مرکز ساخت و پرینت سه بعدی اینوفب

درباره پرینت سه بعدی - اینوفب

10 واقعیت درباره پرینت سه بعدی

اگر در حال خواندن این وبلاگ هستید، به احتمال زیاد درباره پرینت سه بعدی اطلاعاتی دارید و با آن غریبه نیستید – اما بنظر می‌آید هنوز می‌توانیم شما را با 10 واقعیت جذاب از دنیای گسترده تولید مواد افزودنی شگفت زده کنیم.

اینجا در مرکز خدمات پرینت سه بعدی تبریز هر روز فرصتی برای یادگیری چیزهای جدیدی است و خوشحالیم که این دانش را با شما به اشتراک می‌گذاریم. به همین دلیل است که ما کمی عمیق‌تر در گذشته، حال و آینده پرینت سه‌بعدی کاوش کرده‌ایم تا به بزرگترین فهرستی که اینترنت تا کنون دیده است برسیم.

این قدیمی تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید

وقتی درباره پرینت سه بعدی سخن به میان می‌آید بسیاری آن را چیزی برای آینده می‌دانند یا آن را یک فناوری نوپا می‌دانند. در مقایسه با برخی از جایگزین‌ها، مسلماً این درست است، اما این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که پرینت سه بعدی قدیمی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. در اواسط دهه 1980 زمانی که چاک هال فرآیند استریولیتوگرافی را اختراع کرد آغاز شد. این باعث می‌شود که قدمت این فناوری از اینترنت باشد.

این فقط برای نمونه سازی نیست

در حالی که چاپ سه بعدی قطعاً یک فناوری مهم برای خلق نمونه های اولیه است – بسیاری از شرکت‌های تولیدی بزرگ همچنان از آن برای آزمایش آخرین نوآوری‌های خود استفاده می‌کنند – این به یک طراحی یکباره محدود نمی‌شود. با پیشرفت فناوری در طول سال‌ها، به گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای تولید انبوه تبدیل شد. بسیاری از شرکت ها با موفقیت از این دستگاه‌ها در خطوط تولید کامل استفاده می‌کنند و همه چیز را از کفی تا قطعات فلزی ایجاد می‌کنند.

البته، این فقط برای شرکت‌های چندملیتی موجود نیست. طراحان مستقل همچنین می‌توانند به لطف پرینت سه بعدی به خلاقیت خود جان بخشند.

میز پرینت سه بعدی - اینوفب
یک میز مدولار نارنجی و سفید با چاپ سه بعدی.

مد، فشن و آینده آن

صحبت درباره پرینت سه بعدی بدون پرداختن به مد و فشن دور از انصاف است. از کَت‌واک گرفته تا لباس‌های خیابانی، در طول سال‌ها شاهد طرح‌های الهام‌بخش پرینت سه بعدی بوده‌ایم. طراحان مد آزادی ای را که این فناوری در کسب‌و‌کار خود به ارمغان می‌آورد، با کیف‌های دستی، عینک‌ها، لباس‌های کامل و سایر پوشیدنی‌ها دوست دارند که هر روز به‌طور منظم از پرینت سه بعدی استفاده کنند. چه کسی می‌داند که چقدر طول می‌کشد تا این روند به یک پایه‌ی ثابت در صنعت مد شود؟

درباره پرینت سه بعدی مد و فشن
لباس سیناپس توسط انوک ویپرشت

این به شما امکان می دهد (تقریبا) هر چیزی را چاپ کنید

ممکن است بسیاری از افراد وقتی صحبت از مواد پرینت سه بعدی به میان می‌آید، پلاستیک را پشت سر نگذارند، اما گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. فقط از جواهراتی که از پرینت سه بعدی استفاده می‌کنند بخواهید جدیدترین قطعات خود را از فلزات گرانبها مختلف بسازند!

درباره پرینت سه بعدی - اینوف
مجموعه ای از حیوانات پرینت سه بعدی ساخته شده از مواد مختلف.

بزرگ می‌شود

واقعا بزرگه، اگر فکر می‌کردید چاپ یک قاب دوچرخه کاملاً چشمگیر است، در مورد یک اسکلت ماموت کامل چطور؟ با پتانسیل استریولیتوگرافی ماموت، اندازه بسیار کمتر از گذشته مشکل‌ساز است و فرصت‌های هیجان‌انگیزی را ایجاد می‌کند.

درباره پرینت سه بعدی - اینوفب
عاج‌های ماموت چاپ سه بعدی از دستگاه استریولیتوگرافی برداشته می‌شوند.

روی صفحه نمایش بزرگ است

آیا می‌دانستید که پرینت سه بعدی در بسیاری از فیلم‌های مورد علاقه شما نقش پررنگی دارد؟ این فناوری یک گزینه عالی برای انواع وسایل است زیرا می‌توان آنها را سریعتر و راحت‌تر از انجام همه کارها از ابتدا ایجاد و دوباره ایجاد کرد. این یک راه عالی برای به نمایش گذاشتن کیفیت و سبکی است که پرینت سه بعدی می‌تواند ارائه دهد – فقط نگاهی به این هدست زیبا که ملکه راموندا پلنگ سیاه پوشیده است، بیندازید، که با همکاری طراح لباس روث ای. کارتر و طراح بین رشته‌ای جولیا کوئرنر است.

آنجلا باست در نقش ملکه راموندا در پلنگ سیاه با تاج پرینت سه بعدی.

به صورت لایه‌ای چاپ می‌کند

بله، مانند پیازها و سبزه‌های دوست داشتنی، قسمت پرینت سه بعدی شما دارای لایه‌هایی است. این به این دلیل است که تولید مواد افزودنی بسیار شبیه چاپگر جوهر افشان شما در خانه عمل می‌کند. چاپگر جوهر افشان یک لایه جوهر را در بالای صفحه قرار می‌دهد، در حالی که یک چاپگر سه بعدی لایه‌های جدیدی را روی هم اضافه می‌کند تا زمانی که جسم تمام شود.

این به نجات زندگی کمک می‌کند

شاید اصیل‌ترین استفاده از پرینت سه بعدی را بتوان در بخش پزشکی مرتبط دانست! جراحان راهنماهای پرینت سه بعدی را به داخل OR می‌آورند یا مدل های سه بعدی واقعی را قبل از اینکه پا در اتاق بگذارند تمرین می‌کنند. احتمالاً نقش مهمی در تبدیل مراقبت‌های بهداشتی شخصی‌سازی شده به یک واقعیت گسترده خواهد داشت. البته، استفاده از آن در این زمینه به شدت تنظیم شده است و فقط باید توسط حرفه‌ای ها مدیریت شود، اما با این وجود بسیار الهام بخش است.

جراحان می‌توانند با مدل‌های شخصی‌سازی شده بیماران خود برای جراحی آماده شوند.

تنها چیزی که بدتر از یک ربات گیره‌دار است، یک ربات گیر است که دوست دارد اشیا را خرد کند. خوشبختانه، پرینت سه بعدی می‌تواند به جلوگیری از آن کمک کند. در سال 2015، راب شارف یک اندام روباتیک نرم ایجاد کرد که می‌تواند با مردم دست بدهد و حتی به استحکام این دست دادن پاسخ دهد. گذشته از توانایی ساخت دوستان ربات جدید، پیشرفت‌هایی مانند این در حال حاضر به توسعه پروتزهای جدید، دسترسی بیشتر آنها به بیماران یا کمک به توانبخشی کمک می‌کند.

می‌تواند قطعات متحرک ایجاد کند

ما مدل‌های پرینت سه‌بعدی زیبا و جواهرات زیبایی را دیده‌ایم، اما تعداد کمی از طرح‌ها واقعاً پیچیدگی بالقوه این فناوری را نسبت به قطعات متحرک پیچیده، مانند این پازل‌های پلی‌آمید ایجاد شده توسط دیوید پیچر، بیان می‌کنند. این پازل های رنگارنگ، پرپیچ و خم و هندسی واقعاً یک اثر هنری هستند.

اما این همه ماجرا نیست…

درباره پرینت سه بعدی اسباب بازی
پازل تتراکوپتر اثر دیوید پیچر. رنگ مشکی پلی آمید (SLS) با برچسب های وینیل رنگی.

ممکن است به زودی به چاپ چهار بعدی تبدیل شود

اشیاء پرینت سه بعدی که با گذشت زمان سازگار می‌شوند و حرکت می‌کنند؟ این ممکن است آینده باشد، با مجموعه‌ای از کاربردهای بالقوه هیجان انگیز. با مواد مناسب، قرار گرفتن در معرض محرک‌های محیطی مانند دما، نور و آب می تواند منجر به تغییرات از پیش تعیین شده در شکل شود. فرقی نمی‌کند مبلمان خود مونتاژ شونده، طرح‌های جدید در صنایع هوافضا و خودرو، یا حتی چیزهای سرگرم‌کننده مانند گل‌های آفتابگردان پرینت سه بعدی واقعی، قطعاً چیزی است که ما می‌خواهیم به آن توجه داشته باشیم.

الهام بخش بود؟ همین امروز با آپلود مدل سه بعدی خود شروع کنید!


مطالعه این مقاله توصیه می‌شود» پرینت چهار بعدی

مطالعه بیشتر:

هزینه پرینت سه بعدی

سفارش پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی کفش و زیره

ماکت زیره کفش


منبع: materialise.com


امتیاز ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا