاده از پرینت سه بعدی در تولید می‌شود، یک چاپگر سه بعدی فقط از موادی استفاده می‌کند که از اکسترودر چاپگر عبور می‌کند و برای مونتاژ محصول استفاده می‌شود.

پرینت سه بعدی در تولید اینوفب

در مقایسه با قالب‌های تزریقی، اغلب نیاز به استفاده از مواد اضافی برای پر کردن قالب‌ها وجود دارد. در اکثر نیازهای تولید انبوه، پرینت سه بعدی مقدار کمتری ضایعات (به عنوان مثال مواد پشتیبانی) نسبت به تولید سنتی ارائه می‌دهد.

8. فضای ذخیره‌سازی کمتر

بسیاری از صنایع به کسب‌وکارها نیاز دارند که قطعات و محصولاتی را که نیاز دارند یا می‌فروشند ذخیره کنند. این بدان معناست که برای نگهداری کالاهایی که می‌توانند ماه‌ها یا حتی سال‌ها روی قفسه قرار گیرند، فضای ذخیره‌سازی قابل توجهی لازم است. این هزینه زیادی دارد. با استفاده از پرینت سه بعدی برای ساخت، می‌توان هزینه‌ها را با کاهش فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز کاهش داد. چاپ سه بعدی این امکان را فراهم می‌کند که کالاها در حین فروش ساخته شوند. این به این معنی است که هیچ تولید اضافی و کاهش هزینه‌های ذخیره‌سازی وجود نخواهد داشت.

سفارش پرینت سه بعدی

چالش‌های استفاده از پرینت سه بعدی در تولید برای مقیاس بزرگ چیست؟

مزایای استفاده از پرینت سه بعدی در تولید را نمی‌توان نادیده گرفت: کارایی، سرعت، کاهش ضایعات، خطاهای کمتر و کاهش هزینه‌ها. با این وجود، بسیاری از تولیدکنندگان هنوز در حال تصمیم‌گیری در مورد این هستند که آیا استفاده از روش‌های سنتی را به این روش تولید جدید تغییر دهند یا خیر. شناسایی چالش‌های اصلی می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که چرا پرینت سه بعدی برای شما کار می‌کند و چگونه می‌توانید با دیدن اینکه فناوری چاپ سه‌بعدی چقدر تأثیرگذار است و در آینده نیز خواهد بود، بر چالش‌ها غلبه کنید.

وقتی صحبت از تولید قطعات خاص در مقیاس بزرگ می‌شود، استفاده از چاپگر سه بعدی با چالش‌هایی همراه است که شرکت‌ها باید با آنها مقابله کنند، مانند:

  • هزینه تجهیزات
  • مواد موجود برای صنعت شما
  • نیازهای پس پردازش
  • هزینه های ساخت
  • (عدم) تخصص
  • توسعه نرم افزار و قابلیت‌ها
  • قابلیت بازیافت

اینها همه چالش‌هایی نیستند که هر کسب‌وکاری در استفاده از پرینت سه بعدی با آن روبه‌رو می‌شود، اما چالش‌های اصلی که کسب‌وکارها با آن مواجه خواهند شد پیامدهای مالی آن است.

با وجود چالش‌ها، پرینت سه بعدی روش تولید را تغییر خواهد داد

با این حال، در اصل، اینها چالش‌هایی نیستند که با تفکر و برنامه‌ریزی دقیق آینده نتوان بر آنها غلبه کرد. صنعت تولید مملو از رقابت است و این بدان معناست که این چالش‌ها چیزی بیش از موانعی برای غلبه بر آن نیستند. این به این دلیل است که صنعت نه تنها باید به مزایای فنی که چاپ سه بعدی برای تولید می‌تواند به همراه داشته باشد، بلکه باید به ارزشی که می‌تواند به یک تجارت اضافه کند نیز فکر کند.

مهم است که کسب‌وکارها نه تنها برنامه‌ها و بخش‌هایی را که می‌توانند با پرینت سه بعدی ایجاد کنند، شناسایی کنند، بلکه استراتژی تولید خود را به عنوان یک کل و اینکه چگونه چاپ سه بعدی باید در آن قرار بگیرد، بسیار مهم است. این به این واقعیت مربوط می‌شود که این فناوری می‌تواند نوآوری و ارزش را برای عملیات کلی افزایش دهد. بنابراین، این در مورد یافتن محصولات متناسب با فناوری نیست، بلکه اطمینان از اینکه فناوری متناسب با محصول و مدل کسب‌و‌کار است.


مقاله پیشنهادی برای مطالعه:

ماکت زیره کفش

پرینت سه بعدی کفش و زیره


منبع: tractus3d.com

امتیاز ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا